اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

 فرودگاه هانوفر آلمان

معرفی فرودگاه هانوفر آلمان | Hannover Airport:
در ادامه معرفی فرودگاه های ایران و جهان امروز قصد داریم سری به آلمان بزنیم و فرودگاه بین المللی هانوفر را به شما معرفی کنیم. فرودگاه هانوفر آلمان در نزدیکی شهر هانوفر، مرکز ایالت ساکسونی سفلی قرار گرفته و یکی از فرودگاه های مهم این کشور محسوب می شود.

فرودگاه بین المللی هانوفر آلمان با کد یاتای HAJ و کد ایکائو EDDV در فاصله 11 کیلومتری شمال شهر هانوفر قرار گرفته است. فرودگاه هانوفر آلمان نهمین فرودگاه بزرگ در آلمان است و در سال 2018 بیش از 6 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کرده اند.

در حال حاضر ایرلاین های معتبری مثل اروفلوت، ایر آستانا، ایر فرانس، بریتیش ایرویز، کوندور، کی ال ام، لوفت هانزا و ترکیش ایرلاینز پروازهای منظمی را به مقصد این فرودگاه انجام می دهند.

ترمینال های فرودگاه:
فرودگاه هانوفر آلمان دارای سه ترمینال مسافربری است که به نام ترمینال های A، B و C شناخته می‌شوند.

هر یک از ترمینال های A و B مجهز به 6 گیت پروازی است، در حالی که ترمینال C هشت گیت پروازی برای سوار و پیاده کردن مسافران دارد. علاوه بر این، اتوبوس های متعددی هم مسافران را به نزدیکی هواپیماها می برد.

ترمینال A در سال 2013 مورد بازسازی و نوسازی عمده ای قرار گرفت و مجددا در سال 2014 بازگشایی شد. علاوه بر سه ترمینال بالا، ترمینال چهارمی به نام ترمینال D هم وجود دارد که در شرق ترمینال اصلی قرار گرفته و تنها توسط نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا و برای انتقال تجهیزات به شمال آلمان مورد استفاده قرار می گیرد.

خدمات و امکانات فرودگاه:
اینترنت: در فرودگاه بین المللی هانوفر آلمان اینترنت وای فای رایگان وجود دارد و مسافران می توانند به مدت 3 ساعت از این سرویس استفاده کنند.

برای استفاده از این اینترنت، کافی است شبکه FreeWifi@HAJرا جستجو و به آن متصل شوید. همچنین در بسیاری از نقاط فرودگاه نیز امکانات اینترنت وای فای رایگان در رستوران مک دانلد، قنادی مارش و سالن تشریفات لوفت هانزا ارائه می شود.

اطلاعات فرودگاه:
اگر در مورد امکانات یا دسترسی به شهر یا هر مساله دیگری پرسشی دارید می توانید از بخش اطلاعات فرودگاه راهنمایی بخواهید. مرکز سرویس فرودگاه در ترمینال B بخش پروازهای ورودی قرار گرفته است و به صورت 24 ساعته باز است.

خرید: فروشگاه دیوتی فری یا بدون مالیات Heinemann در فرودگاه هانوفر آلمان وجود دارد و محصولات مختلف مثل عطر، شکلات، سیگار و … را بدون احتساب هزینه مالیات به مسافران ارائه می کند. همچنین چندین فروشگاه سوغاتی فروشی و یک سوپرمارکت هم در فرودگاه حضور دارند و محصولات مورد نیاز را به مسافران عرضه می کنند.

خدمات مالی:
دستگاه خودپرداز ATM: اگر در فرودگاه هانوفر آلمان هستید و نیاز به پول نقد دارید می توانید از امکانات و دستگاه های خودپرداز استفاده کنید. دستگاه های ATM که توسط بانک اسپارکاس هانوفر مدیریت می شود به صورت 24 ساعته فعال هستند و مسافران می توانند از این طریق پول نقد دریافت کنند.

