اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چکش تخریب

با رعایت این نکات چکش تخریب خراب نمی شود

شاید خرید چکش تخریب یک چالش مهم و بزرگ تلقی شود اما واقعیت این است که نگهداری از چکش تخریب چالشی به مراتب بزرگ تر است. در خرید چکش تخریب، اساساً شما یک بار مجبور به تصمیم گیری شده و در صورتی که آگاهانه عمل کنید، مزد تصمیم درست خود را دریافت خواهید کرد اما در نگهداری چکش تخریب، داستان فرق دارد.

برای نگهداری از هر وسیله برقی، مکانیکی یا الکترومکانیکی، الزامی است تا برخی از نکات را به طور مداوم در کل طول عمر دستگاه رعایت کنید. به همین علت نگهداری از این وسیله مستلزم توجه بیشتری است. البته کیفیت یک نگهداری فقط ناشی از دقت و توجه نبوده و داشتن دانش و شناخت کافی نیز الزامی است.

آنچه که ما در این یادداشت مد نظر داریم، ارائه دانش و شناخت کافی در مورد نگهداری از چکش تخریب است و این خود شما هستید که در نهایت باید به کار بستن این نکات و توجه به سلامتی وسیله، آن را از گزند آسیب و خرابی دور نگه دارید. فراموش نکنید که حتی بهترین چکش تخریب جهان نیز با کاربردی غلط دچار مشکل و نقص خواهد شد.

البته پیش از پرداختن به خود موضوع الزامی است که تأکید کنیم نکات طرح شده در این یادداشت روتین و کلی هستند. این بدان معنی است که از طرفی در برخی از مدل ها ممکن است بسته به جزئیات وسیله به رعایت برخی نکات دیگر نیاز باشد و از طرفی دیگر این تمام نکاتی که باید رعایت شود نیست؛ بلکه این مهم ترین نکات هستند. با علم به این نکته اخیر، شما را به مطالعه ادامه متن دعوت می کنیم.

پیش از آغاز به کار با چکش تخریب مطالعه کنید

اولین پیشنهاد این است که پیش از کار با وسیله خود، دفترچه راهنما را کامل مطالعه کرده و با جزئیات عملکرد وسیله و قطعات آن آشنا شوید. همچنین در دفترچه لیستی از مشکلات احتمالی و نشانه ها وجود دارد که با مطالعه آن به ذهنیت مناسبی از وسیله دست پیدا می کنید.

از ابزار جانبی مناسبی در کار با چکش تخریب استفاده کنید

در وهله اول پیشنهاد می شود که از ابزار جانبی اختصاصی و با برند مشترک استفاده کنید. این بهترین و مطمئن ترین روش است اما چنانچه این امکان مهیا نبود، پیشنهاد می کنیم که حتماً از ابزار جانبی با کیفیت بالا و برندهای معتبر برای کار با چکش تخریب استفاده کنید.

خرید ابزار جانبی نامرغوب و بی کیفیت از دو جهت مشکل زاست. از یک سو خود ابزار جانبی با سرعتی بیش از شرایط معمول آسیب دیده و عمر کوتاه خواهید داشت و از سوی دیگر لوازم جانبی بی کیفیت و نامناسب می تواند موجب صدمه به وسیله شود. این صدمات می تواند موارد مختلفی را شامل شود؛ از آسیب دیدن سری ها و اتصالات تا خود موتور چکش تخریب.

از اصلاح غیر کارشناسی در چکش تخریب خودداری کنید

معمولاً کاربران و خریداران ممکن است به علل مختلفی تلاش کنند برخی از جزئیات وسیله را تغییر دهند؛ این کار کاملاً غلطی است و تا سر حد امکان باید از آن اجتناب کرد. به طور مثال عوض کردن دوشاخه در مدل ها برقی، تغییر طول سیم از این دست تغییرات هستند که می توانند خطرناک باشند. گاهاً استفاده از یک سیم یا دوشاخه نامرغوب موجب شوک الکتریکی به وسیله و آسیب دیدن آن خواهد شد.

