اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بالابر ساختمانی


استفاده از بالابر ساختمانی در هنگام ساختمان سازی

یکی از وسایل مفیدی که در روند ساختمان سازی مورد استفاده کارگران ساختمانی واقع می گردد؛ بالابر ساختمانی می باشد. همان طور که از نام این دستگاه کاملا واضح و مشخص است؛ از بالابر های ساختمانی به منظور بالا بردن انواع مواد و مصالح ساختمانی نظیر: شن و ماسه و آجر و خاک و... استفاده می شود.

به این صورت که در روند ساختمان سازی در صورت ساخت و ساز ساختمان ها و آپارتمان های چند طبقه به جای حمل و جا به جایی مصالح موجود در ساخت طبقات فوقانی می توان به کمک بالابر ساختمانی خیلی راحت تر و سریعتر مصالح را از طبقات تحتانی به بالا انتقال داد تا مورد استفاده کارکنان ساختمانی واقع گردد.

بنابراین بالابر ساختمانی کار را برای کارکنان ساختمانی به مراتب خیلی راحت تر کرده است و روند کاری آنان را نیز تسریع بخشیده است تا با در نظر گرفتن سهولت و تسریع در روند کار بتوان خیلی بهتر به کار ساختمان سازی روی آورد و کمتر از نیروی انسانی و فشارهای انسانی استفاده شود.

در صورتی که قصد خرید و استفاده از بالابر ساختمانی دارید؛ توجه به چندین مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد که از جمله آن ها می توان به ظرفیت و سرعت و کیفیت موتور و طول بکسل و... اشاره داشت که در این بین سوالی مطرح است که آن را این گونه مطرح می کنند: منظور از ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی در بالابر ساختمانی چیست؟

پارامترهای تأثیرگذار در خرید بالابر مصالح بر

در خصوص بالابر مصالح یا بالابر ساختمانی می بایست به چندین مسئله توجه شود که پیش از خرید، می بایست این مسائل را در نظر گرفت تا در نهایت با خرید این وسیله مفید و کارآمد، بتوان در ساختمان سازی های خود نهایت بهره و استفاده را از آن ها ببرید و نیاز خود را به وسیله این دستگاه برطرف سازید. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  • ظرفیت بالابر ساختمانی
  • بحث ایمنی دستگاه مورد نظر
  • کیفیت و کارایی موتور به کار گرفته شده در بالابر
  • طول بکسل مورد استفاده در آن
  • سرعت لازم دستگاه بالابر ساختمانی با توجه به ارتفاع ساختمان های مختلف و تعداد طبقات ساختمان
  • استفاده از پایه های قوی متناسب با ظرفیت موتور
  • استفاده از ریل مناسب و استاندارد با طول استاندارد حدود 3 متر
  • بهره بردن از قطعات مرغوب و مطلوب
  • قیمت بالابر ساختمانی


توجه به تمامی این مسائل در انتخاب بالابر ساختمانی مورد نیاز شما لازم و ضروری است. اما منظور از ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی در بالابر های ساختمانی چیست؟

ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی در بالابر ساختمانی

اگر به ظاهر بالابر های ساختمانی توجه داشته باشید؛ حداکثر ظرفیت مجاز بالابر ساختمانی روی این دستگاه درج شده است که توسط کارخانه سازنده و تولیدی آن در نظر گرفته شده است. اما ظرفیت واقعی بالابر ساختمانی با ظرفیت اسمی آن متفاوت می باشد.

به این صورت که ظرفیت اسمی دستگاه بالابر را بسیار بالاتر از ظرفیت واقعی آن در نظر می گیرند. اگر بخواهیم در قالب مثال و به زبان ساده تر این مسئله را مورد واکاوی قرار دهیم؛ به این صورت می باشد که مثلا ظرفیت واقعی بالابر ساختمانی تکفاز که با ظرفیت اسمی 350 کیلوگرم در بازار وجود دارد؛ تنها چیزی حدود 250 کیلوگرم می باشد.

به طور کلی ظرفیت حمل بار استاندارد بالابر مصالح از سایزهای تکفاز گرفته تا سه فاز را می توان چیزی مابین 250 کیلوگرم تا 1 تن برآورد کرد که هر یک از این بالابرهای ساختمانی با توجه به ظرفیتی که دارند؛ متناسب پروژه های کوچک و متوسط تا پروژه های سنگین و بسیار عظیم مورد استفاده قرار می گیرند.بنابراین برای هر پروژه ای شما می توانید از بالابر ساختمانی مورد نظر خویش با ظرفیت مناسب به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

نکته ای که در این راستا بسیار حائز اهمیت می باشد؛ ذکر این مسئله است که یک بالابر استاندارد، می بایست ظرفیتی بیش از حداکثر باری داشته باشد که قرار است آن را جا به جا نماید. به همین دلیل است که همیشه ظرفیت اسمی بالابر ساختمانی به مراتب خیلی بیشتر از ظرفیت واقعی آن می باشد.ظرفیت اسمی چیزی است که روی آن درج می کنند و به عنوان ظرفیت دستگاه از آن یاد می کنند. ولی ظرفیت واقعی، همان طور که از نام آن واضح و مشخص است؛ ظرفیت واقعی و اصلی بالابر ساختمانی مورد نظر می باشد که می توان به آن استناد نمود.

بنابراین توجه به ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پیش از خرید بالابر از موارد بسیار مهم و حائز اهمیتی می باشد که می بایست حتما بدان توجه و اهتمام ورزیده شود تا متناسب با پروژه و عملیات های عمرانی، شما بالابر ساختمانی را خریداری کنید که توانایی برآورده نمودن نیاز های شما را داشته باشد.

توجه به نکات ایمنی استفاده از بالابر ساختمانی

یکی از مسائل بسیار مهمی که در مورد خرید و استفاده از بالابر ساختمانی می بایست مورد توجه کارکنان و کارگران ساختمانی واقع شود؛ بحث ایمنی بالابرها می باشد. با توجه به این مسئله که در بالابر ساختمانی به طور مستقیم سیم برق الکتروموتور را به برق متصل می کنند؛ می بایست در خصوص استفاده از این وسیله نهایت توجه و دقت را مبذول داشت تا با یک سهل انگاری و عدم توجه کافی جان یک نفر را مخاطره نکند.

بنابراین کار با بالابر مصالح بر در عین حال که می تواند کار را برای شما راحت تر و با سرعت بیشتری همراه سازد؛ ممکن است خطراتی هم برای شما در پی داشته باشد که البته در صورت رعایت نمودن نکات لازم و احتیاط در حین استفاده از این وسیله کارآمد و مفید در ساختمان سازی شما می توانید از بروز چنین رخدادی جلوگیری به عمل آورید.

توجه داشته باشید که برای هر بالابر ساختمانی، یک ظرفیت اسمی و یک ظرفیت واقعی وجود دارد. بهتر است در حین استفاده به این ظرفیت ها توجه کنید و متناسب با ظرفیت دستگاه باری را جا به جا کنید و بیش از حد مجاز اقدام به جا به جایی و استفاده از بالابر نکنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>