اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چکش تخریب

اشکال یابی و تعمیر چکش تخریب

چکش تخریب یک وسیله کاربردی در عملیات های تخریب است و این بدان معنی است که این وسیله در فرآیندهایی با فشار و نیروی بالا درگیر خواهد شد. همین باعث شده تا ماهیت این وسیله با نیاز به مقاومت بالا گره خورده باشد.هیچ گاه شکستن و تخریب بتن، سنگ هایی مانند گرانیت یا سایر مسابح بسیار مقاوم، کار آسانی نیست اما یک چکش تخریب وظیفه دارد تا این امور را ممکن سازد؛ ممکن ساختن این امور در گرو تحمل فشار زیاد و ضربات متعددی است که هر یک به تنهایی برای از بین بردن مقاومت وسایل عادی کافی هستند.

این قرار داشتن چکش تخریب در چنین فرآیندهایی اما در نهایت حتی در صورت استفاده از بهترین چکش تخریب جهان و محصولاتی با نهایت کیفیت نیز به مرور زمان این وسیله درگیر با مشکلات متعددی شده و نیاز به تعمیر دارد.

در همین راستا ما در این یادداشت تلاش خود را به کار بستیم تا یک راهنما برای اشکال یابی و تعمیر چکش تخریب نگارش کرده و تلاش کنیم تا نکات کاربردی موجود در این حیطه را بررسی کنیم. شما پس از مطالعه این یادداشت شاید به قدر یک کارشناس و حرفه ای و فنی در این زمینه توانایی تعمیر با عیب یابی چکش تخریب را نداشته باشید اما قطعاً به یقین در سناریوهای معمول خرابی این وسیله توان تشخیص وضعیت کلی آن را دارید.

نحوه عیب یابی و توضیح نکاتی در مورد تعمیر

بدیهی است که در این حجم از کلمات امکان ارائه راهکارهای گام به گام و جزئی برای تعمیر وسیله وجود ندارد. به همین علت ما تلاش خود را صرف آن کردیم تا با لیست کردن رایج ترین نشانه های خرابی، نقص و عیت منتهی به هر یک از این خرابی ها را تشریح کنیم. در ادامه شما شاهد لیستی از رایج ترین نشانه های نقص و خرابی در چکش تخریب خواهید بود که پس از برشمردن این نشانه های علت بروز هر یک بررسی خواهد شد.

چکش تخریب ضربه وارد نمی کند یا این ضربات قدرت کافی ندارند

اگر چکش تخریب شما ضربه ای وارد نمی کند یا ضربات وارد شده توسط آن به قدر کفایت قوی نیست باید این بخش ها را به ترتیب چک کنید. اورینگ ها، برس کربن، واشرها، پیستون، و سایر چرخدنده هایی که احتمال خرابی در آن ها بالاست.

دقت داشته باشید که تعمیر یا تعویض این قطعات، همیشه در دایره توانایی شما نیست و شاید بهتر باشد تا در مجموعه تلاشی برای این کار انجام ندهید. زیرا گاهاً خطا در تعویض یا ترمیم چرخدنده ها می تواند منجر به ایجاد صدمه و آسیب بزرگ تری در وسیله شما شود.بهتر است اگر حتی این راه را برای رفع نقص وسیله خود انتخاب کردید، از دفترچه راهنما کمک گرفته و به دقت آن را بررسی کنید. مطالعه این دفترجه کمک شایانی به شما در تعمیر وسیله خواهد کرد.

قلم(تیغه) چکش تخریب در جای خود محکم نمی شود

اگر تیغه یا همان قلم چکش تخریب در جای خود محکم نشده و به همین علت ثابت نمی ایستد، بهتر است تا به کلی بخش سری وسیله را به دقت بررسی کنید. معمولاً قطعات جزئی مختلفی در محکم نگه داشتن این بخش، نقش دارند که باید تلاش کنید تمام آن ها چک شوند.

