اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتور برق


مقایسه موتور برق دیزل برند کاما و کوپ

با توجه به شرایط خاص بازار ایران و رویگردانی برندهای معتبر آمریکایی و اروپایی از بازار ایران به علل مختلف، سال هاست که بازار ایران با نگاهی ویژه به خاور دور، در پی استفاده از محصولات کشورهای شرق آسیاست.در مورد موتور برق نیز، سال هاست شاهد اقبال مصرف کنندگان نسبت به محصولات چینی، ژاپنی، مالزیایی و اندونزیایی هستیم که در این بین محصولات چین موفقیت بیشتری را در جذب ذائقه بازار ایران کسب کرده اند.

چین به عنوان یکی از قطب های اصلی صنعت جهان صدها برند مختلف موتور برق دیزل یا غیر دیزل را به جهان صادر می کند و همین انتخاب بین این برندها را کمی سخت کرده است.در همین راستا و با همین انگیزه، این بار تصمیم گرفتیم تا دو برند معروف و صاحب شهرت چینی در تولید موتور برق دیزل را زیر نظر گرفته و مقایسه اجمالی در مورد سابقه و تولیدات آن ها داشته باشیم. با ما در مطالعه عناوین زیر همراه باشید:

  • برتری مطلق در تولید موتور برق دیزل معنایی ندارد
  • نگاهی به پیشینه برند کاما در تولید موتور برق دیزل
  • پیشینه برند کوپ
  • نگاهی به افتخارات و نقاط روشن در سابقه برند کوپ
  • مقایسه برند موتور برق کاما و کوپ

برتری مطلق در تولید موتور برق دیزل معنایی ندارد

پیش از آنکه به بررسی پیشینه این دو برند بپردازیم، باید خاطر نشان کرد که برتری مطلق در این زمینه معنایی ندارد و اینکه کدام محصول برای شما بهتر است، کاملاً وابسته به سطح و نوع نیازهای شماست.

بارها در این مورد توضیحاتی داده شده است و نیازی نیست تا مجدد به این موضوع اشاره شود که مسائلی مانند بودجه، نوع نیازها، سطح نیازها و قابلیت های مورد نیاز شما در خرید یک موتور برق دیزل یا غیر دیزل تا چه حد اهمیت دارند و تعیین کننده هستند.پس در نظر داشته باشید که در مورد مقایسه موتور برق دیزل بند کاما و کوپ نیز شاهد برتری مطلقی برای هیچ یک نبوده و هر یک بسته به میزان بودجه و نیازهای شما مدل های مناسبی را ارائه می دهند.

نگاهی به پیشینه برند کاما در تولید موتور برق دیزل

کاما یک برند مشهور چینی است که در تولید موتورهای دیزل سررشته داشته و توانسته در تمام بازارهای وابسته به این تکنولوژی عملکرد خوبی از خود بر جای گذارد. هرچند برند کاما سابقه طولانی در تولید موتور برق ندارد و از سال 1998 کار خود را شروع کرده است اما از همان ابتدا این برند با بنیه مالی قوی و زیرساخت های فنی مناسبی خط تولید خود را راه اندازی کرد؛ همین شروع قوی کمک کرد تا این برند در مدت کوتاهی راه موفقیت را سپری و به برندی جهانی بدل شود.

در ابتدا اصل تمرکز برند کاما بر تولید ابزارآلات کشاورزی بود اما در ادامه با تغییر سیاست های این شرکت و گرایش به سمت تولید پیشرفته تر موتورها، باعث شد تا این برند به سمت تولید موتور برق دیزل یا حتی خودروهای دیزلی گرایش پیدا کند.

موتورهای دیزل کاما، فقط در موتور برق دیزل کاربرد ندارد و اگر آشنایی نسبی با بازار خودرو داشته باشید، حتماً در بازار ایران نیز شاهد حضور کامیونت های کوچک و متوسط آن بوده اید. اینکه یک برند توانایی تولید موتور دیزل در این سطح را داشته باشد، نوید تولیدات مرغوبی در عرصه موتور برق دیزل را نیز می دهد.

