اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چه موتور برقی مناسب ابزار آلات صنعتی می باشد؟

اگر شما یک فرد علاقه مند به کار های فنی هستید یا یک شخصی هستید که در پروژه های صنعتی فعالیت دارید، حتما با تامین برق وسایل الکتریکی خود دچار چالش شده اید مخصوصا اگر در مکانی قرار است فعالیت کنید که از انرژی برق خبری نیست.

اولین و بهترین گزینه برای این افراد موتور برق می باشد که باید جزء وسایل کار آن ها قرار داشته باشد، اما همه موتور برق ها یک شکل نیستند و نوع فعالیت های ما هم یکی نیست بنابراین باید با توجه به نیاز خود نسبت به تهیه موتور برق اقدام کنیم.در این مطلب سعی شده است که موتور برق مناسب نیاز شما معرفی گردد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

قبل از خرید تعیین کنید به چه مقدار توان نیاز دارید

اولین مرحله از خرید موتور برق تعیین میزان توان مصرفی وسایل شما هست، شما نه تنها باید توان مصرفی وسایل خود را حساب کنید بلکه باید توان استارت آن ها را در صورت داشتن الکتروموتور حساب کنید که معمولا توان استارت به کار 2.5 الی 3 برابر توان مصرفی می باشد، شما می توانید توان مصرفی را از طریق پلاکی که روی تجهیزات نصب شده است به دست بیاورید.

شما پس از آن که میزان توان وسایل خود را به دست آوردید در مرحله بعد باید با مشخصات فنی موتور برق مقایسه کرده و موتور برق مناسب را پیدا می کنید و با توجه به شرایط خود موتور برق مناسب را تهیه کنید.

موتور برق مناسب کار شما کدام هست؟

شما نسبت به حجم نیاز خود، دو مدل موتور برق می توانید انتخاب کنید که بستگی به تجهیزات مورد استفاده شما دارد:

وسایل و تجهیزات بزرگ در یک سایت کاری پیشرفته

اگر شما می خواهید موتور برق را در یک پروژه صنعتی استفاده کنید و وسایلی نظیر دستگاه جوش، کمپرسور هوا و یا در زمینه کشاورزیوسایلی مانند پمپ های آب و اره های نجاری راه اندازی کنید، شما به یک موتور برق با توان بالا احتیاج خواهید داشت، موتور برق 8 کیلووات یک گزینه ایده آل برای شما می باشد و شما می توانید علاوه بر وسایل بالا، تجهیزات ساختمانی نظیر بتونیر و بالابر را نیز روشن کنید.

موتور برق بنزینی یا دیزل

موتور برقی که تهیه می کنید می تواند بنزینی باشد یا با سوخت دیزل کار کند، موتور برق های دیزل نزدیک به 25 درصد راندمان کاری بیشتری نسبت به مدل بنزینی دارد و دارای سوخت ارزان قیمت می باشد اما قیمت آن ها نسبت به موتور برق های بنزینی بالا می باشد.

در اینجا شما باید تصمیم بگیرید که کدام موتور برق را تهیه کنید، اگر از موتور برق می خواهید برای مدت طولانی استفاده کنید موتور برق دیزلی مناسب شما هست و اختلاف قیمتی که با مدل بنزینی دارد در این مدت جبران می شود.

نکته ی دیگر که باید توجه داشته باشید این است که صدای موتور برق های دیزلی 10 دسی بل نسبت به موتور برق های بنزینی بیشتر می باشد، بنابراین نمی توانید از موتور برق های دیزل در مکان هایی که میزان صدا نباید از یک حد مشخص بالا برود لستفاده کنید، مکانهایی مثل در نزدیکی مراکز پزشکی و یا دانشگاه ها.

وسایل و تجهیزات با توان مصرفی پایین

دسته دوم از تجهیزات که می خواهیم توضیح بدهیم دارای توان مصرفی پایین هستند و دیگر نیاز به یک موتور برق بزرگ نیست و شما اگر وسایلی نظیر اره برقی، شمشاد زن و یا وسایل کارگاهی نظیر دریل دستی و سنگ فرز دستی دارید می توانید با یک موتور برق 3 کیلووات این تجهیزات را روشن کنید.

چرا موتور برق 3 کیلووات پرمصرف می باشد؟

یکی از علت های پرمصرف بودن موتور برق های 3 کیلووات این است که شما می توانید اکثر وسایل و تجهیزات برقی را روشن کنید مخصوصا در محل هایی که انرژی برق ندارند می توانید به صورت ثابت استفاده کنید، دلیل دیگر محبوبیت موتور برق های 3 کیلووات شاید بتوان آسانی در حمل کردن آن نام برد که می توانید موتور برق را به مکانهای مورد نظر حمل کنید و در آخر قیمت موتور برق 3 کیلووات می باشد که اکثر افراد توان خرید این موتور برق را دارند در حالی که موتور برق توان های بالاتر دارای قیمت بالایی می باشد و همه نمی توانند ان را تهیه کنند.

جمع بندی خرید موتور برق مناسب برای ابزارآلات

برای انتخاب موتور برق مناسب باید یکسری از کار ها انجام شود اولین مرحله تعیین توان وسایل مصرفی و توان استارت یا توان شروع به کار آن ها می باشد که مهم ترین بخش محسوب می شود، پس از آن نوبت به انتخاب موتور برق می رسد، اگر وسایل شما توان مصرفی بالایی دارد

شما به یک موتور برق قوی و توان بالا نیاز دارید و اگر وسایل شما توان مصرفی بالایی ندارند یک موتور برق سایز متوسط جوابگوی کار شما خواهد بود، بحث در مورد اینکه موتور برق دیزل خریداری شود یا موتور برق بنزینی، بستگی به شما دارد قیمت موتور برق های دیزل نسبت به بنزینی بالا هست و در دست دیگر سوخت دیزل به آسانی پیدا می شود و برعکس سوخت بنزین که به شدت قابل اشتعال هست، دیزل قابلیت انبار کردن دارد.

مورد دیگر راندمان کاری موتور برق دیزلی نسبت به مدل بنزینی بالا بوده و قابل توجه هست، پیشنهاد ما به شما این است که در صورتی که می خواهید از موتور برق برای مدت طولانی استفاده کنید موتور برق دیزل مناسب می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>