اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه تنریف جنوبی

معرفی فرودگاه تنریف جنوبی:
فرودگاه تنریف جنوبی (Tenerife South Airport) که با نام فرودگاه تنریف جنوبی-رینا سوفیا نیز شناخته می شود، یکی از 2 فرودگاه بزرگ در جزیره تنریف در بین جزایر قناری در نزدیکی مراکش است.

جزایر قناری یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان در بین فصل های سرد سال بوده که به دلیل جزایر و مناظر زیبای ساحلی و موج های مناسب ورزش های آبی که دارد، هر سال میزبان توریست های بسیاری است.

در این بین جزیره تنریف و شهر سانتا کروز یکی از مقاصد اصلی در بین این جزایر است. فرودگاه تنریف جنوبی بزرگ ترین فرودگاه این جزیره است. دیگر فرودگاه این جزیره تنریف شمالی نام دارد.

فرودگاه تنریف جنوبی را که در زبان اسپانیایی به آن (Aeropuerto de Tenerife Sur) گفته می شود، بعد از فرودگاه گرن کاناریا شلوغ ترین فرودگاه این جزایر محسوب شده و در منطقه شهری گرانادیلا د آبونا قرار گرفته است.

این فرودگاه در سال 2016 توانست حدود 10.4 میلیون مسافر را پشتیبانی و جابه جا کند. در اواخر دهه 1960 به دلیل مشکلات آب و هوایی و نبود تکنولوژی جدید در فرودگاه شمال تنریف، تصمیم بر آن شد تا فرودگاهی در جنوب ساخته شود.

فرودگاه جدید در سال 1978 به وسیله ملکه سوفیا اسپانا افتتاح گردد. اولین پرواز این فرودگاه پرواز شماره IB187 از لانزاروت Lanzarote و از آیبریا انجام گرفت. در پایان آن سال حدود 1 میلیون مسافر وارد فرودگاه تنریف جنوبی شدند.

موقعیت فرودگاه تنریف جنوبی:
فرودگاه در گرانادیلا د آبونا Granadilla de Abona، در کنار ال مدانو El Médano و در 60 کیلومتری جنوب غربی سانتا کروز د تنریف Santa Cruz de Tenerife واقع شده است. ساختمان فرودگاه مورد نظر دارای 3 طبقه و معماری به سمت کلاسیک است.

در طبقه همکف شما شاهد قسمت های چک این و ورودی مسافران هستید. سالن انتظار در هنگام ورود به فرودگاه و قسمت تحویل چمدان ها به همراه 34 گیت ورودی که 8 عدد از آن ها به سکوها و پل های عبور مسافران متصل است. در طبقه اول بخش اداری و راهروهای حمل و نقل و در طبقه زیرزمین بخش های اضافه در صورت بیشتر شدن مسافران دیده می شود.

از این فرودگاه به بیشتر شهرهای جهان، پرواز مستقیم وجود دارد. با این وجود بیشترین مسیرهای بین المللی از این فرودگاه به شهرهای منچستر، لندن، بیرمنگام، گلاسگو، آمستردام، بروکسل، دوسلدورف و نیوکسل ثبت شده است.

اطلاعات فرودگاه به صورت خلاصه:
دارای یک باند اصلی بوده که با 60 ایرلاین دنیا همکاری می کند. در نتیجه به راحتی با بیش از 120 مقصد که تمام این مقاصد در قاره اروپا قرار گرفته اند، همکاری می کند. فرودگاه تنریف جنوبی در سال 2017 با حدود 69846 پرواز ورودی یا خروجی حدود 11 میلیون و 249 هزار و 329 مسافر را جابه جا نموده و توانسته است به خوبی مسئولیت خود را به انجام برساند.

به طوری که این فرودگاه هفتمین فرودگاه مقصد از بین 10 فرودگاه مقصد انگلستان و بسیار شلوغ می باشد. در واقع 92 درصد از مسافرینی که به این فرودگاه وارد می شوند به دلایل توریستی وارد این فرودگاه شده و در بین توریست ها و گردشگران بیشتر آن ها را انگلیسی ها در بر گرفته اند. شلوغ ترین روزهای این فرودگاه روزهای جمعه در طول فصل زمستان است.

هتل های نزدیک به فرودگاه:
از بین هتل های فراوان نزدیک فرودگاه تعدادی را به شما معرفی می کنیم. اگر قصد اقامت در هتل هایی نزدکی فرودگاه را دارید می توانید در این هتل ها از طریق سایت الی گشت اتاق رزرو کنید.

هتل یوکانکا Hotel Ucanca:
این هتل تنها 5 دقیقه تا فرودگاه فاصله دارد و حتی می توانید بدون حمل و نقل و با پای پیاده به آنجا بروید.

هتل کارل Hostal Carel:
فاصله این هتل تا فرودگاه تنریف جنوبی 8 دقیقه رانندگی است. برای همین ترانسفر فرودگاهی پیشنهاد نمی دهد.

هتل آرناس دل مار Hotel Arenas del Mar:
این هتل نیز تنها 10 دقیقه تا فرودگاه رانندگی داشته و تنها افراد بالغ و به سن قانونی رسیده را پذیرش می‌کند.

اطلاعات معرفی فرودگاه تنریف جنوبی:

  • نام انگلیسی معرفی فرودگاه تنریف جنوبی: Tenerife South Airport.
  • کد یاتا: TFS.
  • کد ایکائو: GCTS.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 64 متر بالاتر از سطح دریا.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>