اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی نانت آتلانتیک

معرفی فرودگاه بین المللی نانت آتلانتیک | Nantes Atlantique Airport:
در ادامه معرفی فرودگاه های ایران و جهان امروز قصد داریم سری به کشور فرانسه بزنیم و فرودگاه شهر نانت را به شما معرفی کنیم. فرودگاه نانت آتلانتیک (Aéroport Nantes Atlantique) فرودگاهی بین المللی در 8 کیلومتری شهر نانت فرانسه است و یکی از بزرگ ترین و مهم ترین فرودگاه های فرانسه است.

فرودگاه بین المللی نانت آتلانتیک با کد یاتا NTE و کد ایکائو LFRS که سابقا فرودگاه شاتو بوگون نامیده می شد فرودگاه اصلی و بین المللی شهر نانت فرانسه است.

این فرودگاه در منطقه بوگنه (Bouguenais) واقع شده و با شهر نانت حدود 8 کیلومتر فاصله دارد. فرودگاه نانت در حال حاضر سومین فرودگاه بزرگ غرب فرانسه (بعد از فرودگاه تولوز و فرودگاه بوردو) به حساب می آید.

در سال 2017 نزدیک به شش میلیون مسافر از فرودگاه نانت برای جابه جایی استفاده کرده اند که این رقم نسبت به سال گذشته با 14.9% رشد همراه بوده است. فرودگاه نانت دارای یک ترمینال L شکل دو طبقه است.

پروازهای ورودی در طبقه همکف و پروازهای خروجی در طبقه بالای ترمینال انجام می شوند. ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی معتبری مثل ایرفرانس، بریتیش ایرویز، ایزی جت، کی ال ام و لوفت هانزا پروازهای منظم و فصلی متعددی را به مقصد این فرودگاه انجام می دهند.

خدمات و امکانات فرودگاه:
اینترنت:
در فرودگاه بین المللی نانت می توانید از اینترنت وای فای رایگان و نامحدود استفاده کنید. برای استفاده از این سرویس کافیس نام شبکه Vinci Airports WiFi را جستجو کنید و با وارد کردن آدرس ایمیل و کشور محل اقامتتان از اینترنت استفاده کنید.

اطلاعات فرودگاه:
اگر در مورد هر موضوعی نیاز به راهنمایی و کمک دارید می توانید به بخش اطلاعات فرودگاه مراجعه کنید. اطلاعات فرودگاه در سالن 1 وجود دارد و مسافران را در امور مختلف راهنمایی می کنند.

صرافی و خدمات مالی:
شرکت ICE خدمات تبادل ارز و صرافی را در این مکان به مسافران ارائه می کند. ساعات کاری این دفتر روزهای دوشنبه و جمعه از ساعت 8:15 تا 8:45 دقیقه بعدازظهر، روزهای سه شنبه، چهارشنبه، شنبه و یکشنبه از ساعت 8:15 صبح تا 5:45 دقیقه بعدازظهر و در روزهای پنج شنبه از ساعت 8:15 تا 7:45 دقیقه بعدازظهر است.

خورد و خوراک:
در فرودگاه بین المللی نانت کافه ها و رستوران های متعددی وجود دارند که البته تا تاریخ نگارش این مطلب، هیچ کدامشان به صورت 24 ساعته باز نیستند.

علی ایحال از جمله امکانات و گزینه های خوبی که دارید می توان به رستوران لا بریوش دوره (La Brioche Dorée) در سالن شماره 3، رستوران لو گراند کومتوآر (Le Grand Comptoir) در سالن 1، طبقه اول، رستوران لا تراس (La Terrasse) در سالن 3، رستوران بار در سالن 1 و نیوز کافه در سالن شماره 3، طبقه اول اشاره کرد.

خرید:
اگر برای خرید سوغاتی یا … نیاز به خرید در فرودگاه دارید می توانید از امکانات و گزینه های متعددی مثل فروشگاه دیوتی فری و چندین فروشگاه سوغاتی فروشی استفاده کنید. این فروشگاه های در سالن های شماره 2 و 3 در طبقه همکف و اول ترمینال قرار گرفته اند.

فروشگاه دیوتی فری که محصولات مختلف را بدون احتساب هزینه مالیات محاسبه می کند یکی از گزینه های خوب برای خرید است. این فروشگاه حوالی ساعت 5 صبح باز می شود و تا ساعت 9:30 شب باز است.

خدمات درمانی و اورژانسی:
اگر بنا به هر دلیل به خدمات درمانی و پزشکی نیاز پیدا کردید می توانید به سالن شماره 3، ایستگاه کمک های اولیه مراجعه کنید و از امکانات درمانی آن جا استفاده کنید.