معمولاً بهتر است تا در صورت مشاهده این نشانه کار با وسیله را متوقف سازید زیرا در کنار آسیب زدن به قلم یا همان تیغه، ممکن است سایر قطعات سری نیز آسیب ببینید.در این موارد بهتر است پیش از پرداختن به تعمیر کلی وسیله، شانس خود را با سفت کردن قطعات امتحان کنید زیرا گاهاً تنها با سفت کردن پیچ ها و آچارکشی سری، این مشکل حل خواهد شد.

لرزش شدید، بد و نامناسب

این نمی تواند ناشی از یک نقص فنی عادی باشد اما نکته مهم این است که گاهاً این نشانه با نشانه پیشین اشتباه گرفته می شود. بنابراین همواره در صورت مشکوک بودن در مورد این نشانه بهتر است ابتدا از محکم بودن تیغه چکش تخریب مطمئن شوید و سپس به بررسی خود ادامه دهید.

در این مورد انجام تعمیرات اگر نشانه ناشی از لق بودن قطعات نباشد، باید حتماً کار را به شخص متخصص بسپارید. در نظر داشته باشید که شما در یک چکش تخریب معمولی با بیش از 104 قطعه متحرک و نیمه متحرک روبرو هستید که وارسی دقیق همه آن ها ممکن نیست.

بالا رفتن شدید دمای وسیله

این نشانه می تواند ناشی از:

  • اجبار وسیله به کار در مدت زمان طولانی و با سرعت بسیار بالا
  • وجود نقص در ابزارهای جانبی و متعلقاتی که به وسیله متصل می کنید
  • مسدود بودن دریچه های ورودی هوا به موتور

برای از بین این نشانه بسته به هر یک از موارد فوق راه حل متمایزی وجود دارد اما در مجموع پیشنهاد می شود تا به منظور ادامه پیدا نکردن مشکل و عدم تشدید آن، در گام اول:

اجازه دهید وسیله به حالت کار عادی خود بازگردد. اگر مدت زمان طولانی با آن کار کرده اید، به وسیله استراحت داده و سپس به طور متوازن و منطقی آن را به کار بگیرید. استفاده از وسیله با توانی بیش از توان خروجی در نظر گرفته شده برای آن، نتیجه ای جز آسیب دیدن آن ندارد.

ابزارهای جانبی را بررسی کنید و از کارآمدی همه آن ها مطمئن شوید. گاهاً وجود نقص در ابزار برش، باعث می شود تا شما برای پیشبرد کار، فشار بیش از اندازه ای را به وسیله وارد کرده و زمینه ساز ضعف در توان خروجی وسیله شوید. بدیهی است که یک وسیله برش ضعیف، نیروی چکش تخریب هدر رفته و این باعث افزایش دمای وسیله خواهد شد.

سعی کنید ابتدا ماسک و دستکش پوشیده و سپس از طریق راه های منطقی علل انسداد ورودی های هوا را بررسی کنید. اگر علت گرد و خاک بود، با دمنده لایه های خاک را خارج و سپس با فرچه یا مسواک مناسب، مابقی گرد و خاک باقی مانده را خارج کنید. اما اکر انسداد دارای علت ظاهری مشخصی نبود، نیاز است تا در همکاری یا مشورت با شخص متخصص، وسیله را باز کنید. در آن شرایط نیز در نهایت دمیدن هوای متراکم یک راه حل عالی برای رفع انسداد ورودی هوای چکش تخریب است.

نشت روغن در چکش تخریب

این یک نشانه بسیار خطرناک و جدی در مورد نقص وسیله است که باید بلافاصله جدی گرفته شود. از نظر منطقی در وهله اول مشکل می تواند ناشی از واشرهای متعدد روغن درون وسیله باشد که عمدتاً بین شفت و هوزینگ قرار می گیرند. تعویض این واشرها کار آسانی نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>