اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ماله پروانه ای


قطعات مهم و کاربردی در ماله پروانه ای

ماله پروانه ای یکی از دستگاه هایی می باشد که به شما در پروژه ها و عملیات عمرانی وسیع کمک شایان توجهی می کند تا به جای استفاده از ماله های دستی کوچک و طاقت فرسا بتوانید این بار با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه صنعت و تکنولوژی صورت گرفته است؛ از یک ماله پروانه ای استفاده کنید که نیاز شما را حتی در پروژه های بسیار بزرگ و وسیع صورت می گیرد تا بتوانید سطح بتن و سایر مصالح را در روند ساخت و ساز ساختمانی در بازه زمانی بسیار کم، حجم زیادی را به اصطلاح ماله کشی کنید.

یکی از مهم ترین قطعاتی که در این ابزار مفید و کارآمد مورد استفاده قرار می گیرد؛ تیغه ماله و سینی ماله است.به همین جهت در ادامه این مطلب سعی بر آن شده است تا به تعریف هر یک از این قطعات و کاربرد آن ها پرداخته شود و سپس به این پرسش، پاسخ دهیم که چه زمان از تیغه ماله و چه زمان از سینی ماله استفاده می شود؟ پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی جامع در این خصوص خدمت شما ارائه شو

تیه ماله چیست و چه کاربردی دارد؟

تیغه ماله پروانه ای یا موتوری - همان طور که اشاره شد- از جمله اصلی ترین قطعات موجود در ماله پروانه ای به شمار می آید که درست در قسمت زیر این دستگاه واقع شده است تا وظیفه صیقلی دادن و صاف نمودن مصالح موجود در سطح پروژه های بزرگ را بر عهده داشته باشد.تیغه ماله را همانند شاسی - از دیگر قطعات موجود در ماله پروانه ای - می توانید در سه سایز 60، 90 و 120 خریداری نمود و آن را در پروژه های کف سازی مختلف مورد استفاده قرار داد.

وجود سایزبندی های متفاوت تیغه ماله پروانه خود یکی از عوامل تأثیرگذار در اختلاف قیمت ماله های پروانه ای به شمار می آید. ضمن اینکه شما می توانید تیغه ماله پروانه را در برندهای مختلف خریداری نمایند که به طبع هر چقدر برند تولیدی معتبر تر باشد؛ قیمت ماله پروانه ای نیز فراتر می رود.نکته دیگری که در این راستا خالی از لطف نیست؛ ذکر این مطلب است که در میان اندازه های مختلف تیغه ماله، سایز 90 از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد و مورد استقبال بیشتری واقع شده است.

سینی ماله چیست و چه کاربردی دارد؟

در کنار تیغه ماله پروانه که توضیح آن از میان رفت؛ سینی ماله نیز از دیگر قطعات موجود در ماله پروانه ای به شمار می آید. سینی ماله نیز در اندازه های 60، 90 و 120 سانت موجود می باشد که همانند تیغه ماله سایز 90 سانتی متری آن جزء پرکاربردترین و محبوب ترین سایز سینی های ماله به شمار می آید.وجود سینی ماله در کنار تیغه ماله پروانه ای در این دستگاه به دو شکل ظاهری مورد استفاده قرار می گیرد که عبارتند از:

  • سینی ماله کاملا تخت که از این سینی ماله در سطحی کاملا تخت و مسطح استفاده می شود.
  • سینی ماله دارای انحناء که شکل ظاهری این سینی ماله محدب بوده و در سایز های بزرگ از این سینی ماله استفاده می شود.

بنابراین از سینی ماله تخت بیشتر در فضاهای کوچک استفاده می شود و سینی ماله محدب در فضاهای وسیع و بزرگ تر کاربرد بیشتری دارد. چرا که اگر شما گونه تخت سینی ماله ها را در فضاهای وسیع به کار بگیرید؛ لبه های آن در بتن گیر می کند و نمی توان به خوبی از وجود آن ها استفاده و بهره برد.

به همین جهت است که در ابعاد بزرگ با قطر 120 سانتیمتری، از سینی ماله محدب همراه با قوس استفاده می شود که با این مشکل شما را مواجه نسازد و از بروز تاب برداشتن نیز جلوگیری به عمل می آورد. ضمن اینکه همین وجود قوس در آن ها سبب افزایش چشمگیر مقاومت دستگاه مربوطه می شود.

چه زمان از تیغه ماله و چه زمان از سینی ماله استفاده می شود؟

سینی ماله همان طور که در بالا به آن اشاره شد؛ هم به صورت تخت و هم به صورت منحنی در پروژه های بزرگ تر مورد استفاده قرار می گیرد. سینی ماله در ماله پروانه ای زیر این دستگاه نصب می گردد و توسط چهار تیغه ماله پروانه ای نگه داشته می شود.در هنگامی که شما می خواهید از دستگاه ماله پروانه ای استفاده کنید؛ با توجه به صاف و صیقلی دادن کف پروژه های مختلف سینی مال را جدا می کنند و با استفاده از تیغه ماله پروانه ای، طرح نهایی پروژه ها را کاملا صاف و هموار می سازند.

بنابراین وجود هر یک از این قطعات در ماله پروانه ای بسیار حائز اهمیت می باشد و هر یک از آن ها می بایست در پروژه های سبک و سنگین مختلف مورد استفاده قرار گیرند تا بتوان به خوبی از پس کار آمد و طرح نهایی پروژه مورد نظر را کاملا مسطح و هموار ساخت.به طور کلی تیغه ماله ها را به منظور صاف و صیقلی دادن در سطوح نرم مورد استفاده قرار می دهند تا آن ها را کاملا صیقلی و کف آن را مسطح گرداند.

البته وجود این فرآیند بستگی به جنس و متریال به کار گرفته شده در نوع تیغه ماله دارد که تا چه میزان کیفیت و کارایی لازم را داشته باشد. سینی ماله نیز با توجه به صفحه ماله موتوری دارای ضخامت مختلفی می باشد که از ضخامت 2 میلیمتری برای ماله های با قدرت کم تا ضخامت 4 میلیمتری برای ساخت صفحه ماله های موتوری بسیار مستحکم و غول پیکر مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین از سینی ماله بیشتر با توجه به حالت محدب بودن شکل ظاهری آن ها در پروژه های سنگین مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوان با توجه به ضخامت و قدرتی که دارند؛ به راحتی از پس هر گونه عملیات و پروژه های مختلف بربیایند.اما به طور کلی باید در نظر داشت که وجود تیغه ماله و سینی ماله هر یک از آن ها در دستگاه ماله پروانه ای در تمامی عملیات مختلف لازم و ضروری است تا بتوان با وجود آن ها تمامی سطوح را کامل صاف و صیقلی نمایند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>