اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


میلگرد بر


چرا میلگرد بر هیدرولیکی پرطرفدارین مدل قیچی میلگرد است؟

میلگرد یکی از مصالح ساختمانی مهم و اساسی است که با وجود اشراف کافی نسبت به علم مکانیک مواد و مقاومت مصالح به خوبی متوجه اهمیت آن خواهید بود. بسیاری از آنچه که ما تحت عنوان استحکام از آن یاد می کنیم، اساساً ناشی از تقویت ظرفیت کشش مقاطع مختلف، با استفاده از میلگرد است.حتی در بتن نیز، با استفاده از میلگرد، شاهد مسلح شدن بتن و افزایش مقاومت کششی آن هستیم. حال نکته ای که در این بین اهمیت دارد، نحوه استفاده و بهره برداری از میلگرد است.

بی شک مهم ترین و اساسی ترین وسیله ای که در فرآیند آماده سازی میلگرد سهیم است، میلگرد بر هیدرولیکی خواهد بود. همین پرکاربرد بودن و جذابیت های کاربردی میلگرد بر هیدرولیکی عاملی شده تا در یک یادداشت تلاش کنیم تا علل جذابیت میلگرد بر هیدرولیکی را بررسی کرده و پاسخی برای این پرسش که چرا میلگرد بر هیدرولیکی پرطرفدارین مدل قیچی میلگرد است ارائه کنیم.

در یادداشت پیش رو ضمن آشنایی با ماهیت این وسیله و انواع مختلف آن، متوجه خواهید شد که چرا در عمل قیچی برش میلگرد هیدرولیکیموفق تر ظاهر شده است و حتی با وجود تفاوت قیمت میلگرد بر برقی، این محصول موفق تر است. در همین راستا در این یادداشت شما با عناوین زیر مواجه خواهید شد.

چرا برش میلگردها تا این حد اهمیت دارد؟

با دقت به به شکل ظاهری میلگرد متوجه خواهید شد که اساساً برای به کار گرفتن این مصالح نیاز است تا برش خورده و در مقاطعی خم شود. چون این یک ساختار استحکام بخش است، دقت در طول و اندازه آن از جهات بسیاری اهمیت دارد.

قطعاً بررسی دقیق اهمیت دقت در تعیین طول میلگرد در دایره اهداف این متن نیست اما با رجوع به اصول و قوانین مکانیک مواد(مقاومت مصالح) متوجه اهمیت این موضوع خواهید شد. میلگرد بر هیدرولیکی یا هر نوع دیگری، وسیله ای است که انجام برش میلگرد را فراهم می کنند.

چند نوع قیچی خم و برش میلگرد وجود دارد؟

برای آنکه بتوانیم به این پرسش که چرا میلگرد بر هیدرولیکی پرطرفدارین مدل قیچی میلگرد است پاسخ دهیم، نیاز است تا ابتدا متوجه شویم که اساساً این وسیله در چند نوع تولید و استفاده می شود. قیچی خم و برش میلگرد به دو دسته اصلی تقسیم خواهید شد.

قیچی خم و برش میلگرد دستی و قیچی خم و برش میلگرد ماشینی. پر واضح است که در مدل دستی، نیروی لازم برای ایجاد برش توسط ماهیچه های دست یک اپراتور(کارگر) تأمین خواهد شد. همین موضوع باعث می شود تا محدودیت های موجود در توانایی بدنی یک انسان، غالب بر محدودیت های قیچی خم و برش میلگرد بوده و وسیله تا حد کمی توانایی برش داشته باشد.

هر چند در گذشته با استفاده از تجمیع نیروی چند کارگر این مشکل تا حدی مرتفع می شد اما امروزه همزمان با توسعه جدی ساختمان سازی و الزامات ساخت سازه ها، شاهد افزایش شدید قطر میلگردها هستیم. همین موضوع باعث شده تا همانند گذشته برش و قیچی میلگردها توسط مدل دستی کار آسانی نباشد. اما در قیچی خم و برش میلگرد ماشینی نیز با دو دسته مجزا روبرو هستیم.

قیچی خم و برش میلگرد برقی(گیربکس دار)

یکی از انواع قیچی خم و برش میلگرد ماشینی، مدل برقی است. البته شاید به کار بردن اصطلاح برقی چندان کار جالبی نباشد زیرا میلگرد بر هیدرولیکی نیز از برق استفاده می کند و استفاده از برق نقطه تمایزی بین این دو نوع محصول نیست اما به هر طریق عامه جامعه به آن میلگرد بر برقی نیز می گویند.در قیچی خم و برش میلگرد برقی، با استفاده از یک موتور الکتریکی تک فاز یا سه فاز نیروی محرکه لازم برای حرکت یک گیربکس را فراهم می شود.

