اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتور برق

یک فاکتور اصلی در خرید و فروش موتور برق، توان آن است. اینکه یک موتور برق چه توانی داشته باشد، کاملاً بر ارزیابی هایی که در مورد آن وجود دارد مؤثر است. این اهمیت تا حدی بالاست که بسیاری افراد، چه حرفه ای و چه آماتور، این وسایل کاربردی را بر اساس توانی که دارند شناسایی می کنند.از این رو اگر به پرسش ابتدایی و شالوده این یادداشت توجه کنید، متوجه خواهید شد که ازگونه ای خاص از موتور برق به عنوان موتور برق 3000 وات یاد شده است.

حال که چنین پیش زمینه ذهنی در مورد توان برق ایجاد شد، به سراغ علل پرکاربرد بودن موتور برق 3000 وات رفته و تلاش می کنیم تا توضیحی منطقی برای این مسئله ارائه دهیم. البته پیش از ورود به بحث اصلی یادآوری در مورد توان موتور برق داشته و معنی دقیق آن را تشریح خواهیم کرد.مطالعه این بخش حتی برای افرادی که اطلاعات کافی در مورد این وسیله کاربردی دارند خالی از لطف نیست.

توان در موتور برق به چه معناست؟

دو نوع توان حول مشخصات هر مدل از این وسیله مطرح خواهد شد؛ یکی توان ظاهری و دیگری توان حقیقی. این ربطی به این که وسیله موتور برق بنزینیاست یا موتور برق دیزلی ندارد. در یادداشتی مجزا به تفصیل این مسئله تشریح شد که این دو نوع توان چه تفاوتی دارند و مراد از بیان هر یک چیست اما در این یادداشت به اختصار باید گفت که توان ظاهری، مجموع توان حقیقی به علاوه هدررفت برق آن است؛ از این رو توان ظاهری همواره عددی بزرگ تر از توان حقیقی است.

عدد 3000 وات مطرح شده در صورت پرسش محوری این سؤال با توجه به واحدی که دارد، توان حقیقی است.(به این نکته توجه داشته باشید که توان ظاهری معمولاً با واحد کاوا بیان خواهد شد). پس هنگامی که گفته می شود موتور برق 3000 وات، یعنی یک مدل که توان حقیقی 3000وات داشته و در اصل توانایی دادن خروجی 3000 وات به دستگاه های متصل شده را دارد.

توان حقیقی در یک وسیله الکتریکی، چه مصرفی باشد و چه تولیدی حاصل ضرب ولتاژ در جریان است؛ یعنی به طور مثال در حالی که موتور برق با ولتاژ 220 ولت جریان خروجی 10 آمپر را ارائه دهد، توان تولیدی وسیله در این موقعیت 2200=10*220 وات است.

یک نکته کلیدی

دقت داشته باشید که توان خروجی همواره عددی ثابت است و از آن طرف وسایل برقی مطابق با استانداردهای کشور ایران از برق 220 ولت متناوب استفاده می کنند. این بدان معنی است. پس اگر مثلاً با یک مدل 2200 وات در تعامل باشید، حداکثر جریان خروجی که می توانید از آن بگیرید 10 آمپر است.ولی این به آن معنی نیست که هر وسیله ای به این موتور برق وصل کنید، 10 آمپر جریان وارد آن خواهد شد! بلکه هر وسیله بسته به نیازی که دارد، میزان خاصی از جریان را از موتور شما طلب می کند.

حال فرض کنید که پنج وسیله مختلف را به تولید کننده برق با توان 2200وات(فرضی) متصل کنید که به ترتیب جریان مورد نیاز آن ها 5 آمپر، 4 آمپر، 3 آمپر، 6 آمپر و 2 آمپر باشد. با جمع زدن این اعداد متوجه خواهید شد که حداکثر جریان مورد نیاز شما 20 آمپر خواهد شد.

با توجه به بخش های پیشین حال مصرف کننده های شما جریان 20 آمپر را از دستگاهی با توان 2200 وات طلب می کنند؛ با تقسیم 2200 بر 20 متوجه خواهید شد که در این حالت ولتاژ خروجی موتور به 110 کاهش پیدا می کند! این همان نوسان برقی است که هم باعث صدمه به خود موتور برق شده و هم یا به وسایل متصل شده آسیب وارد خواهد کرد یا سیستم با قطعی روبرو خواهد شد و از کار می ایستد.

موتور برق 3000 وات و علل استقبال از آن

حال مستقیم به سراغ علل محبوبیت این نوع از موتور برق رفته و آن را در قالب نکاتی بررسی خواهیم کرد.

  • مدل 3000 وات یکی از انواعی است که در حد تعادل توان دارد. یعنی هم از یک سو توان کافی برای انجام امور معمول یا سنگین را دارد، و از طرفی دیگر مانند مدل هایی با توان بیشتر، توان اضافی ندارد. این یعنی عدد 3000 وات بسته به نیازهای روزمره این وسیله، عدد مناسبی است که نه کم است و نه زیاد.
  • نکته اخیر باعث شده است تا قیمت این نوع موتور برق مقرون به صرفه باشد. اگر شما موتور برقی با توان بیشتر خریداری کنید، قطعاً به پرداختن مبلغ بیشتری نیاز دارید و در عین حال توان بیشتر با توجه به عامه نیازها، مورد نیاز نیست. از طرفی دیگر اگر خرید، توان کمتر را در دستور کار داشته باشید، ممکن است به علت برآورده نشدن نیازها، در عمل ضرر کنید و وسیله برای شما بی کاربرد و بی مصرف شود. این باعث شده تا مدل ها 3000 وات که توانی در حد تعادل دارند، بیش از سایرین مورد استقبال باشند.
  • میزان مصرف سوخت اکثر آن ها در حد تعادل بوده و از این نظر نیز کاملاً مقرون به صرفه هستند. هر چند تنها به اتکای توان یک موتور نمی توان در مورد مصرف سوخت آن نظر دارد اما موتور برق 3000 وات میزان مصرف متعادل تری دارد و شما را از هزینه بالای سوخت مصون نگه می دارد.
  • موتور برق 3000 وات از نظر حجمی و وزنی نیز زیاد بزرگ و سنگین است و این باعث سهولت در حمل آن شده است. در عین اینکه این حد از توان برای انجام بسیاری امور کافی است، شما وزن و حجم کمتری را جابجا می کنید و در اصطلاح سهولت در حمل و نقل آن یک امکان دلپذیر خواهد بود.
  • موتور برق 3000 وات، دارای موتورهای چهارزمانه با حجم متعادل هستند. این مسئله باعث می شود که این مدل آلودگی صوتی کمتری داشته و صدای کمتری تولید کند.

اما در پایان این نکته را در نظر داشته باشید که حتی با وجود فراگیری استفاده از مدل های 3000 وات، در نهایت پیش از خرید این خود شما هستید که باید تعیین کنید که به چه میزان از توان نیاز دارید.اگر یک کاربر معمولی هستید باید بدانید که موتور 3000 وات یک انتخاب مناسب است ولی اگر کاربری ویژه ای دارید که شما را نیازمند به توان های عظیم و بیشتر می کند، باید به سراغ توان های بالاتر بروید.

پس در نهایت معیار اصلی انتخاب شما باید سطح نیازهای خود شما باشد. در یادداشتی دیگر در این مورد که به چه شکل می توانید میزان توان مورد نیاز خود را تعیین کنید به تفصیل توضیح داده شد اما در هر صورت، با استفاده از هر روشی که در دسترس دارید باید بتوانید تعیین کنید به چه توانی نیاز دارید و بر این مبنا خرید خود را انجام دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>