اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مسافر هواپیما

15 اشتباه بزرگ که نباید در فرودگاه مرتکب شوید:
تمام چمدان های خود را بسته اید، آماده اید و ماشین گرفته و به فرودگاه رفته اید، غافل از اینکه به دلیل ندانستن مقررات فرودگاه و داشتن بطری های آب در چمدانتان، کلی معطل شده و از پرواز جا می مانید!

شاید هم چمدان ها و بار زیاد از حد مجاز با خود به همراه دارید و برخورد با چنین مشکلی کلی برای شما دردسر و ناراحتی ایجاد می کند. اینکه نکات فرودگاهی را بدانید و هنگام پرواز و ورود به فرودگاه برای آن آماده باشید، یعنی تجربه شما هم بالاتر رفته است. یادتان باشد که برای کسب تجربه لازم نیست که حتما قبلا به آن مشکل برخورد داشته باشید و آن را تجربه کرده باشید.

تنها با خواندن مجله ی گردشگری الی گشت و آشنایی با نکات فرودگاهی تجربیات سفر خود را بیشتر نموده و با خیال جمعی به سفر بروید. در ادامه حدود 15 اشتباه را که بیشتر مسافران به دلیل ناآگاهی در فرودگاه مرتکب می شوند، را به شما معرفی می کنیم. با رعایت این قوانین سفر بدون دردسری را خواهید داشت. یادتان باشد چالش های زیادی برای معطل نمودن شما در فرودگاه وجود دارد.

شاید بیشترین اشتباه مسافران برای رفتن به فرودگاه و رسیدن به پرواز، محاسبه نکردن زمان رسیدن به موقع به فرودگاه و یا ترافیک پیش روست. اکثر مسافران احتمال اتفاقات دیگر را در بین راه منزل تا فرودگاه نمی دهند و به طور مثال با نیم ساعت تاخیر به فرودگاه رسیده و دیگر به پرواز خود نمی رسند.

در صورتی که از مهم ترین نکات فرودگاهی همین به موقع و بلکه زودتر رسیدن به فرودگاه است. یادتان باشد که شما در فرودگاه کارهای بسیاری دارید که باید قبل از پرواز انجام دهید.

همچنین حتی اگر در مسیر و جاده ای که شما را به سمت فرودگاه می برد، ترافیکی وجود ندارد، باز هم این احتمال را داده و زودتر راه بیفتید. هیچ مسافری دوست ندارد که از پرواز خود جا بماند. مخصوصا اگر بلیط هواپیمای چارتری خریده اید و امکان گرفتن خسارت ندارید، بیشتر این موضوع را جدی بگیرید.

گفته می شود که برای پروازهای بین المللی حداقل 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید و برای پروازهای داخلی حداقل دو ساعت قبل از پرواز خود را برسانید. بنابراین زمان بیرون آمدن از خانه باید زودتر از این ها باشد. در میان نکات فرودگاهی زمان را از دست ندهید.

بار مجاز هواپیمایی را فراموش نکنید:
قبل از اینکه چمدان خود را ببندید، قوانین و بار مجاز هواپیمایی که از آن بلیط خود را خریده اید، بخوانید. بدانید که داشتن ناخن گیر یا بطری آب معدنی در کیف دوشی شما موضوعی است که شما را برای مدت زمانی در گیت ورودی و ایست بازرسی فرودگاهی معطل خواهد نمود. وسایلی هستند که حمل آن ها در چمدان ها و کیف رو دوشی شما ممنوع است و نمی توانید آن ها را با خود به درون هواپیما ببرید. لیستی از این وسایل تهیه کنید و آن ها را درون چمدان یا ساک دستی خود قرار ندهید.

هیچ مسافری از نداشتن ناخن گیر در کیف دوشی خود، صدمه ای ندیده است اما تاکنون پیش آمده که مسافری به دلیل داشتن چنین وسایلی معطل شده و شاید از پرواز خود جای بماند. تازه باید این وسایل را به سطل آشغال بیندازید. در نکات فرودگاهی این وسایل را بدانید و خود را از نگرانی آن، قبل از سفر و پرواز، برهانید.

نکته:

  • لیستی از تمام وسایل درون چمدان خود داشته باشید.
  • قوانین حمل مواد مایع ایرلاین مورد نظر خود را بخوانید.
  • هیچ مسافری دوست ندارد شامپو، خمیر دندان و ضد آفتابش وارد سطل آشغال فرودگاه شود.

تنها وسایلی مانند ناخن گیر نیست که باید از آن ها دوری کنید. در چمدان خود، هیچ مایع دیگری نمی توانید بگذارید. از اسپری ها، ژل ها، شامپوها و در مجموع هر آنچه که حالتی مایع دارد، دوری کنید. حتی بعضی از هواپیمایی ها، اجازه حمل مواد پودری را هم به مسافرانشان نمی دهند. ایرلاین هایی هم که اجازه حمل چنین موادی را به مسافران می دهند، برای آن ها قوانین خاصی تعیین کرده اند.

