اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما بیمه شخص ثالث تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
بیمه شخص ثالث از دم قسط
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص


چکش تخریب


دلیل کم شدن قدرت ضربه در چکش تخریب هیدرولیکی

حتی بهترین چکش تخریب نیز ممکن است طعمه نقص فنی شود و این کاملاً طبیعی است. مهم نیست که در حال تخریب یک دیوار یا سطح بتنی بسیار قطور باشید یا از بین بردن یک لایه سیمان نرم، در هر صورت الزامی است تا چکش تخریب هیدرولیکی شما، عملکرد مناسبی داشته باشید.

اگر چکش تخریب هیدرولیکی به درستی کار نکند، بی شک پروژه تخریب شما با کندی یا حتی متوقف شدن روبرو شده و در عمل شما از موفقیت در پروژه باز خواهید ماند. البته تنها علتی که ضعف در عملکرد چکش تخریب هیدرولیکی را حساسیت زا و مستلزم توجه کرده است، لزوم انجام سریع و درست کار نیست؛ گاهاً ممکن است با ادامه بد کار کردن یک چکش تخریب نه تنها خود وسیله آسیب ببیند، بلکه به سلامتی اپراتور آن نیز صدمات جبران ناپذیری وارد شود.

بر همین مبنا همواره باید ضعف عملکرد چکش تخریب هیدرولیکی را جدی گرفته و در صورت بروز، بلافاصله عیب یابی و رفع ریشه نقص ایجاد شده در دستور کار قرار گیرد. فارغ از اینکه بهترین چکش تخریب را در اختیار دارید یا یک محصول ارزان قیمت، در هر صورت باید به سلامت محصول اهمیت داد.

ما در این یادداشت نگاهی به علل دلایل مختلف کم شدن قدرت ضربه چکش تخریب هیدرولیکی داشته و تلاش می کنیم که تا سرحد امکان، عوامل رایح برای بروز مشکل در عملکرد این وسیله را بررسی کنیم. اگر شما نیز یکی از مالکان یا اپراتوران این وسیله هستید، پیشنهاد می کنیم که این یادداشت را تا انتها مطالعه کنید. با عناوین زیر مزبان توجه شما هستیم:

  • اطمینان حاصل کنید که سوپاپ قطع و وصل باز است
  • ضعف فشار نیتروژن در منبع یا بک هد
  • آسیب دیدن یا تنظیم نبودن پیچ های رابط
  • آزادی بیش از حد بوش زیرین
  • لزوم پایش مداوم جزئیات عملکرد چکش تخریب هیدرولیکی

اطمینان حاصل کنید که سوپاپ قطع و وصل باز است

برای شروع بهتر است اطمینان حاصل کنید که سوپاپ قطع و وصل دستگاه باز است و کوپل مایع درگیر است یا خیر. اکثر مشکلات موجود در عملکرد چکش تخریب هیدرولیکی ناشی از نقص در این چرخه است که باعث عدم گردش متوازن سیال روغن خواهد شد. به طور رایجی، توقف و باز ایستادن چکش تخریب هیدرولیکی ناشی از بسته بودن سوپاپ قطع و وصل یا درگیر نبودن کوپل مایع است.

همواره پیش از آغاز کار با یک چکش تخریب هیدرولیکی یا شروع عیب یابی آن، بررسی کنید که سوپاپ قطع و وصل کامل باز است و قطعه کوپل مایع درگیر است یا خیر. گاهاً این سوپاپ(شیر) دچار نقص جزئی شده و با ایجاد مانع در عبور سیال، باعث کاهش قدرت وسیله خواهد شد.

ضعف فشار نیتروژن در منبع یا بک هد

هر چکش تخریب هیدرولیکی از نیتروژن در یک محفظه قابل شارژ استفاده کرده و این گاز برای عملکرد روان و قوی آن حیاتی است. این فشار گاز در واقع کمک می کند تا پس رهاسازی قدرت و بخورد سری چکش تخریب به مقطع سخت، مجدد سیلندر جمع شده و به محل اولیه خود بازگردد.گاهاً به علل مختلفی ممکن است که فشار نیتروژن در این محفظه دچار ضعف شده و این باعث اختلال در روند کار وسیله و کم شدن قدرت ضربه چکش تخریب هیدرولیکی خواهد شد.

