اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ویبراتور برقی

استفاده از ویبراتور برقی در بتن ریزی ساختمانی

به منظور بتن ریزی ساختمانی، امروزه می توان از وسایل و تجهیزات مدرن و پیشرفته ای استفاده کرد که کار را برای کارگران ساختمانی به مراتب خیلی ساده تر می کنند تا با سرعت بیشتری و راندمان کاری بالاتر بتوان عملیات بتن ریزی ساختمانی را به پیش برد.

در همین راستا ویبراتور برقی از جمله وسایلی می باشد که می تواند به عنوان یکی از تجهیزاتی به شمار آید که شما می توانید به خوبی از وجود آن بهره مند گردید. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که تمامی ویبراتور ها به صورت برقی نیستند و ویبراتورهای دیزل و بنزینی نیز در همین زمینه کمک رسان کارگران ساختمانی می باشند.اما سوال اینجاست که در صورت انتخاب ویبراتور برقی، چه تفاوتی میان ویبراتور برقی شاسی ثابت و شاسی متحرک وجود دارد و به طور کلی این دو نوع ویبراتور چه تفاوتی با ویبراتور های معمولی دارند؟

آشنایی بیشتر با ویبراتور برقی شاسی ثابت

با ویبره بتن تا اینجا آشنا شدید و حتما می دانید که به غیر از ویبراتور برقی بتن، ویبراتورهای بنزینی و دیزل نیز وجود دارند که هر یک از آن ها را در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می دهند. اما خود ویبراتور برقی بتن به دو دسته ویبراتور برقی شاسی ثابت و متحرک تقسیم بندی می شود.

ویبراتور برقی شاسی ثابت که با برق تک فاز و در موارد قوی تر برق سه فاز عمل می کند- همان طور که از نام آن مشخص است؛ به صورت ثابت در درون یک قاب یا محفظه فلزی بسیار مستحکم قرار گرفته است که امکان چرخش موتور آن از پایه وجود ندارد. به همین جهت است که به آن ها ویبره برقی شاسی ثابت می گویند.

چرا که شاسی یا پایه آن به صورت ثابت و همیشگی سر جای خویش پابرجا می ماند. هر چند که به منظور چرخش موتور آن به منظور ویبره برقی بتن می توان دستگاه ویبراتور برقی مورد نظر را از پایه آن بلند نمود و جهت آن را با توجه به جهت یابی خویش تغییر داد.

آشنایی بیشتر با ویبراتور برقی شاسی متحرک

در مقابل ویبراتور برقی شاسی ثابت، نوع شاسی متحرک این نوع از دستگاه های برقی در عملیات ساخت و ساز ساختمانی می باشد. استفاده و بهره وری از ویبراتور برقی شاسی متحرک نیز به منظور بتن ریزی و ارتقای سطح استحکام و ماندگاری بتن مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع از ویبراتورها که دقیقا نقطه مقابل ویبراتورهای برقی شاسی ثابت می باشد؛ - همان طور که از نام آن کاملا مشخص و واضح است- قابلیت چرخش 360 درجه ای را از پایه خود دارند. همین مسئله به نوبه خود سبب تمایز ویبراتورهای برقی بتن شاسی ثابت و متحرک می باشد.

یکی از قابلیت ها و ویژگی هایی که در این نوع از ویبراتورهای برقی وجود دارد؛ ذکر این مسئله است که برخلاف ویبراتورهای عادی و معمولی، ویبراتور برقی شاسی ثابت و متحرک دیگر به مانند مدل های قدیمی خود نیستند که با تغییر حالت و چرخش منجر به پیچ خوردن شیلنگ و تاب برداشتن آن گردد که در حین استفاده ممکن است شما را با مشکلاتی همراه سازد؛ بلکه این نوع از ویبراتورها مشکلات و معایب ویبراتورهای قدیمی و عادی را ندارند.

چه تفاوتی میان ویبراتور برقی شاسی ثابت و شاسی متحرک وجود دارد؟

با ذکر مطالبی که در بالا گفته شد و اطلاعاتی که در خصوص ویبراتور برقی شاسی ثابت و متحرک ارائه گشت؛ می توان به این نتیجه دست یافت که تفاوت های بارز و مشخصی در خصوص این دو نوع ویبراتور وجود دارد که مهم ترین و عمده ترین آن همین مسئله چرخشی یا ثابت بودن ویبراتورهای برقی با شاسی ثابت و متحرک می باشد که هر یک از آن ها کاربرد و کارایی خاص خود را دارند.

وجود همین مسئله داشتن پایه چرخشی 360 درجه ویبراتور برقی چرخشی در مقایسه با ویبراتور برقی با شاسی ثابت خود سبب اختلاف قیمت میان این دو نوع از ویبراتورهای برقی شده است. هر چند که تفاوت قیمت آن ها چندان محسوس نیست و اختلاف قیمت شدید و زیادی میان این دو نوع از ویبراتورها حس نمی شود.

ولی به هر حال یکی دیگر از وجوه تفاوت و تمایز میان دو نوع ویبراتور برقی شاسی ثابت و متحرک، قیمتی است که به مراتب در پایه متحرک بیشتر از پایه ثابت می باشد. چرا که کاربرد و کارایی پایه چرخشی خیلی بیشتر از پایه ثابت می باشد.

البته ذکر این نکته در خصوص ویبراتور برقی پایه ثابت نیز خالی از لطف نیست که این نوع از ویبراتورها با توجه به وجود محفظه فلزی مستحکمی که ویبره بتن برقی درون آن جای دارد؛ سبب افزایش طول عمر موتور و نیز مقاومت و ماندگاری بیشتری دستگاه مورد نظر شده است تا در برابر هر گونه ضربات احتمالی و صدمات وارده ایمن گردد و کمتر در معرض نابودی و آسیب واقع شود.

مسئله ای که در ویبراتور برقی شاسی متحرک مورد توجه واقع نشده است. البته این خود بدان معنا نیست که ویبراتورهای برقی شاسی متحرک، آسیب پذیر هستند؛ بلکه به این معنا و مفهوم است که در ویبراتور برقی شاسی ثابت به این مسئله بیشتر توجه شده است و به همین علت است که موتور ویبره برقی را در این نوع از ویبراتورها درون محفظه یا قابی فلزی مستحکم قرار می دهند.

خرید ویبراتور برقی بر حسب نیاز

با توجه به مسائلی که در خصوص وجوه تمایز و تفاوت میان ویبراتورهای برقی پایه ثابت و متحرک داده شد؛ شما می توانید بر حسب نیاز خود هر یک از این ویبراتورها را برای خود خریداری کنید.به طور کلی این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قیمت ویبراتور برقی ثابت و متحرک در قیاس با ویبراتورهای بنزینی و دیزل، مقرون به صرفه می باشد و شما می توانید از این مزیت آن ها در کنار سایر مزایا و ویژگی های منحصر به فرد دیگر هم بهره مند گردید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>