اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چکش تخریب

چکش تخریب و کاربرد آن

امروزه در پروژه های مختلف از وجود ابزاری به نام چکش تخریب استفاده می شود که با استفاده از آن بتوان در عملیات مختلف به تخریب آسفالت و بتن و سازه های مختلف روی آورد. با توجه به این مسئله که تخریب اجسام مختلف در پروژه های مختلف ساختمان سازی و عمرانی به نیروی انسانی زیاد و اعمال فشار بسیاری نیاز است؛ از همین رو گاهی اوقات شدت سختی به قدری بالاست که ابزار های قدیمی و منسوخ شده در عملیات تخریب پاسخگوی نیاز شما نیستند.

از همین رو روز به روز ابزارآلات جدیدی وارد چرخه صنعت می شوند که بتوان با استفاده از هر یک از آن ها عملیات عمرانی و ساختمان سازی را به پیش برد. چکش تخریب نیز یکی از همین ابزار ها به شمار می آید.

ولی با توجه به این مسئله که هر یک از پروژه های مختلف نیاز به اعمال فشار های مختلفی دارند و درجه سختی هر یک از آن ها با همدیگر متفاوت است؛ از همین رو چکش تخریب را نیز در سایز ها و توان های مختلفی ساخته اند تا با تولید این ابزار کارآمد در انواع سایز های مختلف بتوان متناسب با هر پروژه ای یک از سایز های چکش تخریب را مورد استفاده قرار داد.

انتخاب سایز مناسب چکش تخریب

همان طور که گفته شد چکش تخریب را در سایز های مختلفی تولید و طراحی می کنند. عمده ترین دلیل این کار ذکر این مسئله است که شما به عنوان یک کارگر در پروژه های مختلف عمرانی و ساختمان سازی می توانید چکش تخریب را در عملیات سبک و سنگین مختلفی به کار بگیرید.

به این صورت که در عملیات سبک تر شما می بایست از یک سایز کوچک تری از چکش تخریب استفاده کرده و برعکس در پروژه های سنگین تر مسلما چکش تخریب با سایز کوچک جوابگوی نیاز شما نیست و به همین علت بهتر است از سایز های بزرگ تری در این راستا استفاده به عمل آورده شود. به طور کلی می توان اذعان داشت که سایز های مختلف چکش تخریب می تواند به طور متوسط بین 5 تا 32 کیلو باشد که سایز هر یک از این چکش ها ارتباط مستقیمی با وزن آن ها دارد.

به این صورت که چکش های با سایز کوچک تر دارای وزن کمتری هستند و این چکش های تخریب را برای عملیات و پروژه های سبک تری هم به کار می برند و به همین ترتیب سایز و وزن چکش تخریب بسته به عملیات مختلف بالاتر و سنگین تر می شود. بنابراین به طور کلی باید در نظر داشت که در هر عملیات و پروژه ای از سایز مناسب چکش تخریب متناسب با آن پروژه استفاده کرد تا نتیجه و بازدهی بهتری داشته باشید.

انواع سایز های چکش تخریب و کاربرد آن ها

با توجه به این مسئله که چکش تخریب را در سایزبندی ها و وزن های سبک و سنگین مختلفی تهیه و تولید می کنند؛ بایستی کاربرد هر یک از آن ها را به طور کامل بدانید تا متناسب با نوع کاربری هر یک از آن ها بتوانید چکش تخریب مناسب را در عملیات مختلف به کار گیرید.

به عنوان مثال: می توانید از چکش تخریب در سایز های مختلف بسته به نوع کاربری شان استفاده کنید که در زیر به عنوان راهنما برای شما شرح داده شده است:

1- چکش تخریب 7 کیلویی

این چکش ها به مانند چکش تخریب 5 کیلویی به عنوان سبک ترین چکش تخریب شناخته شده در بازار به حساب می آیند که جهت تخریب انواع کاشی و سرامیک و دیوار و... در پروژه های سبک و ظریف به کار گرفته می شود.

2- چکش 10 کیلویی

این چکش تخریب برای تخریب انواع سنگ نما، آجر و بلوک و دیوار های بتنی مناسب است که نسبت به چکش تخریب 7 کیلویی از درجه تخریب بالاتری بهره مند است.

3- چکش 15- 17 کیلویی

از چکش های تخریب 15 تا 17 کیلویی نیز برای عملیات نیمه سنگین استفاده می شود تا با استفاده از آن بتوان سرامیک های واحد های مختلف ساختمانی، سقف، دیوار های آجری، انواع سنگ و... را تخریب نمود که درجه سختی بالایی دارند و به همین راحتی تخریب آن ها ممکن ساز نبوده است.

4- چکش تخریب 29 تا 32 کیلویی

همان طور که از سایز و وزن این چکش های تخریب مشخص است؛ این نوع از چکش های تخریب را برای عملیات سنگین و فوق سنگین با درجه مقاومت و سختی بسیار بالا استفاده می کنند تا بتوان به وسیله این دستگاه مفید و کارآمد انواع سقف های بتنی، سقف کامپوزیت، آسفالت و تیرچه بلوک و... را در عملیات سنگین مختلف تخریب نمود.

همان طور که مشاهده می کنید؛ هر یک از سایز های چکش تخریب را در عملیات مختلف بنا به نوع پروژه و سبک و سنگینی آن مورد استفاده قرار می دهند. بنابراین همواره بایستی توجه داشته باشید که پیش از شروع هر فرآیندی به سبک و سنگینی عملیات خود اهمیت قائل شوید تا بنا به درجه سبکی و سختی پروژه مورد نظر از هر یک از سایز های چکش تخریب به خوبی استفاده به عمل آورید تا بتوانید در هر عملیاتی موفق باشید.

تصور کنید که شما به منظور تخریب آسفالت با درجه سختی بسیار بالا می خواهید وارد پروژه مورد نظر شوید تا با استفاده از آن بتوانید آسفالت سفت و سخت موجود در مکان مورد نظر را تخریب کنید؛ در این صورت اگر چکش تخریب شما در سایز و اندازه های کوچکی باشد؛ مسلما نمی توانید از پس کار برآیید تا دست کم با مشکلات زیادی همراه خواهید شد.به همین منظور است که برای هر عملیاتی چکش تخریب مدنظر آن باید مورد استفاده قرار گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>