اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فن گلخانه


چطور فن مناسب برای گلخانه انتخاب کنیم؟

از آنجایی که یک گلخانه ایده ای جذاب برای از بین بردن اثر آب وهوای متفاوت فصل ها بر میزان رشد گیاهان است، باید همواره تلاش کنید بسته به موقعیت، آب و هوای آن را در شرایط مناسبی حفظ کنید. این بدان معنی است که شما باید به ابزار و قطعات مختلفی برای پایش مستمر و تثبیت دما، رطوبت یا حتی میزان نور متوسل شوید.یکی از این ابزار که نقش کلیدی در تثبیت وضعیت گلخانه دارد، فن گلخانه ای است که با جریان دادن به هوا و تبادل آن از بیرون به داخل یا از داخل به بیرون، کمک می کند تا همواره گیاهان شما در محیط مطبوعی قرار داشته باشند.

قطعاً کاربرد فن ها محدود به گلخانه و ایفای نقش در قالب فن گلخانه ای نیست و همین موضوع باعث شده تا شما در انتخاب، خرید، نصب و راه اندازی فن گلخانه ای مناسب برای محیط مد نظر خود نیازمند شناخت و تجربه کافی باشید. برخلاف تصور عامه مردم انتخاب و نصب یک فن گلخانه ای مناسب چندان کار ساده، روتین و عاری از شناختی نیست.

همین موضوع انگیزه ای شد تا یادداشتی با محوریت نکات مهم در انتخاب فن گلخانه ای را به رشته تحریر درآورده به همراهان همیشگی این سلسله یادداشت ها، تمام آنچه که نیاز است در مورد فن گلخانه ای بدانند را آموزش دهیم. پس اگر شما نیز یکی از صاحبان گلخانه هستید و در مورد انتخاب فن گلخانه ای کنجکاو، پیشنهاد می کنیم تا انتها با متن همراه باشید. با عناوین زیر همراه شما هستیم:

  • اصول کلی در انتخاب فن گلخانه ای
  • مشخصات کلیدی که برای خرید فن گلخانه ای ایده آل نیاز است بدانید
  • میزان بهره وری
  • شناسایی انواع مختلف فن گلخانه ای
  • چیدمان فن ها را در نظر داشته باشید

اصول کلی در انتخاب فن گلخانه ای
در ذهن داشته باشید که اساساً هدف از به کار گرفتن فن گلخانه ای چیست؟ این کمک می کند تا همواره در هر شرایطی بدانید که آیا انتخاب شما در سطح انتظارات و کاربردی بوده یا خیر.

هدف از نصب فن گلخانه ای

  • تبادل هوای فضای بیرونی و درون گلخانه در مواقع لزوم
  • تثبیت میزان تراکم دی اکسید کربن و اکسیژن در محیط(یکی برای تنفس و دیگری برای سنتز)
  • تثبتت دما و کاهش یا افزایش آن در مواقع لزوم
  • کاهش یا افزایش میزان رطوبت موجود در هوای فضای درون گلخانه

با در نظر داشتن این موضوع در هر حال می توانید از درستی تصمیمات و انتخاب خود اطمینان حاصل کنید اما قطعاً صرف اطلاع از این موضوعات کافی نیست. در ادامه با کنار هم قرار دادن سایر نکات می توانید در مجموع شانس داشتن یک انتخاب غلط و ناکارآمد را تا حد زیادی کاهش دهید.

دقت داشته باشید که شما می توانید شانس یک خرید بد را کاهش دهید اما این میزان به صفر نخواهد رسید. گاهاً ممکن است در انتخاب قیمت فن گلخانه نیز اشتباه جزئی داشته و خرید بدی را رقم بزنید. به هر حال قیمت هواکش گلخانه ای نیز فاکتور مهمی در خرید است.

