اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتور ویبراتور یکی از اصلی ترین بخش های این دستگاه

اگر با دستگاه ویبراتور و عملکرد آن در صنعت ساخت و ساز آشنایی داشته باشید؛ می دانید که موتور ویبراتور یکی از اصلی ترین قطعات موجود در این دستگاه به شمار می آید که به شما کمک می کند تا در عملیات و پروژه های مختلف ساختمان سازی همواره بتنی یکدست و مستحکم در اختیار داشته باشید.

موتورهایی که در این دستگاه به کار گرفته می شوند؛ با یکدیگر متفاوت می باشند. به این صورت که موتور ویبره بتن ممکن است به صورت بنزینی، دیزل و یا ویبره برقی باشد که هر یک از این موتورهای ویبراتور کارکرد و کاربردهای خاص خود را دارند و در مواقع خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

در این مختصر مجال آن نیست که هر یک از این موتورهای ویبراتور را معرفی نموده و موارد استفاده از آن ها را بیان کنیم؛ بلکه تنها برآنیم تا با نحوه کار کردن با موتور ویبراتور آشنا شویم تا در صورت خرید بتوانیم به خوبی از این ابزار کارآمد استفاده کرده و هوای محبوس داخل بتن را به کمک آن از بین ببریم.

آشنایی با قطعات موجود در دستگاه ویبراتور

پیش از آنکه به مقوله کار کردن با موتور ویبراتور اشاره شود؛ بهتر است با قطعات موجود در آن آشنا بوده و به درستی از کارکرد و وظیفه هر یک از این قطعات مطلع بود. شناخت قطعاتی همچون شیلنگ ویبراتور، موتور ویبراتور و نیز سایر قطعات دیگر به شما کمک می کند تا هر یک از آن ها را پیش از استفاده بررسی کنید.شناخت این قطعات به شما کمک می کند که در پیش از روشن کردن و پس از آن باید دست به چه اقداماتی زد.

به عنوان مثال در صورتی که با نحوه روشن کردن موتور ویبراتور آشنا باشید که در ادامه توضیحاتی در خصوص آن گفته می شود؛ می بایست شیلنگ ویبراتور را به سر موتور ویبراتور نصب کنید. به گونه ای که امکان جدا شدن شیلنگ از موتور به پایین ترین حد ممکن خود برسد.بدین ترتیب می توانید پس از روشن کردن و نصب شیلنگ به خوبی از موتور دستگاه مورد نظر استفاده کنید.

روشن کردن موتور ویبراتور

در صورتی که می خواهید موتور ویبراتور را روشن کنید؛ در وهله نخست می بایست کلید پاور یا روشن کردن دستگاه را در حالت ON قرار دهید و سپس - در صورت ویبراتور بنزینی بتن- شیر بنزین را باز کرده و ساسات موتور را نیز روی حالت باز قرار دهید. پس از آن اهرم گاز موتور را نیز تا نیمه آورده و هندل را باید به طور کامل کشیده تا بدین ترتیب موتور ویبراتور مورد نظر روشن گردد.

با روشن شدن موتور ویبراتور بتن یا ویبراتور بنزینی شما می توانید از وجود قابلیت ویبره نمودن یا همان ایجاد لرزش و ارتعاش دستگاه مورد نظر به منظور یکدست نمودن بتن و استحکام سازی ساختمان ها نهایت بهره را ببرید.

توجه داشته باشید در صورتی که به نکات ایمنی و رعایت نکات احتیاطی لازم در این خصوص توجه نداشته باشید؛ ممکن است خطرات جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد.

چگونه با موتور ویبراتور کار کنیم؟

با در نظر گرفتن مواردی که در بالا ذکر آن به میان رفت؛ شما می توانید کم کم دستگاه مورد نظر را روشن کرده و از وجود آن در صنعت ساخت و ساز ساختمانی به خوبی استفاده کنید. توجه داشته باشید که نحوه کار کردن با موتور ویبراتور با توجه به نوع سوختی که در آن می باشد؛ متفاوت می باشد.

ولی در صورتی که شما از موتور ویبراتور بنزینی یا دیزل استفاده می کنید؛ بهتر است پیش از هر مسئله دیگری همیشه روغن موتور ویبراتور را بررسی نموده و سپس با آن کار کنید. پس از 10 ساعت کاری نیز بهتر است سوخت آن را تعویض کنید.در نظر داشته باشید با توجه به این که موتور ویبراتور شما با این سوخت کار می کند؛ بهتر است همواره پس از تمام شدن کار سوخت بنزین یا گازوئیل مخزن را پر کنید تا برای مصارف بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

از طرفی دیگر فیلتر هوا را نیز باید بررسی نمود. در صورتی که تمامی این مسائل را در نظر داشته باشید و نکات ایمنی را نیز در حین کار با موتور ویبراتور مدنظر داشته باشید؛ شما می توانید به مدت زیادی از دستگاه خود نهایت بهره را ببرید و به منظور افزایش طول عمر دستگاه مورد نظر نیز می توانید به صورت دوره ای هر چند وقت یک بار شمع ها را بررسی نموده و آن ها را تمیز کنید و یا در صورت لزوم و استفاده بیش از حد از آن ها حتی بهتر است شمع را تعویض کنید تا به طول عمر مفید موتور ویبراتور دستگاه خود افزوده باشید و همیشه بتوانید از دستگاه مورد نظر استفاده مفید و بهینه ای کنید.

کاربرد موتور ویبراتور

همان طور که اشاره شد؛ کاربرد و کارایی موتور ویبراتور در عملیات و پروژه های مختلف ساختمان سازی بسیار زیاد و بالا می باشد. به همین جهت است که بهتر است از بهترین موتور ویبره برقی یا ویبره بنزینی و دیزل استفاده کنید که می تواند نیاز شما را در پروژه های مختلف برطرف سازد.توجه به نوع کاربرد و کارایی هر یک از این موتورهای دستگاه ویبراتور نیز در نوع خود شایان توجه است که شما بر حسب نوع کاربرد هر یک از این دستگاه ها می بایست از موتور ویبراتور مخصوص به آن نهایت بهره را برای خود ببرید.

بنابراین به طور کلی موتور ویبراتور در هر نوع سوخت و مدلی که باشد؛ پیش از خرید و استفاده از آن ها می بایست با نحوه کارکرد و چگونه کار کردن با آن ها آشنا شد و آموزش لازم را در این راستا دید تا بتوان با توجه به آموزش های لازم و کسب تجربه و تخصص در خصوص استفاده از هر یک از ابزارآلات و وسایل مورد نیاز ساختمان سازی به خوبی از وجود آن ها در عملیات و پروژه های مختلف استفاده کرد تا بتوان ضمن در نظر گرفتن استحکام بتن و از بین بردن حباب های موجود در بین بتن از تمامی قابلیت های دستگاه ویبراتور بهره گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>