به طور مثال بعضی از ایرلاین ها، تنها اجازه حمل بطری های مایعی را که 100 میلی لیتر یا کمتر باشد به مسافران می دهند و بطری ها و شیشه های بزرگ تر از آن را دور خواهند انداخت.

این مایع ها باید درون بطری های پلاستیکی بوده و در نهایت آن ها را در پلاستیک های زیپ دار قرار داده شوند. باید بسیار تمیز و مرتب آن ها را بسته بندی کنید.

یادتان باشد که هر مسافر تنها می تواند یک کیسه نایلونی برای خود داشته باشد. همچنین سایز این کیسه نایلونی باید کوچک و به اندازه کیف های لوازم آرایشی یا کیف های کوچک لوازم بهداشتی باشد. درون این کیسه ها بایستی کاملا مشخص بوده و هر وسیله آن قابل شناسایی باشد.

امکان بهتر اجاره ترانسفر فرودگاهی:
اگر تصور می کنید که احتمال عقب ماندن از پرواز را دارید یا از آن دسته افرادی هستید که تا لحظه آخر صبر می کنند، پیشنهاد می دهیم که ترانسفر فرودگاهی بگیرید. ترانسفر فرودگاهی هر چند که هزینه ای بیشتر برای شما دارد اما زمان را مدیریت نموده و به موقع به دنبال شما خواهد آمد تا شما را به فرودگاه برساند.

اگر تصور می کنید که تاکسی تلفنی غیر قابل اعتماد است، ترانسفر فرودگاهی بگیرید، چرا که این راننده ها از اهمیت زودتر و به موقع رسیدن شما به فرودگاه آگاه هستند و لازم نیست به آن ها توضیحی بدهید.

ترانسفر فرودگاهی ارزان تر از تاکسی:
در تمام شهرهای جهان، کرایه تاکسی ها به نسبت دیگر وسایل حمل و نقل عمومی گران تر است و حتی می تواند جیب شما را خالی کند. برای این مشکل راه حلی بیاندیشید. اگر چمدان شما تنها یک کوله پشتی است و سبک سفر شما متفاوت است، شاید حمل و نقل عمومی مانند مترو یا اتوبوس را ترجیح دهید. در غیر این صورت مطمئن شوید که کرایه تاکسی تا فرودگاه از هزینه دریافت ترانسفر فرودگاهی ارزان تر تمام می شود. سپس اقدام به گرفتن تاکسی کنید.

فرودگاه مناسب خود را انتخاب کنید:
اگر برای مقصد شما پروازهای متعددی از فرودگاه های مختلف انجام می شود، به سراغ فرودگاهی بروید که خلوت تر بوده و برای شما امکان دسترسی آسان تری دارد. صرفا فرودگاهی که پرواز ارزان تر را ارائه می دهد اما بسیار شلوغ و گیج کننده است یا دورتر است را انتخاب نکنید. تمام شرایط را در نظر بگیرید.

چندین فرودگاه و انتخاب فرودگاه اشتباه:
یکی از اشتباهات مسافران در هنگام رسیدن به فرودگاه، در شهرهایی که چندین فرودگاه دارد، رفتن به فرودگاه اشتباهی است. از مهم ترین نکات فرودگاهی که باید برای دو بار یا حتی سه بار آن را انجام دهید، بررسی فرودگاه پروازتان است. مطمئن شوید که نام فرودگاه مورد نظر خود را از خاطر نخواهید برد و تاکسی خود را حتما برای همان فرودگاه کرایه کنید. یادتان باشد که حتی زود رسیدن به فرودگاه اشتباهی چندان تفاوتی با دیر رسیدن به فرودگاه مد نظر شما ندارد.

مراقب صحبت های خود باشید:
فرودگاه یکی از حساس ترین مکان ها در تمام جهان است. از مهم ترین نکات فرودگاهی توجه به حرف هایی است که با دوستان خود در فرودگاه می زنید. هنگامی که در فرودگاه ها هستید در مورد موضوعاتی مانند تروریسم، مواد مخدر، بیماری های واگیردار جدی یا بمب هیچ سخنی نزنید. حتی این کلمات را بلند نگویید. فرودگاه چنین موارد امنیتی را بسیار جدی می گیرند و حتی گفتن یکی از این کلمات به شوخی هم می تواند دردسر بزرگی برای شما به وجود آورد.

مامورین امنیت فرودگاه موظفند که هر شوخی را جدی تلقی کنند و تا زمانی که ثابت شود که جمله شما شوخی بوده است، ساعت ها گذشته، از پرواز خود جا مانده اید.

هیچ گاه با ماشین خود به فرودگاه نروید:
یکی از درآمدهای بالای فرودگاه ها، از هزینه هایی است که بابت پارکینگ می گیرند. مسافرانی که قصد سفر دارند و با ماشین سواری خود به سمت فرودگاه می روند، وسیله نقلیه خود را در پارکینگ فرودگاه و با پرداخت هزینه های آن پارک می کنند. این هزینه ها ممکن است بسیار گران تمام شود. بنابراین ماشین خود را در پارکینگ خانه خود گذاشته و به جای آن، تاکسی بگیرید.

