اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی تولوز بلانیاک

معرفی فرودگاه بین المللی تولوز بلانیاک | Toulouse-Blagnac Airport:
فرودگاه بین المللی تولوز بلانیاک که به اختصار فرودگاه تولوز نامیده می شود در نزدیکی شهر تولوز، در جنوب غربی کشور فرانسه قرار گرفته است. این فرودگاه یکی از فرودگاه های مهم فرانسه است و در سال 2017 نزدیک به ده میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کرده اند.

فرودگاه بین المللی تولوز با کد یاتا TLS و کد ایکائو LFBO با شهر تولوز حدود 8 کیلومتر فاصله دارد و تا حدودی در منطقه بلانیاک قرار گرفته است. به همین دلیل این فرودگاه را فرودگاه تولوز-بلانیاک هم می نامند.

این فرودگاه به بیش از 74 مقصد در اروپا و آفریقای شمالی پرواز انجام می دهند و ایرلاین های معتبری مثل ایرفرانس، آلیتالیا، بریتیش ایرویز، ایزی جت، ایبریا، کی ال ام، لوفت هانزا و ترکیش ایرلاینزدر این فرودگاه فعالیت دارند.

فرودگاه بین المللی تولوز دو باند آسفالته دارد و تمرکزش را بر فعالیت ایرلاین هایی مثل ایرفرانس، ایزی جت و وولتی ایرلاینز قرار داده است. فاصله فرودگاه تا مرکز شهر چندان زیاد نیست و گزینه های حمل و نقل متعدد و متنوع، دسترسی آسان و خوبی را برای مسافران فراهم کرده اند.

ترمینال های فرودگاه:
این فرودگاه دارای یک ترمینال اصلی است که به چهار سالن A، B، C و D دسته بندی می شود.

سالن A: این سالن دارای 14 کانتر چک-این و 8 گیت پروازی است. سالن A در انتهاب جنوبی ساختمان ترمینال قرار دارد و به پروازهای داخلی اختصاص دارد.

سالن B:
این سالن 16 کانتر چک-این و 10 گیت پروازی دارد و به پروازهای ایرفرانس به فرانسه و کشورهای اروپایی عضو شنگن اختصاص دارد. این سالن قدیمی ترین سالن فرودگاه هم به حساب می آید.

سالن C:
سالن سی داراری 24 کانتر چک-این و 6 گیت پروازی است و بیشتر به پروازهای ارزان قیمت و پروازهای داخل فرانسه و اروپا اختصاص دارد.

سالن D:
این سالن 14 کانتر چک-این و 10 گیت پروازی دارد و عمدتا بر پروازهای بین المللی و خارجی تمرکز دارد. سالن دی گنجایش بیش از 8 میلیون مسافر را دارد.

فرودگاه بین المللی تولوز بلانیاک

امکانات و خدمات فرودگاه تولوز:
اینترنت: در سرتاسر فرودگاه بین المللی تولوز اینترنت وای فای رایگان وجود دارد. برای استفاده از این سرویس کافیست به شبکه WIFI-AIRPORT متصل شوید و از اینترنت استفاده کنید. همچنین کسانی که با موبایل یا لپتاپ نمی توانند به اینترنت وصل شوند می توانند از کیوسک های Surfbox استفاده کنند.

صرافی و خدمات مالی:
در فرودگاه تولوز دو دفتر صرافی و تبادل نرخ ارز وجود دارد: اولی در سالن D بخش پروازهای خروجی و دیگری در سالن C بخش پروازهای ورودی. ساعات کاری این دفاتر متغیر است و به طور کلی از ساعت 7 صبح تا 9 شب باز و فعال هستند.

خورد و خوراک:
در فرودگاه بین المللی تولوز گزینه های متعدد رستوران و کافه وجود دارد و مشکلی از لحاظ پیدا کردن غذا و خوراکی نخواهید داشت. ساعات کاری این رستوران ها متفاوت است اما برخی از آن ها از ساعت 5 صبح باز هستند و اغلب تا ساعت 9 بعدازظهر فعالند. علاوه بر این، دستگاه های فروش خودکار مواد غذایی هم در سرتاسر فرودگاه وجود دارد و انواع اسنک و نوشیدنی های سرد و گرم را به مسافران ارائه می کند.

خرید:
فروشگاه دیوتی فری در فرودگاه بین المللی تولوز وجود دارد و انواع محصولات را بدون احتساب هزینه مالیات به مسافران ارائه می کند. همچنین فروشگاه ها و مغازه های مختلفی هم در بخش های مختلف فرودگاه وجود دارند و محصولات متنوع را عرضه می کنند.

اطلاعات فرودگاه تولوز

اطلاعات فرودگاه:
بخش اطلاعات فرودگاه نیز در ساختمان ترمینال مستقر است و همه روزه از ساعت 6 صبح تا 12 نیمه شب فعال است.