خدمات بانکی:
بانک اسپارکاس هانوفر در فرودگاه هانوفر آلمان شعبه دارد و انواع خدمات بانکی و پولی را برای مسافران انجام می دهد. ساعات کاری این بانک از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر است.

خدمات صرافی:
دفتر تراولکس (Travelex) در بخش پروازهای خروجی، بین ترمینال های A و B قرار گرفته است و خدمات صرافی و تبدیل ارز را به مسافران ارائه می کند. ساعات کاری این دفتر از ساعت 5:45 دقیقه صبح تا 9:15 بعدازظهر است.

غذا و نوشیدنی:
در سرتاسر فرودگاه بین المللی هانوفر رستوران ها و کافه های مختلفی وجود دارند که البته با ساعات کاری متفاوت فعالیت می کنند. با این حال، گزینه های 24 ساعته ای هم مثل رستوران مک دانلد (بین ترمینال‌های A و B) در فرودگاه وجود دارد.

سوپرمارکت:
اگر نیاز به خرید خوراکی و هله هوله دارید و آن قدر گرسنه نیستید که به رستوران بروید می توانید از خدمات سوپرمارکت استفاده کنید. فروشگاه Edeka Aktiv Markt از ساعت 6:30 صبح تا 8 شب باز است و انواع ساندویچ های گرم و سرد، غذاهای بیرون بر و آماده و خوار و بار و تنقلات و اسنک را به مشتریان ارائه می‌کند.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه هانوفر:
اتوبوس:
اتوبوس یکی از گزینه های خوب حمل و نقل در فرودگاه هانوفر آلمان است و اگر وسایل و چمدان های زیادی ندارید می توانید از این سرویس استفاده کنید. اتوبوس شماره 470 مسافران را از فرودگاه بین المللی هانوفر سوار می کند و در مدت زمان 20 دقیقه به مرکز شهر (ایستگاه مرکزی هانوفر) می رساند. ساعات کاری این اتوبوس ها از ساعت 4:30 تا 23 است و به طور میانگین هر نیم ساعت یک بار یک اتوبوس حرکت می کند.

تاکسی:
یکی از راحت ترین و بهترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه هانوفر، تاکسی است که اگرچه در مقایسه با سایر گزینه ها، هزینه بیشتری دارد اما بسیاری از مسافران آن را ترجیح می دهند.

تاکسی های فرودگاه بیرون سالن پروازهای ورودی هر یک از ترمینال ها قرار دارند. همان طور که در بالا هم گفتیم فرودگاه بین المللی هانوفر 11 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و با استفاده از تاکسی در مدت 20 دقیقه می توانید خود را به مقصد و هتل برسانید.

قطار:
قطار هم یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه بین المللی هانوفر است و بسیاری از مسافران از این طریق خود را به مرکز شهر می رسانند. خط S5 قطار S-Bahn بین فرودگاه و پادربورن (Hannover Flughafen-Paderborn) تردد می کند و در مدت زمان 18 دقیقه مسافران را به مرکز شهر (ایستگاه راه آهن مرکزی هانوفر) می رساند.

ایستگاه قطار S-Bahn در محوطه ترمینال C قرار دارد و دسترسی به آن از طریق پله برقی امکان پذیر است. ساعات کاری قطار از ساعت 4 صبح تا 1:30 بامداد است و به طور میانگین هر 30 دقیقه یکبار یک قطار حرکت می کند.

کرایه اتومبیل:
اگر در سفر به هانوفر دوست دارید خودتان در شهر رانندگی کنید و از آزادی عمل و استقلال بیشتری برخوردار باشید می توانید اتومبیل کرایه کنید.

در فرودگاه هانوفر آلمان شرکت های معتبر بین المللی حضور دارند و خدمات مختلف کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می کنند. از جمله معروف ترین شرکت های بین المللی می توان به اویس، اینترپرایز، یوروپکار، هرتز و سیکست اشاره کرد. مرکز کرایه اتومبیل در محوطه پروازهای ورودی، بین ترمینال های A و B قرار گرفته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>