اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتور برق


موتور برق مناسب برای کولر گازی کدام است؟ 

خرید موتور برق می تواند با مقاصد مختلفی انجام شده و در شرایطی مختلفی این وسیله به کار گرفته شود. واقعیت این است که هرجا برق نیاز باشد و وسیله ای برق موجود باشد، یک موتور برق بنزینی یا موتور برق دیزلی، فارغ از نوع سوخت مصرفی، می تواند مؤثر واقع شود. همین کاربرد گسترده این وسیله باعث شده تا خرید آن نیازمند آگاهی بالایی باشد.

خرید موتور برق حتماً باید آگاهانه و همراه با شناخت کافی باشد زیرا قیمت این وسیله کم و قابل چشم پوشی نبوده و خطا در خرید آن هزینه گزافی برای شما دارد.شاید شما در مورد خرید یک وسیله با قیمت کمتر بتوانید با آزمایش و خطا یا تجربه شخصی خرید خود را انجام دهید اما در خرید موتور برقی، این امکان فراهم نیست. به خصوص با وجود انبوهی از مدل های مختلف با امکانات و جزئیات متعدد، ممکن است به سادگی در خرید موتور برقی سردرگم شده و انتخاب غلطی داشته باشید.

انتخاب غلطی که یا با خرید محصولی که توانایی های آن بیش از نیازمندی شماست به هدررفت سرمایه منجر خواهد شد یا در مقابل با خرید محصولی با توانایی کمتر از توان مد نظر شما، بازهم به طریقی دیگر باعث هدررفت سرمایه خواهد شد. با ما همراه باشید تا ضمن ارائه نکاتی کلیدی برای خرید موتور برقی مناسب برای راه اندازی کولر گازی، کمک کنیم تا شانس انجام یک خرید غلط به صفر برسد.

مثل همیشه به این نکته دقت کنید

محوری ترین شاخصه و مشخصه یک موتور برق که در هنگام خرید بیان و بررسی خواهد شد، توان موتور برق است. اما به راستی چگونه باید در مورد توان موتور برق تصمیم گرفت و انتخاب درستی داشت؟ پاسخ روشن است؛ با شناخت دقیق نیازهای خود. پیش از انتخاب و خرید موتور برق، اصل تمرکز شما باید بر شناخت و محاسبه وضعیت نیازهای خودتان باشد.

زیرا حتی با داشتن بیشترین اطلاعات فنی و شناخت مهندسی نیز، اگر درک مناسبی از نیازهای خود نداشته باشید، در خرید موتور برق به بیراهه خواهید رفت. پس حتماً تلاش کنید تا نیازهای خود را سنجیده و در محوری ترین بخش، توان مورد نیاز خود را تعیین کنید.

شاید بسیاری دیگر از کاستی های یک محصول را نادیده گرفت اما کمبود توان خروجی یک موتور برق دیزلی یا بنزینی، اساساً قابل چشم پوشی نیست. برخی افراد البته حس می کنند برای اطمینان می توان خرید موتور برق با توان های بالا را در دستور کار قرار داد اما این ایده اساساً غلط است. عملاً منطقی نیست که شما برای توانی که بخش زیادی از آن برای شما کاربردی نیست و به کار گرفته نخواهد شد پول بپردازید. پس حتماً پیش از آغاز یک خرید تعیین کنید نیاز شما به چه شکل است.

قانون اهم و اثر آن در خرید موتور برق مناسب

در راستای تکمیل نکته پیشین باید گفت که همواره راه حل مشکل شما استفاده از قانون اهم است. هر چند در بسیاری از محصولات به صورت مشخصی توان مصرفی محصول بیان شده است اما حتی در صورتی که این نکته را در دسترس نداشته باشید، با ضرب جریان ورودی(آمپراژ) در ولتاژ کاری محصول، می توانید توان مصرفی وسیله را تعیین کنید. توان مصرفی کولر گازی چراغ راه شما برای خرید موتور برق است.

نکته حائز اهمیت این است که گاهاً می توانید به اعدادی که از پیش و بر مبنای میانگین بازار تعیین می شود اعتماد کنید اما در عمل بهتر است از این کار اجتناب کنید. خود ما نیز در ادامه تلاش می کنیم تا بر مبنای تجربه خود و مشتریان، اعداد نسبی را برای میزان مصرف کولر گازی بیان کنیم اما تلاش کنید تا حتی الامکان به طور دقیق توان مصرفی وسیله خود را تحقیقاً به دست آورید.

