اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه جودپور

معرفی فرودگاه جودپور هند:
جودپور یا شهر آبی یکی از زیباترین و پرجاذبه ترین شهرهای هند است که هنوز غرق در جمعیت فراوان گردشگران نشده است. اگر به دنبال شهرهایی با حال و هوای بالیوودی هستید یا می خواهید با فرهنگ غنی هند بیشتر آشنا شوید، سفر به جودپور هند را به شما پیشنهاد می دهیم.

فرودگاه جودپور یک فرودگاهی کوچک اما پر طرفدار، در فاصله 3.2 کیلومتری شهر جودپور است. بعضی از قسمت های منطقه تحت نظارت فرودگاه، به عنوان پایگاه هوایی نیروی هوایی هند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرودگاه جودپور هند دارای 12 هکتار محوطه فرودگاه است که شامل یک ساختمان ترمینالی به وسعت 5690 متر مربع است و می تواند حدود 430 مسافر را در هر ساعت مدیریت کند. در ساختمان ترمینال حدود 7 باجه کانتر چک- این و 3 گیت ورودی وجود دارد.

فرودگاه دارای کفی بتنی با مساحت 140 در 100 متر و 3 پارکینگ برای 2 هواپیماهای A320 و 1 هواپیما ATR. باند فرودگاه در تاریخ 05/23 و با طولی به اندازه حدود 2743 متر و عرضی به اندازه 45 متر ساخته شده است.

امکانات پرواز و فرود در شب و روشنایی لازم برای دید کامل هواپیماها کامل فراهم شده است. همچنین در این فرودگاه کوچک امکانات و برنامه های راهبری در این مکان قرار داده شده است.

ترمینال های فرودگاه:
ترمینال داخلی فرودگاه جودپور 3 دروازه ورودی داشته و شهر جودپور را با بسیاری از شهرهای دیگر در کشور پهناور هند متصلی می کند.

ایرلاین های هند بسیاری همانند ایر ایندیا Air India، ایندیاگو Indigo، جت ایرویز Jet Airways یا جتلایت Jetlite، کینگ فیشر Kingfisher و اسپایس جت Spice jet برای این فرودگاه پرواز داشته و حتی افراد مشهور زیادی در بین بازیگران هندی برای ورود به شهر جودپور در این فرودگاه پیاده شده‌اند. عکس های بسیاری از این هنرپیشگان هندی مانند شاهرخ خان و آمیتاباچان در این فرودگاه عکس گرفته‌اند.

هواپیمایی جت ایرلاینز، خطوط هوایی کینگ فیشر و خطوط هوایی هند، بعضی از ارائه دهنده مهم خدمات هوایی هستند که پروازهای منظم از فرودگاه را انجام می دهند. بیشتر پرواز های این فرودگاه به شهر دهلی نو است که در هر هفته حدود 49 پرواز را پشتیبانی می کند.

امکانات فرودگاه جودپور:
خدمات مسافرتی مانند چرخ دستی های رایگان برای حمل چمدان، مراکز اطلاعات توریستی، باجه تلفنی و منابع آب آشامیدنی در فرودگاه جودپور هند در دسترس هستند. امکانات اضافی مانند صندلی چرخ دار، امکانات پزشکی، دستشویی برای مسافرین و شارژ تلفن همراه در ترمینال موجود است.

خدمات بارگیری:
در فرودگاه، مسافرین می توانند از چرخ دستی های تک نفره استفاده کنند و یا بار خود را به ماشین حمل بار بسپارند. سالن غذاخوری بسیار تمیز و زیبا دکور شده و به مردم منتظر در ترمینال احساسی از لوکس بودن را منتقل می نماید. مسئولین فرودگاه جودپور امکانات متعددی را برای شما مسافرین فراهم می کند که در میان آن ها می توان به امکانات صندلی چرخدار برای افراد کم توان اشاره کرد.

چیزهایی که در این فرودگاه می توانید انجام دهید:
شما مسافرین می توانید روزنامه ها، مجلات، کتاب ها، رمان ها و مجلات مختلف هند و دنیا را از مغازه‌هایی که در فرودگاه جودپور یافت می شوند، خریداری کنید. سالن ورودی، مغازه های فروش صنایع دستی، صندلی‌هایی به رنگ نقره ای و خدمات دارویی را برای شما فراهم می کند.