پیشینه برند کوپ

کوپ در سال 2007 در اطراف شهر هانگژو چین بنا نهاده شد و از همان ابتدا تولید انواع موتور برق را در دستور کار قرار داد. با این وجود اما موتور برق دیزل یا غیر دیزل تنها محصولاتی نیستند که این برند مشهور به بازارهای جهانی عرضه کرده است.

هدف اصلی کوپ تولید محصولات با دوام و در عین حال نوآورانه در حوزه موتور برق بود و تابحال تا حد زیادی به این هدف نزدیک شده است.با به کارگیری بیش از 30 مدل متمایز نوآورانه، حالا موتور برقکوپ توانسته در بیش از 120 کشور دنیا بازار مورد نظر خود را به دست آورده و در حیطه های مختلف فنی، رضایت مشتریان را به ارمغان آورد.

نگاهی به افتخارات و نقاط روشن در سابقه برند کوپ

کوپ پیشگام تولید ساخت موتور دیزلی دو سیلندر هواخنک در کشور چین است و با تولید موتور (KD292F) توانست برای اولین بار کشور چین را از واردات این نوع موتور بی نیاز ساخته و به یک صادرکننده در این زمینه بدل سازد.پس از تولید این موتور موفق، در گام بعدی کوپ با تولید موتور (KD2V80) و تعبیه آن در موتور برق، دسته دیگری از ایده های نوآورانه را وارد این عرصه کرد؛ ایده هایی که به ایجاد توان خروجی بیشتر، مصرف سوخت و آلودگی صوتی کمتری شد.طی کردن این مراحل و ثبت بیش از 10 اختراع دیگر در زمینه تولید موتور برق، باعث شده تا در حال حاضر کوپ، یکی از پرچمداران تولید موتورهای دیزل تک و دو سیلندر در چین باشد.

مقایسه برند کاما و کوپ؛ جدال تجربه و نوآوری

همانطور که از توضیحات قابل فهم است، برند کاما سابقه طولانی تری در زمینه تولید موتور برق و سایر انواع موتور داشته و تقریباً با یک دهه تجربه بیشتر نسبت به برند کوپ، برگ برنده را در این زمینه در دست دارد.محال است که سابقه و تجربه بیشتر به بهبود جنبه هایی از یک محصول منجر نشود. از سویی دیگر کاما در کنار موتور برق دیزل، محصولات پیشرفته و به مراتب پیچیده تری مانند خودروهای نیمه سنگین را در سبد محصولات خود دارد و این می تواند نشان دهنده پیچیدگی و قدرت بیشتر خط تولید این برند باشد.

هر چند این موضوع می تواند نشان دهنده عدم تمرکز کامل کاما بر تولید موتور برق دیزل باشد؛ موضوعی که در مورد برند کوپ صادق نیست.برند کوپ به طور تخصصی در تولید موتورهای یک و دو سیلندری تخصص داشته و توانسته در این حیطه، بازار چین را حتی منقلب و تحت تأثیر قرار دهد.

با نگاهی به نقاط روشن کارنامه کوپ به سرعت متوجه خواهیم شد که این شرکت احترام بالایی برای نوآوری در تولید قائل است و با ثبت بیش از 30 اختراع مختلف در این زمینه، تعهد خود نسبت به تولیدات نوآورانه را نشان داده است. با این وجود می توان گفت که تقابل کاما و کوپ، تقابل تجربه و نوآوری است و این شما هستید که به عنوان مشتری باید تعیین کنید ذائقه تان به کدام سمت کشش بیشتری دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سید ضیاء میر محمد علی:
با عرض سلام و خدا قوت.خواستم که واقعا از راهنمایی های شما تشکر کنم.این کمترین در خرید این دو محصول مردد بودم که متقاعد شدم از برای خرید.با احترام مجدد‌
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>