پارکینگ:
در سرتاسر فرودگاه بین المللی نانت آتلانتیک ده پارکینگ وجود دارد که بعضی از آن ها مخصوص پارک کوتاه مدت و برخی دیگر به پارک بیش از 5 روز اختصاص پیدا کرده اند. پارکینگ های کوتاه مدت در نزدیکی ساختمان ترمینال قرار دارد و پارکینگ های طولانی مدت در فاصله کوتاه و با کمی پیاده روی قابل دسترس هستند.

گزینه های حمل و نقل فرودگاه بین المللی نانت:
تاکسی:
تاکسی راحت ترین و سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه نانت است. اگرچه کرایه تاکسی به نسبت سایر گزینه ها بالاتر است اما به دلیل راحتی و رفاه و آسایشی که دارد بسیاری از مسافران آن را ترجیح می دهند. از خروجی شماره 3 ترمینال که خارج بشوید می توانید ردیف تاکسی های فرودگاه را ببینید که منتظر مسافر هستند.

تاکسی های فرودگاه در مقایسه با تاکسی های متفرقه قابل اعتمادتر هستند و کرایه منصفانه تری از شما دریافت می کنند.

این تاکسی ها کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می کنند و برای رسیدن به مرکز شهر در حدود 20 الی 35 یورو باید بپردازید. شما از طریق سایت های آنلاین مثل TaxiTender هم می توانید قبل از رسیدن به فرودگاه به صورت آنلاین تاکسی رزرو کنید. گفتیم که فاصله فرودگاه بین المللی نانت تا مرکز شهر در حدود 8 کیلومتر است و با استفاده از تاکسی در مدت زمان 20 دقیقه می توانید به شهر و مقصدتان برسید.

اتوبوس شاتل فرودگاه:
اتوبوس هایی به نام ناوت ائروپورت (Navette Aéroport) که به نام تان ایر (Tan Air) هم شناخته می شود در فرودگاه حضور دارند و یکی از پرطرفدارترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه نانت هستند. این اتوبوس ها مسافران را از فرودگاه بین المللی نانت سوار می کنند و به سمت ایستگاه راه آهن مرکزی شهر می برند.

اتوبوس ها از روز دوشنبه تا شنبه هر 20 دقیقه یکبار و در روز یکشنبه هر 30 دقیقه یک بار حرکت می کنند. مسافران با استفاده از اتوبوس می توانند در مدت زمان حدودا 20 دقیقه به ایستگاه قطار و در مدت زمان 30 دقیقه به مرکز شهر برسند.

قیمت بلیط اتوبوس در حال حاضر  9 یورو است و به دلیل قیمت پایینی که دارد طرفداران زیادی در بین مسافران پیدا کرده است. بلیط اتوبوس را می توانید از شخص راننده خریداری کنید و این بلیط تا 60 دقیقه اعتبار خواهد داشت.

اتوبوس عمومی:
اگر کرایه اتوبوس های شاتل فرودگاه برایتان گران است و به دنبال راهی ارزان تر و اقتصادی تر می گردید به این ترتیب عمل کنید: سوار اتوبوس شماره 48 به مقصد Neustrie شوید و از آن جا سوار خط 3 تراموا شوید که به سمت مارسل پول حرکت می کند.

قیمت بلیط این اتوبوس تنها 1.6 یورو خواهد بود که به این ترتیب ارزان ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه بین المللی نانت محسوب خواهد شد. ایستگاه Neustrie تنها 5 دقیقه با فرودگاه فاصله دارد و ایستگاه تراموا در مرکز شهر که باید پیاده شوید کامرس (Commerce) نام دارد.

بلیط اتوبوس را می توانید از راننده خریداری کنید. با استفاده از این شیوه، در کل در مت زمان 35 دقیقه می توانید به مرکز شهر برسید.

کرایه اتومبیل:
اگر دوست دارید در سفر به نانت از آزادی عمل و استقلال بیشتری برخوردار باشید می توانید اتومبیل کرایه کنید. در فرودگاه بین المللی نانت شرکت های کرایه اتومبیل مختلفی وجود دارند که خدمات و امکانات متنوعی را به مسافران ارائه می کنند.

شرکت های بین المللی و معتبری مثل هرتز، اینترپرایز، سیکست، یوروپکار، تریفتی، آلامو، باجت و نشنال در فرودگاه دفتر دارند و اطلاعات لازم را به مسافران ارائه می کنند.

با استفاده از اتومبیل می توانید در مدت زمان 20 دقیقه خود را به مرکز شهر برسانید. البته توجه داشته باشید که برای رانندگی در نانت (مانند هر شهر خارجی دیگری) به گواهینامه بین المللی نیاز خواهید داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>