اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی لوکزامبورگ

معرفی فرودگاه بین المللی لوکزامبورگ | Luxembourg Airport:
در ادامه معرفی فرودگاه های ایران و جهان امروز قصد داریم به کشور کوچک و ثروتمند لوکزامبورگ در اروپا سری بزنیم و فرودگاه بین المللی شهر لوکزامبورگ را به شما معرفی کنیم.

فرودگاه لوکزامبورگ که سابقا به خاطر قرارگیری در فیندل، فرودگاه فیندل لوکزامبورگ نامیده می شد در فاصله 6 کیلومتری شرق شهر لوکزامبورگ واقع شده است.

فرودگاه بین المللی لوکزامبورگ با کد یاتای LUX و کد ایکائو ELLX فرودگاه اصلی و بین المللی کشور کوچک لوکزامبورگ است. این فرودگاه با مرکز شهر لوکزامبورگ حدود 6.2 کیلومتر فاصله دارد و در سال 2018 بیش از 4.04 میلیون مسافر را جابجا کرده است.

شهر لوکزامبورگ علیرغم مساحت و جمعیت اندکش، مقر نهادهای متعدد اتحادیه اروپا مثل دادگستری اروپا، دیوان حسابرسی اروپا و بانک سرمایه گذاری اروپاست.

به همین دلیل مسافران زیادی به دلایل کاری و تجاری به این شهر سفر می کنند. از طرفی طبیعت زیبا و دیدنی های گردشگری هم این شهر را به مقصدی جذاب برای گردشگری تبدیل کرده است. ایرلاین های مشهور و معتبری مثل آلیتالیا، بریتیش ایرویز، ایزی جت، کی ال ام، لوفت هانزا، رایان ایر، سوئیس اینترنشنال ایرلاینز و ترکیش ایرلاینز پروازهای فصلی و منظمی را به مقصد این فرودگاه انجام می دهند.

ترمینال های فرودگاه:
فرودگاه بین المللی لوکزامبورگ دارای دو ترمینال مسافربری است که به نام های ترمینال A و B شناخته می‌شوند. این دو ترمینال از طریق پیاده رویی سرپوشیده به یکدیگر مرتبط می شوند.

ترمینال A:
این ترمینال در سال 1975 ساخته شده و به مدت 30 سال تنها ترمینال فرودگاه محسوب می شد. این ترمینال در طول تابستان که فصل پرگردشگر است به شدت شلوغ می شود. به همین دلیل در سال 2011 تصمیم به توسعه و نوسازی این ترمینال گرفته شد و این پروژه در سال 2012 به پایان رسید.

ترمینال B:
ترمینال B که ترمینال جدیدتر فرودگاه بین المللی لوکزامبورگ است در سال 2004 افتتاح شده است. این ترمینال از این لحاظ خاص و منحصربه فرد است که هیچ گیت پروازی، کانتر چک-این و سالن پروازهای ورودی ندارد! این ترمینال برای هواپیماهای کوچک طراحی شده و حداکثر گنجایش 50 نفر را دارد.

امکانات و خدمات فرودگاه:
اینترنت:
در سرتاسر فرودگاه بین المللی لوکزامبورگ اینترنت وای فای رایگان و نامحدود ارائه می شود.

اطلاعات فرودگاه:
در بخش چک-این فرودگاه باجه اطلاعات فرودگاه وجود دارد. همچنین در طبقه پایین محوطه دریافت چمدان نیز دفتر اطلاعات توریست قرار گرفته است.

دستگاه های خودپرداز ATM:
اگر کارت ای اعتباری بین المللی دارید در فرودگاه بین المللی لوگزامبورگ می توانید از دستگاه های ATM که در ترمینال A قرار دارند استفاده کنید و پول نقد بگیرید، اعتبار و مانده حساب بگیرید و سایر کارهای بانکی را انجام بدهید.