این گیربکس با برهم نهی نیروها، نیروی دورانی خروجی از موتور الکتریکی را به نیروی خطی لازم برای فشار در لبه قیچی بدل خواهد کرد. از این طریق با یک پروسه کاملاً مکانیکی، گیربکس و چرخدنده نیروی زیادی را برای برش میلگرد فراهم می کنند.

میلگرد بر هیدرولیکی

در مورد میلگرد بر هیدرولیکی اما تفاوت در نحوه انتقال نیرو از موتور به دهانه قیچی است. دقت داشته باشید که در میلگرد بر هیدرولیکی نیز نیروی محرکه لازم توسط یک موتور برق تک فاز یا سه فاز فراهم خواهد شد و از این نظر هیچ تفاوتی با مدل گیربکس دار وجود ندارد.

منتها در میلگرد بر هیدرولیکی، از روغن به عنوان یک سیال برای انتقال نیرو استفاده می شود. در این فرآیند نیروی خروجی موتور صرف انقباض و فشرده سازی شدید سیال روغنی شده و از این طریق نیروی لازم برای حرکت یک جک تأمین خواهد شد. جک هیدرولیکی این امکان را فراهم می کند تا شما بتوانید نیروی خروجی موتور را چندین برابر کنید.

این اصلی ترین خاصیت جک هیدرولیکی است. جک هیدرولیکی به جای گیربکس نیروی لازم را به لبه قیچی ها انتقال داده و نهایتاً هدف کل سیستم میسر خواهد شد؛ برش میلگرد. حال با وجود توضیحات ارائه شده می توان پرسید که چرا میلگرد بر هیدرولیکی پرطرفدارین مدل قیچی میلگرد است؟

علل موفقیت میلگرد بر هیدرولیکی

قطعاً هنگامی به سخن از موفقیت و فراگیری استفاده از میلگرد بر هیدرولیکی می شود، مقصود از موفقیت این وسیله نسبت به نوع گیربکسی آن است زیرا بدیهتاً هر دو نوع ماشینی نسبت به نوع دستی برتری دارند این موضوع نیاز به بررسی دقیقی ندارد (یا حداقل در دایره اهداف مد نظر ما نیست). بر همین مبنا در قیاس میلگرد بر هیدرولیکی با مدل گیربکسی باید به نکات زیر اشاره کرد.

میلگرد بر هیدرولیکی در بخش سهولت حمل و نقل و جابه جایی برتری محسوسی دارد. نحوه ساخت و چیدمان قطعات در میلگرد بر هیدرولیکی باعث شده تا اندازه و وزن نهایی این وسیله بسیار کمتر از مدل برقی باشد و همین یکی از علل جذابیت این محصول برای کاربران است.فراموش نکنید که میلگرد بر یکی از ابزاری است که سهولت در جابه جایی آن الزامی و حیاتی است. مدل مکانیکی از نظر نحوه ساخت و اندازه و ابعاد مناسب جابه جایی نیست.

نیرو و قدرت خروجی در میلگرد بر هیدرولیکی بسیار زیاد است. استفاده از یک ساختار هیدرولیکی که مبتنی بر سیال روغن است، باعث شده تا در شرایط برابر از نظر توان موتور الکتریکی، به طرز محسوسی توان و قدرت میلگرد بر هیدرولیکی نسبت به نوع گیربکسی بیشتر باشد. این موضوع در برش میلگردهای قطورتر مشهود است.

میلگرد بر هیدرولیکی بخاطر استفاده از سیال روغن به جای تحمل و انتقال نیرو با قطعات مکانیکی و تماس مداوم فیزیکی قطعات، انتقال نیرو را در بستر جریان سیال ممکن می سازد. این یعنی عمر میلگرد بر هیدرولیکی نسبت به سایر انواع ماشینی بیشتر است. هر قدر قطعات فشار کمتری را به طور مستقیم و فیزیکی تحمل کنند، طول عمر بیشتری خواهند داشت.

استفاده از قطعات و جزئیات مکانیکی کمتر، ثمرات دیگری نیز دارد. کاهش تعداد قطعات ریز و جزئی با وجود حذف گیربکس در میلگرد بر هیدرولیکی، باعث شده تا تعمیر وسیله نیز به مراتب ساده تر باشد. عمده مشکلات میلگرد بر هیدرولیکی مربوط به آسیب دیدن پمپ روغن است که با تعویض به سادگی حل خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>