اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه کوه سامویی

معرفی فرودگاه کوه سامویی در تایلند:
از دیگر فرودگاه های تایلند که امروز با آن آشنا می شویم، فرودگاه کوه سامویی تایلند یا فرودگاه سامویی (Samui Airport) است که از فرودگاه های زیرمجموعه بانکوک می باشد.

این فرودگاه جزو فرودگاه های بین المللی اما خصوصی محسوب شده که در جزیره کو ساموئی در تایلند قرار گرفته است. این فرودگاه در 2 کیلومتری شمال مهم ترین شهر این جزیره و در بزرگ ترین ناحیه اقامتی در این جزیره به نام چاونگ Chaweng واقع شده است.

فرودگاه کوه سامویی تایلند را که در زبان بومی (ท่าอากาศยานสมุย) نوشته و خوانده می شود، در سال 1982 توسط خطوط هواپیمایی بانکوک ساخت آن شروع شد و در نهایت به طور رسمی در سال 1989 افتتاح گردید. بنابراین در سفر به تایلند اگر قصد رفتن به جزیره سامویی را داشته باشید، از فرودگاه بانکوک می توانید به راحتی برای این جزیره بلیط هواپیما خریداری کنید.

فرودگاه سامویی طراحی بسیار منحصر به فرد و خاصی دارد. بیشتر طراحی آن در فضای باز و به شکل بسیار دل انگیزی صورت گرفته است که می توانید در آنجا در زمان های انتظار برای سوار شدن به هواپیما از مناظر زیبای جزیره لذت ببرید. فضاهای طراحی شده داخلی این فرودگاه شامل مغازه فروش سوغاتی، بخش فروش بلیط، سرویس های بهداشتی و قسمت سالن اصلی وی آی پی است.

این فرودگاه همچنین به عنوان هفتمین فرودگاه شلوغ و پر رفت و آمد تایلند در نظر گرفته می شود چرا که هر ساله میلیون ها مسافر را جا به جا می کند. این فرودگاه دارای 2 پایانه داخلی و بین المللی بوده که ترمینال بین المللی آن، 50 متر تا فرودگاه داخلی فاصله داشته و در ناحیه شمالی فرودگاه داخلی قرار گرفته است.

این فرودگاه در نزدیکی جاذبه های معروف گردشگری این جزیره و مجسمه های مذهبی آن واقع شده است. همچنین اگر قصد سفر و رفتن به جزیره توریستی و دیدنی کو فا نگان Ko Pha Ngan را دارید، به راحتی از بندر نزدیک این فرودگاه می توانید با قایق های کرایه ای به آنجا بروید.

قایق های تندرو به سمت کو تائو Ko Tao و چومفون Chumphon از قسمت بندر ساحل مائنام the Maenam Beach Pier در 6 کیلومتری شمال غربی فرودگاه کوه سامویی تایلند حرکت می کنند.

امکانات فرودگاه کوه سامویی تایلند:
فرودگاه بین المللی سامویی میزبان یک فضای خرید و یک سالن غذا خوری به نام خیابان سامویی پارک Samui Park Avenue است. شما در اینجا مجموعه ای عالی از امکانات رفاهی و خرید مانند انواع بوتیک ها، کافه ها و رستوران ها را پیدا خواهید کرد.

این مجموعه شامل یک فروشگاه جیم تامپسون، یک کافه، یک پیتزا فروشی و غیره بوده و دارای اجناس بسیار مقرون به صرفه و ارزان قیمت است که گاهی در این فضا می توانید با موسیقی زنده جاز همراه باشید. این امکانات فضای فرودگاه را بسیار مفرح نموده و شما را برای گشت و گذاری عالی در این منطقه آماده می کند.

برای کسانی که به دنبال آثار هنری خاص هستند می توان فروشگاه گروه سامویی روبوت را نام برد که در بیرون ورودی فرودگاه واقع شده و دست خالی از این فروشگاه بیرون نمی آیید. در این فروشگاه مجسمه های هیولاها، موجودات فضایی و بیگانه ها را ساخته شده از وسایل بازیافتی خواهید دید. این فروشگاه از ساعت 8:30 صبح تا 19:30 عصر به طور یک سره در کنار فرودگاه کوه سامویی تایلند باز است.

اگر جزو آن دسته از مسافرانی هستید که دوست دارید خودتان برنامه سفر خود را برنامه ریزی کنید، می توانید در سفر به تایلند خود به این فرودگاه پرواز کرده و با کمترین هزینه، سفر خود را به سمت زیباترین جاذبه های تایلند ادامه دهید.

می توان عنوان کرد که هر ساله پروازهای ورودی و خروجی از فرودگاه کوه سامویی تایلند بیشتر می شود. بر طبق آمار ارائه شده در سال های گذشته، میزان پروازهای ورودی و خروجی و تعداد مسافرینی که در این فرودگاه جا به جا شده اند، رشد صعودی داشته است. در سال 2015 میززان پروازهای این فرودگاه 19467 پرواز بوده و تعداد مسافران جابه جا شده 2 میلیون و 51 هزار و 289 نفر بوده شمارش شده است.

فرودگاه کوه سامویی تایلند دارای یک باند آسفالت به طول 2100 متر است که کلیه ی ورود و خروج های هوایی مسافرتی و تجاری از طریق آن صورت می پذیرد. این فرودگاه به عنوان جالب ترین و زیباترین فرودگاه در تایلند شناخته می شود.

مکان قرار گیری آن دقیقا بین سواحل بوفوت و چاونگ بوده که در نتیجه مناظر زیبایی را به نمایش می گذارد. اولین ساختمان های این فرودگاه به سبک معماری گرمسیری و استوایی و ساختمان های ساحلی ساخته شده از بامبو ساخته شدند. اما پس از مدتی مدرنیزه شد و پیشرفت کرد. با این وجود جذابیت خود را از دست نداده و همچنان احساس خوشایندی از محیط، به مسافران القا می کند.

اطلاعات فرودگاه کوه سامویی تایلند:

  • نام انگلیسی فرودگاه کوه سامویی تایلند: Samui International Airport.
  • کد یاتا: USM.
  • کد ایکائو: VTSM.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 20 متر از سطح دریا.

راه های دسترسی به شهر از طریق فرودگاه کوه سامویی تایلند:
در این فرودگاه کوچک بین المللی، در مدت کوتاهی به راحتی می توانید کارهای مربوط به گمرک، مهاجرت و سفر و چمدان و بارهای خود را انجام دهید. برای رفت و آمد به این فرودگاه نیز روش های مختلفی وجود دارد:

گرفتن تاکسی خصوصی از فرودگاه به ساحل چاونگ با هزینه 500 بات
گرفتن تاکسی مینی ون که تا 6 نفر را می تواند به طور همزمان جابه جا کند: از فرودگاه تا ساحل چاونگ با هزینه 800 بات
گرفتن مینی ون اشتراکی: از فرودگاه تا ساحل چاونگ 130 بات
کرایه ماشین دارای تاکسی متر
همچنین می توانید ترانسفر فرودگاهی یا ماشین سواری نیز کرایه کنید.
اگر می خواهید از مینی بوس های فرودگاه استفاده کنید باید منتظر بمانید تا برای حرکت، حداقل 6 نفر مسافر سوار کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>