صرافی:
بانک سافرا (Banque SAFRA) در در فرودگاه بین المللی لوکزامبورگ حضور دارد و به ارائه سرویس های مختلف صرافی و تبدیل ارز و خدمات مالی می پردازد. این دفتر در طبقه همکف و روبروی کانترهای چک-این قرار گرفته است و از ساعت 8:30 صبح تا 5 بعدازظهر باز هستند. البته هنگام ظهر از ساعت 1 تا 1:30 ظهر این باجه به مدت نیم ساعت برای ناهار تعطیل است.

خورد و خوراک:
طبق آخرین آپدیتی که دارید در فرودگاه بین المللی لوکزامبورگ هیچ رستوران 24 ساعته ای وجود ندارد. با این حال، شمار زیادی رستوران و کافه در سرتاسر ترمینال ها و در بخش های شنگن و غیرشنگن قرار گرفته اند. ساعات کاری این رستوران ها متغیر است، اما می توانید حتی ساعت 5 صبح یا 11 شب هم می توانید یک کافه یا فست فودی باز پیدا کنید.

خرید:
از جمله گزینه های خرید در فرودگاه بین المللی لوکزامبورگ می توان به فروشگاه دیوتی فری اشاره کرد که محصولات مختلف را بدون احتساب هزینه مالیات به مشتریان ارائه می کنند.

فروشگاه Aelia Duty Free به فروش کتاب و نشریات مختلف می پردازد و از ساعت 5 صبح تا نیمه شب باز است.

همچنین فروشگاه Aelia Duty Free Fashion نیز بر اساس زمانبندی پروازها باز است و به ارائه محصولات مختلف بدون احتساب هزینه مالیات می پردازد.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه:

  • اتوبوس: یکی از گزینه های خوب و مناسب حمل و نقل فرودگاه بین المللی لوکزامبورگ اتوبوس است. اتوبوس شماره 16 (Eurobus) روزانه بین فرودگاه، مرکز شهر و ایستگاه مرکزی و کیرچبرگ تردد می‌کند. این اتوبوس ها هر 10 دقیقه یکبار حرکت می کنند.
  • اتوبوس شماره 29 هم فرودگاه بین المللی لوکزامبورگ را به ایستگاه مرکزی متصل می کند و در طول مسیر هم در چندین ایستگاه توقف می کند.
  • اتوبوس های شماره 9 و 114 هم فرودگاه بین المللی لوکزامبورگ را به مرکز شهر مرتبط می کند.
  • اتوبوس شماره 117 نیز از فرودگاه به سمت مرکز شهر لوکزامبورگ و همینطور Trier (از کنار مرز آلمان) حرکت می کند. این اتوبوس ها در آخر هفته سه بار حرکت می کنند و در مدت زمان 15 دقیقه مسافران را به مقصد می رسانند.
  • علاوه بر این، با اتوبوس می توانید به سمت مقاصدی مثل فرانسه، بلژیک و آلمان هم بروید.

تاکسی:
تاکسی نیز یکی از بهترین و راحت ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه بین المللی لوکزامبورگ است. اگرچه کرایه تاکسی در مقایسه با سایر گزینه ها گران تر است اما به دلیل راحتی و آسایشی که دارد بسیاری از مسافران آن را ترجیح می دهند.

تاکسی های فرودگاه بیرون ساختمان اصلی ترمینال قرار گرفته و به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید. با استفاده از تاکسی در مدت زمان 15 دقیقه می توانید به مرکز شهر برسید.

کرایه اتومبیل:
اگر دوست دارید در سفر به لوکزامبورگ از آزادی عمل و استقلال بیشتری برخوردار باشید و خودتان در شهر گردش کنید می توانید اتومبیل کرایه کنید.

شرکت های معتبر بین المللی در فرودگاه لوکزامبورگ حضور دارند و انواع خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می کنند. از جمله این شرکت ها می توان به اویس، اینترپرایز، یوروپکار، هرتز، تریفتی، یوفو درایو و سیکست اشاره کرد. با مقایسه خدمات و امکانات هریک از این شرکت ها می توانید مناسب ترین سرویس را انتخاب کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>