اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه دیووپو

معرفی فرودگاه بین المللی دیووپو، اورومچی چین:
اورومچی پایتخت منطقه مستقل شینجیانگ (Xinjiang) در شمال غربی جمهوری خلق چین می باشد. اورومچی به عنوان یک مرکز بزرگ در سلسله تانگ (Tang) در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و شهرت فرهنگی و تجاری خود را از آنجا به دست آورده است.

این شهر در طول سلسله چینگ در قرن نوزدهم مجددا توسعه یافت. در سال 2015 شهر اورومچی به عنوان دومین شهر بزرگ در شمال غربی چین با جمعیت 3.5 میلیون نفر و همچنین بزرگ ترین در آسیای مرکزی بوده است.

بر اساس کتاب رکوردهای گینس، شهر اورومچی به عنوان دورترین شهر از تمامی دریاهای جهان شناخته می شود. از دهه 1990 این شهر شاهد یک پیشرفت اقتصادی بزرگ بوده و در حال حاضر به نقطه عطفی برای حمل و نقل منطقه و همچنین یک مرکز تجاری، سیاسی، فرهنگی تبدیل شده است.

فرودگاه اورومچی چین که به فرودگاه بین المللی ایووپو نیز مشهور می باشد با کد یاتا URC و کد ایکائو ZWWW در شهر اورومچی چین، پایتخت منطقه مستقل شینجیانگ اویگور در شمال غربی کشور چین واقع شده است.

این فرودگاه بین المللی در شهرستان دیووپو در منطقه ژینشی (Xinshi) در 16 کیلومتری شمال غربی مرکز شهر اورومچی قرار گرفته است. فرودگاه اورومچی چین به عنوان مرکز خطوط هوایی چاینا ساترن (China Southern Airlines) و همچنین هاینان ایرلاین (Hainan Airlines) شناخته شده و در سال 2018 بیش از 23 میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جا به جا شده اند.

فرودگاه بین المللی اورومچی به عنوان نوزدهمین فرودگاه شلوغ از نظر تعداد مسافر در سراسر چین می باشد. لازم به ذکر است که شرکت هواپیمایی چاینا ساترن در زمان نوشتار این مطلب از فرودگاه بین المللی امام خمینی به مقصد فرودگاه اورومچی پرواز مستقیم انجام می دهد.

ترمینال ها و باند فرود فرودگاه بین المللی اورومچی:
فرودگاه بین المللی اورومچی در حال حاضر دارای یک باند با طول 3600 متر و عرض 45 متر می باشد و استحکام باند یا PCN آن نیز 74 است. 2 باند فرود دیگر نیز در حال ساخت بوده که یکی با 3600 و دیگری با 3200 متر طول و عرض 60 متر می باشد.

ترمینال شماره یک این فرودگاه در سال 1974 افتتاح شده و از سال 2011 تا 2013 برای بازسازی بسته شد تا اینکه در 1 آوریل 2014 عملیات در این ترمینال از سر گرفته شد. ترمینال شماره یک اغلب به پروازهای منطقه ای اختصاص یافته است.

ترمینال شماره 2 فرودگاه اورومچی در سال 1994 شروع به ساخت کرده و در 12 می 2002 به بهره برداری رسید. از 10 ژوئیه 2010 این ترمینال برای نوسازی بست شده و در 16 آوریل 2011 عملیات آن از سر گرفته شد. این ترمینال برای پروازهای داخلی خارج از منطقه شینجیانگ استفاده می شود.

ساخت ترمینال شماره 3 این فرودگاه بین المللی ذر سال 2007 با هزینه ای بالغ بر 350 میلیون دلار آغاز شده و در سال 2009 افتتاح گردید. ترمینال شماره 3 توانست ظرفیت مسافران این فرودگاه را تا 3 برابر افزایش دهد. فرایند ساخت ترمینال شماره 4 نیز از سال 2017 آغاز شده و در آینده نزدیک همراه با دو باند جدید به خدمت رسانی به فرودگاه اورومچی اضافه خواهد شد.

خدمات و امکانات فرودگاه اورومچی چین:
اینترنت وای فای:
در تمامی سالن ها و ترمینال های فرودگاه بین المللی اورومچی امکان دسترسی به خدمات اینترنت وای فای امکان پذیر خواهد بود.

کانتر اطلاعات:
در داخل سالن های عمومی ترمینال های شماره 2 و 3 این فرودگاه یک کانتر اطلاعات برای پاسخگویی به سوالات و ارائه خدمات از این دست وجود دارد.

فروشگاه فری شاپ و خرید:
در هر 3 ترمینال فرودگاه اورومچی چین می توانید فروشگاه هایی را برای خرید و گذران وقت پیدا کنید. فروشگاه های فری شاپ در بخش مسافران و پروازهای خروجی واقع شده است.

رستوران ها و کافه ها: گزینه هایی به عنوان رستوران و غذاخوری در بخش عمومی و مسافران هر دو ترمینال فرودگاه بین المللی اورومچی وجود داشته اما در مجموع خدمات غذایی محدود می باشند.

خدمات کودکان:
در ترمینال های فرودگاه بین المللی اورومچی خدمات پرستاری از کودکان در دسترس می باشد. علاوه بر این اتاق های تعویض پوشک کودکان نیز در سرویس های بهداشتی آقایان و خانم ها به صورت جداگانه در دسترس خواهد بود. در ترمینال شماره دو اتاق های خدمات تعویض کودک بیشتری می باشد.

روش های حمل و نقل در فرودگاه بین المللی اورومچی چین:
اتوبوس های فرودگاهی:
خدمات اتوبوسرانی در فرودگاه اورومچی چین وجود داشته و این اتوبوس ها از فرودگاه به سمت ایستگاه راه آهن جنوب اورومچی حرکت کرده و در طول مسیر نیز در چند نقطه توقف خواهند داشت. برای رفتن در این مسیر می بایست اتوبوس هایی که در خارج از سالن پروازهای ورودی ترمینال های 2 و 3 قرار گرفته اند را انتخاب نمایید. در زمان انتشار این مطلب هزینه بلیط تک مسیره برای این اتوبوس ها 15 یوان می باشد.

اتوبوس های عمومی:
خدمات اتوبوس های عمومی در مسیرهای مختلف متفاوت می باشد. به عنوان مثال اتوبوس های شماره 27 بین ترمینال شماره 3 و وانگ ژیا لیانگ (Wang Jia Liang) در رفت و آمد بوده و همچنین اتوبوس های شماره 51 نیز بین ترمینال شماره 3 فرودگاه بین المللی اورومچی و شیگیهو (ShiQi Hu) خرمات ارائه می کنند.

تاکسی:
علاوه بر سرویس های اتوبوسرانی شما می توانید خدمات تاکسی ها را در سطح همکف فرودگاه بین‌المللی اورومچی دریافت نمایید. تمامی تاکسی های فرودگاه دارای تاکسی متر می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>