اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بالابر ساختمانی


عمده مشکلات در بالابر ساختمانی از کجا نشأت می گیرد؟

بهتر است این پرسش را به نوع دیگری نیز مطرح کنیم؛ عدم رعایت چه نکاتی ما را در استفاده از بالابر ساختمانی با مشکل مواجه می سازد؟ حال می توان به طرز جامع تری به این پرسش پاسخ داد. مشکلاتی که در این حیطه ممکن است ایجاد شوند متعدد هستند.

ابتدا ما سراغ این مشکلات رفته و به صورت اجمالی آن ها را بررسی خواهیم کرد. پس از این نوبت این است که ریشه های ایجاد این مشکلات را شناسایی کنیم. در نهایت هدف ما این است تا در یک جمع بندی مناسب، توصیه های لازم را به عمل آورده و تلاش کنیم تا شما را از حوادث احتمالی دور نگه داریم.مثل همیشه با ما همراه باشید تا یکی دیگر از چالش های موجود حول بالابر ساختمانی را تحلیل و بررسی کنیم.

از مشکلات فنی تا مشکل در کاربردی؛ بالابر ساختمانی در معرض آسیب است
ابزار و وسایل بسته به کاربردی که داشته و نحوه عملکردی که دارند، دارای حساسیت خاصی هستند. به طور مثال مهره ی که در چرخ یک خودرو نصب می شود، از حساسیت بیشتری نسبت به مهره ای که در پایه یک میز بسته می شود برخوردار است.

بر همین مبنا باید گفت که هر قدر حساسیت یک وسیله بیشتر باشد، باید تدابیر امنیتی بیشتری را نسبت به آن رعایت کرد. اما تدابیر امنیتی که باید نسبت به یک وسیله رعایت کرد شامل چه مواردی می شود و در کاربری بالابر ساختمانی باید چه تدابیری اندیشید؟

اولین گام حفظ امنیت یک وسیله در هنگام خرید آن است. ما به شما توصیه می کنیم تا به هیچ وجه در خرید وسیله حساسی مانند بالابر ساختمانی سراغ اجناس استوک و دست دوم نروید. بالابرهای ساختمانی ابزاری هستند که در صورت نقص فنی می توانند به شکل جدی جان و مال شما را تهدید کنند.بالابر ساختمانی دست دوم ممکن است هنگامی که در خدمت مالک سابق بوده است، آسیب های جدی را تجربه کرده باشد. در ادامه متن بیشتر به این موضوع می پردازیم.

در گام بعدی مهم است تا حتماً در خرید بالابر دقت داشته باشید که ظرفیت آن مطابق با سطح نیازهای شما باشید. مثلاً یک بالابر با ظرفیت دویست کیلوگرم قطعاً در شرایط برابر، قیمت کمتری نسبت به بالابر ساختمانی با ظرفیت پانصد کیلوگرم دارد. ابتدا تشخیص دهید که سطح نیازهای شما به چه شکل است؛ سپس مابین این دو انتخاب کنید.

اگر سطح نیازهای شما مطابق با سقف دویست کیلوگرم است، این انتخاب بهتری است چون اگر بالابر ساختمانی با سقف پانصد کیلوگرم را خریداری کنید درست است که باز هم نیاز شما برطرف خواهد شد اما قطعاً با هدررفت هزینه و پرداخت مازاد روبرو خواهید شد. در مقابل اگر سطح نیازهای شما مطابق با سقف پانصد کیلوگرم است، خرید و استفاده از گونه دویست کیلوگرمی بشدت خطرآفرین است. شاید یک بالابر ساختمانی تا دوره خاصی بتواند بیش از ظرفیت خود کار کند اما به شکل ناگهانی شانه خالی کرده و شما را با خسارات شدیدی روبرو خواهد کرد.

حتی در صورت خرید محصول نو و تازه، بیش از زیر بار بردن آن، در چند نوبت آن را تست کنید. از سلامت موتور و گیربکس و درستی نحوه نصب مطمئن شوید. بالابر ساختمانی یک وسیله با حساسیت بالاست و کوچک ترین اشتباهات در کاربری آن بهای گزافی خواهد داشت.

