اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه تاشکند

معرفی فرودگاه بین المللی تاشکند؛ ازبکستان:
تاشکند که به نام های تاشکنت و چاچ هم نامیده می شود پایتخت کشور ازبکستان است و به همین دلیل مسافرانی که قصد سفر به ازبکستان را داشته باشند بلیط هواپیمایشان را به مقصد فرودگاه تاشکند خریداری می کنند.

فرودگاه اسلام کریمف (Islam Karimov Tashkent Airport) که بیشتر به نام فرودگاه تاشکند شناخته می شود اصلی ترین فرودگاه بین المللی ازبکستان و سومین فرودگاه پرتردد در آسیای میانه است. این فرودگاه با مرکز شهر تاشکند حدود 12 کیلومتر فاصله دارد.

فرودگاه بین المللی تاشکند قطب اصلی فعالیت های شرکت هواپیمایی ازبکستان ایرویز و بزرگ ترین فرودگاه بین المللی در ازبکستان است.این فرودگاه از دو ترمینال تشکیل شده است: ترمینال شماره 2 به پروازهای بین المللی اختصاص دارد و ترمینال شماره 3 هم مختص پروازهای داخلی است.

ایرلاین های مختلف و معتبری به این فرودگاه رفت و آمد دارند که از مشهورترین آن ها می توان به ترکیش ایرلاینز، ائروفلوت، ایرآستانا، فلای دبی و ازبکستان ایرویز اشاره کرد. فرودگاه تاشکند به صورت 24 ساعته باز است و به مسافران سرویس دهی می کند.

اطلاعات:

  • نام رسمی: فرودگاه بین المللی اسلام کریمف.
  • کد یاتا: TAS.
  • کد ایکائو: UTTT.
  • تعداد ترمینال های مسافربری: 2 ترمینال.

ترمینال های فرودگاه:
گفتیم که فرودگاه تاشکند از دو ترمینال به نام های ترمینال شماره 2 و 3 تشکیل شده است. ترمینال شماره 2 در سال 2001 بازسازی شد و این بازسازی ها در نهایت در سال 2018 تکمیل شدند. در حال حاضر این ترمینال ظرفیت پذیرش 1000 مسافر در ساعت را دارد و در یک سال میزبان بیش از 2 میلیون مسافر است.

خدمات و تسهیلات رفاهی مثل سالن های استراحت، رستوران ها و کافه ها، خدمات مالی و صرافی، فروشگاه های دیوتی فری، کانترهای فروش بلیط هواپیما، داروخانه 24 ساعته و … در این ترمینال وجود دارد. ترمینال شماره 3 در سال 2011 و با گنجایش 400 مسافر در ساعت افتتاح شد.

دو ترمینال فرودگاه با یک باند فرودگاه از هم جدا می شوند و متاسفانه دسترسی مستقیمی بین آن ها وجود ندارد. مسافرانی که قصد جابه جایی بین دو ترمینال را داشته باشند باید از فرودگاه خارج شوند و با استفاده از تاکسی یا اتوبوس خود را به ترمینال دیگر برسانند.

سالن های استراحت فرودگاه:
صرف نظر از کلاس پروازی بلیط هواپیما، شما می توانید از خدمات و امکانات سالن های استراحت فرودگاه استفاده کنید.

سالن استراحت سی آی پی | CIP Lounge: این سالن در ترمینال شماره 2، طبقه دوم قرار گرفته و خدمات و امکانات رفاهی مختلفی را به مسافران ارائه می کند. هزینه ورودی که پرداخت می کنید علاوه بر خدمات ارائه شده شامل سرویس چک-این و خدمات پاسپورت هم می شود.

سالن های استراحت ایرلاین ها:
اگر مسافر فرست کلاس یا بیزینس کلاس هستید می توانید از خدمات ویژه ارائه شده در سالن های زیر بهره مند شوید.

سالن استراحت ازبکستان ایرویز | Uzbekistan Airways Lounge: این سالن در ترمینال پروازهای بین المللی قرار دارد.

سالن استراحت پروازهای ورودی ازبکستان ایرویز | Uzbekistan Airways Arrivals Lounge: این سالن هم یکی دیگر از سالن های استراحت و تشریفات است که مخصوص مسافران فرست و بیزینس کلاس است. این سالن هم در ترمینال پروازهای ورودی فرودگاه تاشکند قرار گرفته است.

خدمات فرودگاه تاشکند:
اینترنت وای فای: سرویس اینترنت وای فای رایگان در سرتاسر فرودگاه بین المللی تاشکند وجود دارد که البته سرعت چندان بالایی ندارد. علاوه بر این، یک سالن کامپیوتر هم برای استفاده مسافران از اینترنت مهیا شده است.

صرافی و خدمات مالی:
در فرودگاه تاشکند چندین دفتر صرافی و خدمات مالی وجود دارد. اما متاسفانه این دفاتر قبل از چک پاسپورت وجود دارند و بعد از این که از این مرحله خارج شدید نمی توانید به صرافی دسترسی داشته باشید.

این صرافی ها به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته باز هستند و اگر دیروقت به فرودگاه رسیدید هم می توانید از خدمات آن ها استفاده کنید. از طرفی، دستگاه خودپرداز (ATM) در فرودگاه وجود ندارد و بنابراین لازم است که حتما پول نقد همراه داشته باشید.

چرخ دستی حمل بار:
اگر چمدان ها و وسایلتان زیاد و سنگین هستند برای حمل آن ها می توانید از پرخ دستی های فرودگاه به رایگان استفاده کنید. البته حواستان باشد که تعداد این چرخ دستی ها محدود است.


محوطه بازی کودکان:
فرودگاه تاشکند اگرچه فرودگاه بزرگی نیست اما بخشی را به محوطه بازی کودکان اختصاص داده و با انواع بازی های کامپیوتری محیط سرگرم کننده ای را برای کودکان به وجود آورده است.

خورد و خوراک:
در سرتاسر فرودگاه رستوران ها و کافه های مختلفی وجود دارند که البته ساعت کاری آن ها با یکدیگر متفاوت است. در زمان نگارش این مطلب در فرودگاه تاشکند هیچ رستورانی به صورت 24 ساعته باز نیست.

خدمات درمانی:
در فرودگاه تاشکند مرکز خدمات درمانی و کمک های اولیه وجود دارد و خدمات اورژانسی و سرپایی را به مسافران ارائه می کند.

فروشگاه دیوتی فری | Duty Free Shops:
در فرودگاه تاشکند فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری هم وجود دارد که انواع محصولات مثل عطر، شکلات و … را بدون احتساب هزینه مالیات به مشتریان ارائه می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>