امکانات خرید و غذا:
می توانید غذاهای متنوع هندی و یا فست فودی را در این فرودگاه و قبل از سفر خود سفارش دهید. اگر از راه دور و پس از گذراندن پروازهای طولانی مدت به این فرودگاه رسیدید، با خیالی آسوده غذای خود را در اینجا سفارش دهید.

کمی استراحت کنید و سپس به ادامه سفر خود بپردازید. اگر در هنگام سفر، نتوانستید خرید کنید، نگران نباشید. در فرودگاه، فروشگاه های صنایع دستی و سوغاتی هند می تواند شما را، از این معظل دور نگه دارد. کافه تریا، چند کافی شاپ و استند روزنامه برای هر مسافری در دسترس هستند.

مغازه هایی در این فرودگاه، اجناسی بدون مالیات می فروشند که برای مسافرین بین المللی، موقعیت خوبی را از این بابت فراهم می آورند.

هتل ها:
به راحتی می توانید محل اقامت خود را در نزدیکی فرودگاه جودپور هند بدون در نظر گرفتن بودجه خود پیدا کنید.

برخی از گزینه های اقامت عبارتند از: قصر اومید بهاوان Umaid Bhawan، قصر ایندانا Indana، هتل آجیت باهاوان Ajit Bhawan، هتل ویلا آپنایت Apnayt، کاخ راجپوتانا، چاندرا این Chandra Inn، هنل بین المللی سان سیتی Suncity، هتل گانشام گستهوسGanesham Guesthouse و هتل جودهانا الیت Jodhana Elite. هتل های لوکس تر نزدیک به فرودگاه جودپور مانند ویوانتا بای تاج Vivanta by Taj و هتل ماروار Marwar Hotel و گاردنز Gardens برای کسانی که به دنبال تجربه ای بی نظیر در هتل های هند هستند، مناسب است.

نکاتی برای پروازها:
مردم جودپور یکی از مهمان پذیرترین مردمان هندی هستند و دارای یک فرهنگ و شیوه زندگی شگفت انگیز وخاص می باشند. برای سفر به جودپور می توانید در هنگام فستیوال مروار The Marwar festival به این شهر پر روحیه و شاداب، برنامه ریزی سفر خود را انجام دهید.

جاذبه های نزدیک فرودگاه:
تاریخ این شهر راجستانی در قصرها، قلعه ها و دیگر آثار تاریخی اش خلاصه شده است. از محبوب ترین جاذبه های توریستی این شهر، فورت مهرانگر Mehrangarh Fort، کاخ اومید بهاوان Umaid Bhawan Palace و جاسوانت تادا Jaswant Thada است. برای عاشقان خرید، بازارهای محلی اجناس نفیس چرم دوزی شده، پارچه های زیبا، فرش، سفره لاکی، مجسمه ها، عتیقه جات و عروسک ها را ارائه می دهند.

راه های دسترسی به شهر جودپور:
اتوبوس:
ایستگاه اتوبوس جودپور، در فاصله 8.7 کیلومتری از فرودگاه جودپور واقع شده است. تاکسی از فرودگاه تا ایستگاه اتوبوس برای راحتی بیشتر شما در دسترس هستند.

خطوط آهن:
فرودگاه جودپور هند در فاصله 5 کیلومتری ایستگاه راه آهن جودپور در جنوب شهر واقع شده است. اتوبوس ها و همچنین امکانات تاکسی شما را مستقیم از فرودگاه تا خطوط راه آهن برده و یا می آورند. همچنین برای رفتن به شهرهای اطراف نیز می توانید تاکسی بگیرید.

اطلاعات کلی فرودگاه جودپور هند:

  • نام فرودگاه جودپور هند: Jodhpur Airport.
  • نوع فرودگاه: همگانی و نظامی.
  • کد یاتا: JDH.
  • کد ایکائو: VIJO.
  • ارتفاع از سطح دریا: 219 متر.
  • ترمینال ها: 2 ترمینال.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>