تلاش کنید تا وظیفه کار با بالابر ساختمانی را به افراد با تجربه ای محول کنید. افرادی که دارای تجربه کافی نباشند با ایجاد بار اضافی بر روی وسیله و فشار به موتور و گیربکس، باعث صدمه و آسیب به آن خواهند شد. لازم به یادآوری است که بخش اعظم مشکلاتی که در یک بالابر مصالح ایجاد می شود، ناشی از کاربری غلط است. پس اگر خواهان عمر طولانی وسیله هستید، آن را حتماً به کاربران با تجربه بسپارید.
چرا خرید بالابر ساختمانی دست دوم خطرآفرین است؟

تجربه طولانی ما در امور ساختمان سازی و حوادث میدانی، نشان می دهد که بالابرهای دست دوم کانون حوادث مختلفی هستند. ریشه مشکل هم کاملاً پیدا و مشخص است؛ استهلاک. بالابر ساختمانی یک وسیله حساس و تحت فشار شدید است.

این یعنی شما چه بخواهید و چه نخواهید، این وسیله به مرور زمان دچار استهلاک خواهد شد. بله این کاملاً درست است که کاربری صحیح باعث استهلاک کمتر وسیله خواهد شد؛ اما دقت داشته باشید فقط کمتر! نه استهلاک صفر.

پس در ذهن داشته باشید که وسیله دست دومی که خریداری می کنید بخشی از عمر خود را به شکل طبیعی سپری کرده است.این در حالی است که اگر کاربر پیشین در نهایت دقت با آن کار کرده باشد اما آیا در این مورد تضمینی هست؟ قطعاً خیر.

آنچنان که گفته شد حتی با وجود کاربری صحیح، بالابر ساختمانی مستهلک خواهد شد اما حالا فرض کنید که همین وسیله تحت کاربری غلط و سنگینی نیز بوده باشد؛ در این صورت تکلیف چیست؟ مطمئن باشید که شاید وسیله دست دوم خریداری شده از نظر ظاهری سالم باشد اما با پشت سر گذاشتن فشارهای مختلف، ضعیف و ضعیف تر شده است.

از ضعف ساختاری تا ضعف در عملکرد؛ خرید بالابر ساختمانی دست دوم اشتباه است!

اینکه خرید بالابر مصالح دست دوم برای شما هزینه کمتری به همراه دارد، کاملاً درست است اما این هزینه کمتر به چه قیمتی؟ قیمت مصالح بر ساختمانیدست اول به مراتب بیشتر از نوع دست دوم است اما مهم این است که پس از خرید آن می توانید اطمینان داشته باشید که با ضعف ها و نواقص نهفته ای مواجه نخواهید شد.

ضعف در شاسی یکی از جوانب مشکل زا در خرید محصول دست دوم است. شما بدون داشتن آزمایش های پیچیده مکانیکی در عمل امکان تعیین میزان مقاومت شاسی و خستگی آن را ندارید. گاهی شاسی یک بالابر مصالح تا حدی زیر فشارهای مداوم بوده که در اصطلاح دچار خستگی شده است.

یک شاسی با میزان بالایی از خستگی، بزودی در برابر نیروهای خارجی می شکند. موتور بالابر ساختمانی، بعد دیگری از موضوع است که باید به دقت به آن توجه داشت. موتورهای الکتریکی عمر مشخصی دارند و اگر بخش کمی از عمر آن ها باقی مانده باشد، اطمینان به آن ها کار مشکلی است.

موتور و گیربکس بالابر ساختمانی در نقش قلب تپنده هستند و اگر از کار باز ایستند، صدمات جبران ناپذیری بر جای می گذارند. صدمه به جان و مال شما و کارگران، بدترین تاوانی است که ممکن است برای یک خرید اشتباه پرداخت کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>