از آغاز به کار ناگهانی چکش تخریب اجتناب کنید

در مورد چکش برقی گاهاً ممکن است وسیله را در حالی که کلید اصلی آن در حالت روشن است به برق متصل کنید. باید از این اتفاق تا اجتناب شود. همواره این موضوع را کنترل کنید که در هنگام قطع و وصل برق دستگاه توسط دوشاخه یا سیم برق، کلید وسیله در حال خاموش باشد.این روشن و خاموش شدن ناگهانی در کنار صدمه به موتور الکتریکی چکش برقی، می تواند قاتل مدارهای مختلف وسیله شما باشد پس همواره تلاش کنید که در طول استفاده این توجه را لحاظ کنید.

به چکش تخریب اضافه بار وارد نکنید

حتی در مورد بهترین چکش تخریب جهان نیز این نکته را لحاظ کنید. گاهاً ممکن است در مواجه با یک سطح بسیار سخت، انتظار بیش از حدی از وسیله خود داشته باشید که این موضوع جداً مشکل آفرین است و می تواند به وسیله شما صدمه بزند.

البته گاهاً این اضاف بار وارد شده با وسیله ناشی از تلاش شما برای کاهش زمان پروژه است. در هر حال وارد کردن اضافه بار به وسیله و تلاش برای تسریع فرآیند یا افزایش قدرت تخریب آن از طریق نامناسب، منتهی به آسیب در وسیله خواهد شد.

معمولاً این آسیب در لحظه و به صورت آنی پدیدار نخواهد شد بلکه در آینده و در بلندمدت شاهد بروز نواقص فنی مختلفی خواهید بود. حتی در صورتی که الزامی عملکردی برای وارد کردن فشار به وسیله وجود دارد، تلاش کنید تا حداقل با دادن استراحت مداوم و قطع کردن کار در وعده های زمانی مشخص و نزدیک، از بروز یا شدت یافتن مشکل جلوگیری کنید.

سرویس های دوره ای و دقت در وضعیت دستگاه

معمولاً مشکلات بزرگ و نقص های فنی جدی در هر وسیله ای با نشانه ها و علائم کوچکی آغاز می شوند. چنانچه در هنگام بروز همین نشانه های کوچک به وسیله توجه نکرده و در وقت مناسب وسیله را تعمیر نکنید، مشکل بزرگ تر از آنچه که فکرش را بکنید خواهد شد.

در مورد چکش تخریب نیز الزامی است تا ضمن سرویس های دوره ای، اپراتور و کاربر وسیله با دقت علائم نشانه های وسیله را زیر نظر داشته و در صورت بروز مشکل به سرعت آن را رفع کند. گاهی بی توجهی به نقص های فنی می تواند به قیمت از کار افتادن کل وسیله تمام شود.

از کار با چکش تخریبدر شرایط نامناسب اجتناب کنید

هر چند اساساً کار با وسایلی این چنینی، همواره با محیط های نامناسب پروژه های تخریب یا عمرانی گره خورده است اما بهتر است تا سر حد امکان از چکش تخریب در هر محیط و موقعیتی استفاده نکنید.به طور مثال کار کردن با این وسیله در زیر بارش باران یا در مجاورت رطوبت شدید خودداری کنید زیرا نفوذ آب می تواند برای بخش الکتریکی دستگاه مشکل ساز شود. در مورد گرد و خاک نیز بهتر است تا سر حد امکان از مجاورت وسیله با غبار غلیظ اجتناب کنید.

ورود گرد و خاک شدید به موتور از طریق هواکش ها به آن آسیب جدی وارد خواهد کرد. شاید نتوانید از این موقعیت ها و شرایط کامل دوری کنید اما حتی در صورت کار در این شرایط تلاش کنید تا وسیله پس از انجام عملیات، سرویس شده و در صورت لزوم با جریان هوای متراکم یا سایر ابزار تمیز شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>