اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شاتل فرودگاهی

شاتل فرودگاهی:
شاتل یا سیستم حمل و نقل یکی از امکانات و خدماتی است که در هر فرودگاه یا هتلی می توانید از آن استفاده کنید اما در این مطلب ما بیشتر به معرفی شاتل فرودگاهی یا حمل و نقل فرودگاهی برای شما خوانندگان می پردازیم. به سوالاتی که در این زمینه ممکن است برای هر مسافری پیش بیاید پاسخ می‌دهیم و در نهایت چند مثال برایتان می زنیم.

شاتل shuttle در صنعت گردشگری، فرودگاهی و هتلداری به خدمات رایگانی گفته می شود که به مسافران سرویس رایگان حمل و نقل را ارائه می دهد. وجود شاتل در هر مسیر به این معناست که سرویس شاتل یا ماشینی با مشخصات خاص، در ساعاتی که از قبل اعلام شده است آن مسیر را می پیماید و مسافران را به مقصدی مشخص می رساند.

عموما هزینه حمل و نقل در سفر های خارجی، یکی از هزینه های اصلی بوده که با استفاده از شاتل فرودگاهی می توان در این هزینه، صرفه جویی کرد. به عنوان مثال از هتل های درون شهر پاریس تا فرودگاه شارل دوگل با تاکسی باید حدود 60 یورو هزینه کنید در صورتی که اگر از ترانسفر فرودگاهی استفاده کنید، هزینه شما حدود 16 یورو خواهد بود و این ون های شاتل فرودگاهی شما را تا درب ورودی فرودگاه خواهند رساند.

تقریبا در تمام شهرهای مهم و پرگردشگر جهان مانند شهرهای مهم اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، لندن و … شاتل فرودگاهی و حتی دیگر شاتل ها به سمت جاذبه های گردشگری وجود دارد. اکثر تورهای برگزار شده به خارج کشور این شاتل ها را برای شما فراهم می آورند اما اگر چنین شرایطی برایتان مهیا نبود، از طریق سایت های مختلف شاتل فرودگاهی هر کشوری می توانید اقدام کنید.

شاتل فرودگاهی چیست؟
سوال بسیار خوبی است: در حقیقت دو نوع شاتل فرودگاهی وجود دارد: یکی شاتل اشتراکی و شاتل چندگانه. در گزینه شاتل فرودگاهی اشتراکی به این صورت عمل می شود که هر مسافری که این نوع شاتل را از قبل گرفته باشد، بر اساس زمان پرواز خود، برنامه حرکت شاتل فرودگاهی او تنظیم می شود.

هنگامی که این مسافر به فرودگاه می رسد، پس از تحویل گرفتن چمدان خود، بدون اینکه در صف مسافران در حال انتظار تاکسی قرار بگیرید مستقیما می تواند سوار شاتل فرودگاهی اشتراکی شود. همچنین در هنگام برگشت به سمت فرودگاه و در آخر سفر، شاتل اشتراکی براساس زمان پرواز شما به دنبالتان می آید.

در واقع این شاتل برنامه شخصی و ساعت مشخصی ندارد و با زمان و برنامه شما حرکت خود را تنظیم می کند. در شاتل فرودگاهی چندگانه تعداد مسافران بسیار زیاد خواهد بود و ممکن است این شاتل مسافرینی از چندین هتل را سوار کند.

در نتیجه تعداد توقف های بین راهی این نوع شاتل ها گاهی بسیار زیاد و خسته کننده می شود، مخصوصا اگر شما نفر آخر باشید. با این حال هزینه شاتل فرودگاهی چندگانه از شاتل فرودگاهی اشتراکی که تعداد نفرات کمتری را سوار می کند و در نتیجه توقف های کمتری دارد، کمتر و به صرفه تر خواهد بود.

شاتل فرودگاهی، کجا شما را سوار می کند؟
در زمانی که ترانسفر فرودگاهی را درخواست می دهید، می توانید محلی که شما را سوار می کند تعیین کنید. با این حال در کشورهای خارجی طبیعتا یکی از مقصدها هتل شما یا هر محل اقامت دیگری ممکن است باشد.

اگر با تور سفر می کنید می توانید از آژانس مسافرتی که تور خود را از آن خریده اید، چنین درخواستی داشته باشید یا با راهنما و تورلیدر سفر خود هماهنگی های لازم را راجع به زمان و محلی که شاتل باید به دنبالتان بیاید داشته باشید.

چطور ون و شاتل فرودگاهی را پیدا کنید؟
در بسیاری از تورها، راهنما و تورلیدر به استقبال شما در فرودگاه آمده و شما را تا وسیله نقلیه و در نهایت تا هتل راهنمایی می کند. اما اگر از هتل یا سایت شاتل فرودگاهی سرویس ترانسفر فرودگاه خود را خریداری می کنید، حتما از آن ها این سوال را بپرسید.

معمولا راننده ون نام شما را بر روی کاغذی نوشته و در فرودگاه بالا گرفته است تا بتوانید نام خود را دیده و همراه او به محل اقامتتان بروید.

چه ساعاتی از شبانه روز شاتل فرودگاهی در دسترس است؟
اکثر هتل ها، ترانسفر فردگاهی شبانه روزی را برای 365 روز سال فراهم می آورند. با این وجود، اگر از هتل خود درخواست ترانسفر فرودگاهی داده اید، از ساعت آن مطمئن شوید.

در تورهای اجرا شده در کشوهایی همانند هند، تایلند، مالزی، روسیه، چین و … که مقصد بیشتر ایرانیان را تشکیل می دهند، بر طبق آیتینری و برنامه تور شاتل فرودگاهی حرکت کرده و هر مسافر باید قبل از ساعت اعلام شده حرکت ون فرودگاهی خود را به ون یا مینی بوس یا هر وسیله نقلیه استفاده شده برساند.

در تورها زمان حرکت شاتل فرودگاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است. چرا که ممکن است با کمی تاخیر مسافر به پرواز خود نرسد و از هواپیما جا بماند.

در صورت دیر رسیدن ون فرودگاهی به فرودگاه بسته به اینکه چه کسی مقصر شناخته شود (آژانس یا راننده یا مسافر) شخص خاطی ملزم به پرداخت جریمه به طرف مقابل می باشد.

با وجود تکنولوژی های جدید در زمینه هوایی و ردیابی زمانی که شما در سایت های شاتل فرودگاهی ثبت نام می کنید، این گونه سایت ها با ردیابی شما از زمان دقیق ورود و یا خروجتان آگاه می شوند و در نتیجه به موقع به استقبال شما خواهند آمد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>