اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاتر آسفالت


استفاده از تجهیزات و وسایل در عملیات مختلف

در هر یک از عملیات ساخت و ساز مختلف و پروژه های متفاوتی که روزانه در جای جای کشور صورت می گیرد؛ نیاز به یک سری وسایل و تجهیزات دارند تا با استفاده از آن ها بتوانند پروژه های مختلف را به سرانجام برسانند. دستگاه کاتر آسفالت بر یکی از همین دستگاه ها می باشد.

همان طور که از نام این دستگاه برمی آید؛ با استفاده از آن می توان به برش و شکاف آسفالت در عملیات مختلف پرداخت که در مدل های مختلفی در بازار وجود دارد که هر یک از افراد مشغول به این کار می بایست با در نظر گرفتن نکات لازم در این زمینه و نیز تفاوت هایی که میان هر یک از انواع کاترهای آسفالت بر وجود دارد؛ بتوانند کاتر آسفالت برمورد نظر خود را خریداری نموده و از آن ها نهایت بهره را ببرند.

از جمله انواع کاترهای آسفالت بر، می توان به کاتر آسفالت بر برقی، بنزینی و دیزلی اشاره کرد که در این بین بهتر است از کاتر آسفالت بر برقی استفاده نشود.چرا که معایب این کاتر بیشتر از مزایای آن است. در ادامه در همین راستا به پاسخ این سوال می پردازیم که چرا بهتر است کاتر آسفالت بر برقی نخریم؟

معرفی اجمالی کاتر آسفالت بر

کاتر آسفالت بر یکی از دستگاه هایی می باشد که با استفاده از آن می توان هر گونه مواد جامد و سخت را همچون بتن، آسفالت، موزاییک، سنگ و آجر و... را به راحتی از میان برداشت. به همین جهت است که از این ابزار که با عنوان دستگاه برش آسفالت نیز شناخته شده است

در پروژه های پیمانکاری و ساختمانی و راه سازی و نیز تعمیر و نگهداری جاده ها و نصب کردن لوله ها در زیر جاده جاده ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و از جمله دستگاه های مفید و کارآمد در حوزه ساخت و ساز و راهسازی به شمار می آید.اما در صورتی که می خواهید کاتر آسفالت بری را برای این منظور خریداری کنید؛ بهتر است از خرید کاتر آسفالت بر برقی اجتناب کنید و به جای آن از کاتر آسفالت بر بنزینی یا دیزل استفاده کنید.اما چه تفاوتی میان این دستگاه ها وجود دارد و چرا نباید از کاتر آسفالت بر برقی استفاده کرد؟

چیستی نخریدن و استفاده نکردن از کاتر آسفالت بر برقی

همان طور که گفته شد؛ در صورت خرید دستگاه مربوطه بهتر است حتی الامکان از خرید کاتر آسفالت بر برقی اجتناب کرد. برای پاسخ به چیستی این موضوع، توجه شما را به چند عیب بزرگ و غیر قابل جبران دستگاه آسفالت بر برقی جلب می کنیم تا خودتان قضاوت کنید که آیا بهتر است کاتر آسفالت بر برقی را خریداری نمود یا خیر؟

1- عدم کارایی لازم

کاتر آسفالت بر برقی در قیاس با سایر مدل های دیگر این نوع از دستگاه ها، صنعتی نبوده و کیفیت و کارایی لازم را ندارد. به این صورت که خیلی زود داغ می کند و فشار زیادی روی موتور اعمال می گردد.به گونه ای که در برخی از موارد به طور کلی می توان اذعان داشت که این دستگاه توانایی لازم را برای برش آسفالت یا بتن ندارد و این فرآیند با استفاده از کاتر آسفالت بر برقی عملا غیر ممکن است.

2- هزینه های بالا

جالب است که کاتر آسفالت بر برقی علی رغم کیفیت و کارایی پایینی که دارد؛ در قیاس با سایر انواع این دستگاه ها از هزینه های بالاتری هم برخوردار می باشد.بنابراین وجود هزینه بر بودن و قیمت بالای این دستگاه دال بر کیفیت آن نبوده و برعکس سبب شده است تا کمترین فروش ممکن را در قیاس با کاتر آسفالت بر بنزینی و دیزل داشته باشد. ضمن اینکه همین هزینه های بالا خود از جمله دلائل عدم محبوبیت دستگاه مربوطه شده است تا کمتر مورد استفاده قرار گیرد.

3- عدم تأمین امنیت مالی و جانی

یکی از اصلی ترین دلائل استفاده از ابزارآلات مختلف در حوزه ساخت و ساز ساختمانی، تأمین امنیت مالی و جانی است. به این صورت که در کنار کیفیت و کارایی و سهولت و تسریع در روند کار می بایست هر یک از دستگاه های مختلف، از نظر ایمنی کاملا خیال شما را راحت و آسوده نمایند.در صورتی که کاتر آسفالت بر برقی این گونه نیست. به این صورت که در دستگاه مربوطه منبع آب وجود دارد که هر یک از تیغه های به کار برده شده در این دستگاه می بایست به طور دائم با آب خنک شوند.

با توجه به این مسئله که دستگاه مربوطه با استفاده از جریان برق کار می کند و آب رسانای برق می باشد و با همدیگر منافاتی ندارند؛ ممکن است برای شما تبعات جبران ناپذیری داشته و خطر ابتلای به برق گرفتگی را برای شما تا چندین برابر افزایش دهد.

بنابراین امنیت مالی و جانی ندارد. ضمن اینکه بدنه همان طور که می دانید- کاتر آسفالت بر برقی نیز به طور کامل از ورق های آهنی ساخته و طراحی گشته است و تیغه های آن هم از جنس فولاد می باشد و همین مسئله سبب می شود تا سه عنصر آب و آهن و برق در کنار یکدیگر در یک دستگاه جمع شوند که به طور قطع به یقین در صورت کوچک ترین اشتباه ممکن است بزرگ ترین خطر را برای شما به همراه داشته باشد.

بنابراین بهتر است به جهت تأمین مالی و جانی خود حتی الامکان کاتر آسفالت بر برقی را خریداری نکرده و به جای آن از نوع بنزینی یا دست کم از مدل دیزل استفاده کنید که امنیت بیشتری دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>