مشخصات کلیدی که برای خرید فن گلخانه ای ایده آل نیاز است بدانید

در خرید فن هواکش گلخانه ای، همواره اطلاع از برخی مشخصات و تلاش برای مقایسه آن ها به شما در داشتن یک انتخاب بهتر کمک می کند. این مشخصات به شرح زیر است:

  • دبی هوای خروجی: هوا یک سایل گازی است و عبور آن از مقطع فن با شاخص دبی تعیین خواهد شد هر قدر دبی خروجی(ورودی) هوا بیشتر باشد، امکان تبادل هوا با سرعت و حجم بیشتری وجود دارد.
  • حداکثر سرعت موتور: مشخصاً هر قدر بیشتر باشد، فن گلخانه ای در هوادهی بهتر عمل خواهد کرد.
  • قدرت موتور: قدرت در ترکیب با موتور تعیین می کند که حجم هوادهی چقدر است. این دو مشخصه با هم معنا دارند.
  • ولتاژ و فرکانس: این دو مشخصه را باید زیر نظر بگیرید و با میزان توانایی گلخانه خود در تأمین برق مقایسه کنید. قطعاً باید به آن میزانی که برق در دسترس دارید، فن خریداری و نصب کنید.
  • میزان بهره وری:برای انتخاب یک فن گلخانه ای مناسب، حساسیت در مورد میزان بهره وری بسیار مهم است. به عنوان مثال، گردش فن هایی با تیغه های مقاوم در برابر فشار استاتیک صفر کارایی بیشتری نسبت به فن اگزاست های طراحی شده برای به دام انداختن هوا دارند.

البته این تنها یک مثال بود که بسته به جزئیات مربوط به موقعیت گلخانه شما می تواند نتیجه عکسی داشته باشد. بسیار مهم است تا همواره بسته به جزئیات گلخانه خود، به دنبال فن گلخانه ای با نهایت بهره وری باشید زیرا اساساً این وسیله در طول کار متحمل فشار سنگینی خواهد شد و اگر از بهره وری خوبی بهره مند نباشد، به سرعت با مشکل مواجه می شود.بهره وری موضوعی است که با در نظر گرفتن تمام جزئیات قابل فهم، تشخیص و تعیین خواهد بود.

شناسایی انواع مختلف فن گلخانه ای

معمولاً استفاده از دو دسته فن برای تهویه گلخانه رایج است:

  • فن اگزاست گلخانه ای: معمولاً فن اگزاست گلخانه نیز مشتمل بر دو نوع است؛ سانتریفیوژ و وزنه ای. هر کدام از این دو نوع فن بسته به موقعیت مزایا و معایبی دارند که باید در انتخاب لحاظ شوند.
  • فن سیرکوله: این نوع فن ها معمولاً صدای کمتری داشته، نصب و راه اندازی آسان، راندمان بالا و تأثیر بیشتری در گردش هوای محیط دارندشناسایی انواع مختلف فن ها به شما کمک می کند تا بسته به موقعیت هر یک را در جایگاه مناسب به کار ببندید. البته در فرآیند خرید گاهاً شاهد یک پروسه برعکس هستیم و شما بر مبنای فضاهای تعیین شده خرید خواهید کرد. هرچند این روش پیشنهاد نمی شود اما در این صورت، برای داشتن یک انتخاب خوب باید نوع چیدمان را تعیین و بر مبنای خود خرید را انجام دهید.

چیدمان فن ها را در نظر داشته باشید

در نظر داشتن چیدمان فن گلخانه ای در ساختار گلخانه، کمک شایانی به شما در انتخاب یک محصول مناسب می کند. معمولاً از نظر فنی دو نوع چیدمان برای فن گلخانه ای قابل تصور است؛ سری و موازی.

در یک چیدمان موازی، همه فن ها در یک سر گلخانه جای گرفته و با مکش هوا، یک چرخه از تبادل ایجاد خواهد شد. اما در چیدمان سری، فن گلخانه ای با الگوهای مختلفی بسته به تشخیص کارشناس، به سمت مرکز فضا و در یک حالت متوالی چیده خواهند شد. معمولاً در گلخانه هایی با تعدد گونه گیاهان و تفاوت ارتفاع در آن ها، پیشنهاد می شود تا در صورت بالا بودن مساحت، بیشتر استفاده از چیدمان سری مد نظر قرار گیرد.

این کمک می کند تا بدون تجمع هوای سرد یا گرم در کنار گیاهان با قد بلندتر یا کوتاه تر و بدون نیاز به ایجاد چرخه مستمری از گردش هوا به طور طبیعی، دما و سایر فاکتورهای حیاتی در رشد گیاه تثبیت خواهند شد. بسته به اینکه کدام چیدمان را برای گلخانه خود انتخاب می کنید، در مورد نوع فن گلخانه ای نیز می توان تصمیم بهتری گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>