اتصال به اینترنت وای فای در فرودگاه ها:
هر چند که تمام فرودگاه های بزرگ برای مسافران خود، امکان اتصال به اینترنت وای فای رایگان را فراهم نموده اند اما به خاطر بسپارید که تمام فرودگاه ها چنین امکانی ندارند. مخصوصا فرودگاه های کوچک و محلی در بیشتر کشورها، دسترسی به اینترنت وای فای از امکانات آن ها نیست. بنابراین اگر به دنبال اینترنت از طریق سیم کارت هستید، باید اقدام به خرید سیم کارت کشور مقصد پس از ورود به فرودگاه نمایید.

از اشتباهات مسافران: نوشیدن مایعات بسیار قبل از پرواز:
نکات فرودگاهی که تاکنون گفته شد در مورد وسایل و نحوه رسیدن به فرودگاه بود اما این نکته درباره سلامت شماست. قبل از پرواز سعی کنید که مایعات و آب بسیار ننوشید. پروازها ممکن است که با تلاطم بسیار همراه باشد و اگر معده شما پر از آب یا دیگر نوشیدنی ها باشد، دچار حالت بدی در پرواز شوید. به سلامتی خود و آنچه که قبل از پرواز می خورید و می نوشید دقت داشته باشید و با هوشیاری تمام سوار هواپیما شوید. آب، مایعات، آب میوه و چنین خوراکی هایی را زیاد ننوشید.

غذاهای چرب قبل از پرواز نخورید:
هر چند که خوردن غذا و سیر بودن می تواند از نکات فرودگاهی و پروازی برای کم کردن هزینه ها باشد اما ممکن است عواقب دیگری برای شما داشته باشد. هنگامی که به ارتفاع می روید بدن شما تحت تأثیر فشار درون کابین، تکان های شدید هواپیما و نشستن های طولانی خواهد بود و اگر با معده پر وارد هواپیما شوید، احتمال دارد که حال شما بد شود. سعی کنید تا حد ممکن غذاهایی بخورید که نه تنها در طول پرواز شما را سیر نگه دارد بلکه حال شما را خراب نکند. همچنین به سراغ غذاهای چرب یا فست فودی فرودگاه ها نروید. با این کار، نه تنها از مریض شدن خود جلوگیری کرده اید بلکه از هزینه های سفر خود کاسته اید.

هیچ وسیله فلزی نپوشید:
لباس پوشیدن برای رفتن به فرودگاه خود نوعی هنر است. باید بسیار حرفه ای عمل کنید. از نکات فرودگاهی که با گیت ورودی فرودگاه و عبور از گیت امنیتی مرتبط است، وسایل فلزی هستند. هر وسیله فلزی که در جیب خود دارید یا حتی گوشواره های فلزی در فرودگاه آزار دهنده خواهند بود. چرا که با هر بار عبور از گیت امنیت با صدای بیپ دستگاه روبرو خواهید شد. باید تمام وسایل خود را از جمله کفش ها، کمربند و هر وسیله فلزی مانند جواهرات را درآورده و درون ظروف بازرسی بگذارید و سپس از گیت عبور کنید.

شلوارهایی بپوشید که نیازی به کمربند سگک دار ندارند. کفش های راحتی بپوشید که بدون بند بوده و سریع می توانید آن ها را در آورده یا بپوشید. از جواهراتی مانند گوشواره یا گردنبد یا گل سرهای فلزی استفاده نکنید تا سریع از گیت امنیت فرودگاه عبور کنید.

امنیت مجازی خود را حفظ کنید:
در فرودگاه ها یا هتل ها، کافی نت و سیستم هایی قرار داده اند که می توانید با آن ها، به اینترنت متصل شوید. اگر نیاز پیدا کردید که از کافی نت فرودگاه و اینترنت آن استفاده کنید، ترجیحا وارد شبکه های اجتماعی خود نشوید. همچنین اگر برای بررسی ایمیل خود یا دیگر شبکه های اجتماعی مجبور به استفاده از کافی نت فرودگاه شدید، حتما پس از استفاده از آن ها، خارج شوید.

دکمه Log out را به هیچ عنوان فراموش نکنید و حتما از ایمیل خود خارج شوید. بعضی از مسافرانی که در کافی نت هستند، با عجله آنجا را ترک کرده و فراموش می کنند از صفحه اینترنتی خود خارج شوند. از نکات فرودگاهی دیگری که به آن اشاره می کنیم، نداشتن امنیت کافی اینترنت وای فای فرودگاه هاست. مراقب اطلاعات شخصی خود باشید.

از اشتباهات رایج: پوشیدن کفش های نامناسب
فرودگاه ها، ساختمان های بزرگی هستند و حتی بعضی از آن ها، نیاز به پیاده روی های طولانی دارند. در صورتی که کفش نامناسب به پا داشته باشید، این پیاده روی ها شما را آزار خواهد داد. همچنین اگر تصور تاخیر پرواز را که با چنین کفش های آزاردهنده ای داشته باشید، به این موضوع بیشتر دقت می کنید. کفش های مخصوص پیاده روی یا صندل های راحت بپوشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>