آب آشامیدنی:
بله، اگر تشنه هستید لازم نیست مبلغ زیادی بابت خرید بطری آب معدنی بپردازید. در بخش های مختلف فرودگاه آب آشامیدنی رایگان وجود دارد که می توانید استفاده کنید. در هر چهار سالن فرودگاه و در قسمت سوار شدن به هواپیما آب آشامیدنی تمیز و رایگان وجود دارد.

محوطه بازی کودکان:
از جمله امکانات فرودگاه بین المللی تولوز محوطه بازی کودکان است. اگر همراه با کودکان خردسالتان به تولوز فرانسه سفر کرده اید می توانید کودکتان را به این بخش ببرید تا با تخلیه انرژی، برای پرواز آرام و ساکت باشد. این محوطه ها در هر چهار سالن ترمینال وجود دارند و با اسباب بازی ها، بازی های ویدیویی و … بچه‌ها را حسابی سرگرم می کنند.

خدمات اورژانسی و پزشکی:
اگر بنا به هر دلیلی به خدمات درمانی و اورژانسی نیاز داشتید می توانید از خدمات و امکانات کمک های اولیه در سلن B، بخش پروازهای ورودی استفاده کنید.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه تولوز:
اتوبوس:
اتوبوس یکی از گزینه های خوب و نسبتا ارزان حمل و نقل فرودگاه تولوز است. اتوبوس های فرودگاه توسط شرکت Tisséo مدیریت می شوند و در مسیرهای زیر فعالیت می کنند:

  • اتوبوس شماره 25: بلنیاک امیل زولا- فرودگاه تولوز بلنیاک.
  • اتوبوس شماره 30: مرکز تجاری فنویه-فرودگاه تولوز بلنیاک.
  • اتوبوس شماره 66: تولوز سن سیپرین- فرودگاه تولوز بلنیاک.
  • اتوبوس شماره 88: گرنید- Selh- فرودگاه تولوز-بلنیاک.

اتوبوس های شاتل به طور میانگین هر 20 دقیقه یک بار حرکت می کنند و 20 دقیقه طول می کشد تا مسافران را به مرکز شهر برساند. برای این که سوار اتوبوس شوید مقابل سالن B بروید تا ردیف اتوبوس ها را ببینید. ساعات کاری اتوبوس های شاتل از ساعت 5 صبح تا نیمه شب است.

با استفاده از اتوبوس می توانید به ایستگاه های متروی ژان لورس، ایستگاه ژان دارک و ایستگاه کومپان شافارلی مرتبط بشوید. همچنین ایستگاه راه آهن تولوز ماتابیو هم در مسیر حرکت اتوبوس های شاتل قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب اتوبوس مناسب می توانید از اطلاعات فرودگاه راهنمایی بخواهید.

اگر وسایل و چمدان های زیادی ندارید و حوصله ماجراجویی در شهر را دارید اتوبوس گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم از دیگر گزینه های حمل و نقل فرودگاه مثل تاکسی استفاده کنید.

تاکسی:
تاکسی یکی از راحت ترین و سریع ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه تولوز-بلنیاک است و علیرغم قیمت بالایش، بسیاری از مسافران آن را ترجیح می دهند. تاکسی های فرودگاه بیرون سالن پروازهای ورودی، بین گیت های شماره B3 و C1 قرار گرفته اند و به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید.

اگر برای اولین بار به تولوز سفر می کنید و با شهر آشنایی چندانی ندارید؛ اگر وسایل و چمدان های زیاد و سنگینی دارید و اگر همراه با کودکان خردسال سفر می کنید تاکسی، بهترین گزینه حمل و نقل برای شما خواهد بود.

تراموا:
تراموا هم یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه بین المللی تولوز است و خط 2 این سرویس، مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر می رساند. تراموا هر 15 دقیقه یک بار حرکت می کند و در مدت زمان 20 الی 30 دقیقه مسافران را به ایستگاه های آرن و پاله دو جوستیس در مرکز شهر می رساند.

کرایه اتومبیل:
اگر دوست دارید در مدت سفر و اقامت در شهر تولوز خودتان رانندگی کنید و از آزادی عمل و استقلال بیشتری برخوردار باشید می توانید اتومبیل کرایه کنید.

در فرودگاه بین المللی تولوز بلنیاک شرکت های مختلف محلی و بین المللی حضور دارند و خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می کنند. از جمله شرکت های نام آشنا و معتبر بین المللی می توان به اویس، باجت، یوروپکار، گلدکار، هرتز و سیکست اشاره کرد.

دفاتر این شرکت ها در سالن C قرار گرفته است. البته به خاطر داشته باشید که برای رانندگی در تولوز (مانند هر شهر و کشور خارجی) به گواهینامه معتبر بین المللی نیاز خواهید داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>