شارژ این بخش کار چندان سختی نیست اما بی توجهی به افت فشار گاز می تواند در بلندمدت ضمن کند کردن روند انجام کار و ایجاد ضعف در قدرت وسیله، باعث صدمه به سلامت وسیله نیز شود. به همین علت بهتر است تا در صورت مشهود بودن این مشکل هر چه زودتر آن را برطرف سازید.هر چند اساساً این مشکل چندان حاد نیست و رفع آن نیز مستلزم زمان و پرداخت هزینه زیادی نیست اما نباید نسبت به آن بی توجه بود.

آسیب دیدن یا تنظیم نبودن پیچ های رابط

چکش تخریب هیدرولیکی شما دارای معمولاً چهار پیچ رابط دارد که کمک می کنند تا عملکرد مکانیکی وسیله تنظیم شود. این پیچ ها ممکن است در مکان های مختلفی نصب شوند اما معمولاً زیر براکت بالایی قرار دارند و قابل دیدن هستند.

اپراتور وسیله نیاز است تا هر بار این پیچ ها را چک کند و در مورد وجود یا ثابت بودن آن ها اطمینان حاصل کند. اگر این پیچ ها شل شده یا شکسته باشند، عملکرد اجزای اصلی چکش تخریب هیدرولیکی مختل شده و در عمل پس از کاهش چشمگیر توان و قدرت وسیله، شاهد از کار افتادن آن خواهید بود.

این مشکل نیز یکی از قبیل مشکلاتی است که باید به سرعت حل شود زیرا فیکس نبودن قطعات و شل بودن این پیچ ها می تواند به سادگی مشکل شما را حادتر کرده و کل وسیله را دچار استهلاک و خرابی جدی کند.

آزادی بیش از حد بوش زیرین

آزادی بیش از حد بوش زیرین منجر به ایجاد نقص در پیستون و سیلندر خواهد شد. بوش زیرین در یک چکش تخریب هیدرولیکی وسیله را در تماس مداوم با ضربات سیلندر و پیستون حفظ می کند. اگر رهایی و آزادی زیادی در این بخش ایجاد شود، چون دیگر روغن توان بازی کردن نقش میانجی بین دو سطح قطعه را ندارد، این بخش دچار نقص جدی خواهد شد و در نتیجه با تداوم این مشکل مجموعه سیلندر و پیستون آسیب خواهد دید.

در حین بروز این مشکل، یکی از نشانه ها، ضعف در قدرت وسیله و کارکرد نامناسب و خارج از ریتم آن است. پس با این وجود اساساً ضعف در قدرت چکش تخریب هیدرولیکی می تواند ناشی از مشکل در بوش زیرین باشد.اگر این مشکل حتی برای مدت کوتاهی نیز وجود داشته و به استفاده از وسیله ادامه دهید، مشکل می تواند بسیار حاد شده و به مجموعه محرکه چکش تخریب هیدرولیکی صدمه جدی وارد کند. به طوری که تنها با تعویض قطعات اصلی وسیله قابل تعمیر باشد و این خود به معنی ایجاد یک هزینه بسیار گزاف برای مالک و اپراتور است.

لزوم پایش مداوم جزئیات عملکرد چکش تخریب هیدرولیکی

دقت داشته باشید که در هنگام کار با چنین وسیله ای، الزامی است تا به عنوان اپراتور، جزئیات عملکرد وسیله را تحت نظر داشته و به آن اهمیت دهید. گاهاً یک ضعف کوچک در قدرت وسیله یا ریتم کار آن می تواند خبر از یک مشکل بسیار بزرگ تر دهد.

مشکلی که با شناسایی زودتر و رفع آن می توانید از پرداخت هزینه های سنگین تعمیرات کلی رهایی پیدا کنید. در مجموع وسایل هیدرولیکی حساسیت های خاصی دارند و روغن در این وسایل نقشی کلیدی ایفا می کند؛ به طرزی که فقدان روغن در برخی از مقاطع وسیله یا نبود روغن کافی در آن، می تواند باعث صدمه جدی به آن شود.

مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>