عموماً چه توانی برای کولر گازی مورد نیاز است؟

مجدداً تأکید می کنیم که اعداد طرح شده در این بخش تنها به صورت میانگین و تقریبی بیان شده و اصل استناد شما باید بر ویژگی های کولر گازی خودتان باشد. اما به طور میانگین می توان به اعداد زیر اعتماد کرد:

  • کولر گازی هایی که دارای تناژ کاری 1 تن هستند و در اصطلاح 1300 واتی می باشند به 1.6 کاوا توان نیاز دارند.
  • کولر گازی هایی که دارای تناژ 1.5 تن هستند و در اصطلاح 1900 واتی هستند نیازمند 2.4 کاوا توان هستند.
  • کولر گازی هایی که دارای تناژ 2 تن هستند و در اصطلاح 2500 واتی می باشند به 3 کاوا توان نیاز دارند.
  • اعداد فوق تا حد زیادی در خرید موتور برق برای کولر گازی معتبر هستند و قابل استناد می باشند.

مصرف پایین و نوع سوخت مصرفی در خرید موتور برق اهمیت دارد

برخی ویژگی های جانبی دیگری نیز غیر از توان مصرفی اهمیت دارد. معمولاً چون کولر گازی توان مصرفی بالایی داشته و نیاز است تا در طول روز به طور مداوم روشن باشد، مصرف انرژی بسیار بالایی دارد.در همین راستا الزامی است که موتور برقی با مصرف سوخت کمتر انتخاب کنید. هر قدر میانگین مصرف سوخت موتور برق در هر ساعت کار معین، کمتر باشد این بیشتر به نفع شماست.

دقت داشته باشید که موضوع تنها هزینه سوخت نیست بلکه تأمین سوخت نیز به طور مداوم می تواند به یک مشکل بدل شود. مشکلی که اگر به نوع سوخت در خرید دقت نشود می تواند عمیق تر و جدی تر نیز شود.حتماً به این موضوع فکر کنید که کدام یک از انواع سوخت بیشتر در دسترس شماست. گازوئیل؟ موتور برق دیزلی خریداری کنید. بنزین؟ موتور برق بنزینی خریداری کنید. البته به این نکته نیز که قیمت گازوئیل بسیار کمتر از بنزین است دقت کنید.

در خرید موتور برق با این هدف سهولت در جابه جایی مطرح نیست؛ به صدا دقت کنید

برای اتصال به کولر گازی، قابلیت جابه جایی، وزن و حجم کم موتور برق اهمیتی ندارد زیرا اساساً قرار بر حمل و جابه جایی وسیله نیست. پس نیازی نیست که بخشی از سرمایه خود را صرف خرید محصولاتی کم جا و سبک کنید.ولی در مورد صدای تولیدی باید دقت داشته باشید. هر موتور برقی که در محیط خانگی یا در مجاورت فضای مسکونی به کار گرفته می شود، باید کم صدا باشد وگرنه در بلندمدت به یک مشکل بدل خواهد شد.

خروجی های موتور برق را مد نظر داشته باشید

وسیله ای مانند یک کولر گازی همواره جریان سنگینی را مصرف کرده و طبیعتاً از موتور برق طلب می کند. دادن خروجی بین 30 تا 50 آمپر از نظر بعد مدار برق وسیله، اصلاً کار ساده و سبکی نیست.هر مدار، قطعات و تجهیزاتی توان ساپورت و پشتیبانی از این میزان جریان خروجی را نداشته و در برخی از موارد حتی شاهد وقوع حوادثی مانند اتصال کوتاه، آتش سوزی یا آسیب به خروجی های موتور برق خواهیم بود. پس در خرید موتور برق برای این هدف حتماً مد نظر داشته باشید که باید یک محصول با کیفیت بالا در بخش مدار برق و خروجی های برق تهیه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسن امینی:
موتور برق برا مصرف کولر اسپلیت م یخام قیمتش چنده
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

بهزاد چمنی:
نیازمند موتور برق استارتی جهت استفاده برای کولر گازی اسپیلت 24000 و چند عدد روشنایی
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>