اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه دن موئنگ بانکوک

معرفی فرودگاه دن موئنگ بانکوک:
بانکوک، پایتخت تایلند یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ست و توریستان زیادی از سراسر دنیا به آن سفر می کنند. چشم اندازها، طبیعت، آثار تاریخی، غذاهای خیابانی خوشمزه و ارزان، بازارهای شبانه و … همه و همه بانکوک را به شهری پرطرفدار و محبوب تبدیل کرده است.

فرودگاه دن موئنگ (Don Mueang) یکی از دو فرودگاه بین المللی بانکوک و از قدیمی ترین فرودگاه های بین‌المللی دنیاست. فرودگاه در فاصله 25 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و با اینکه امروز دومین فرودگاه بانکوک است اما همچنان مسافران زیادی دارد که یکی از دلایلش وجود ایرلاین های ارزان قیمت در آن است.

بیشتر پروازهای این فرودگاه، داخلی و توسط ایرلاین های ارزان قیمت جنوب شرقی آسیا انجام می شود به طوری که در حال حاضر فرودگاه قطب اصلی ایرلاین های نوک ایر، تای ایرآسیا، تای لاین ایر و نیو جن ایرویز می باشد. بیشتر پروازهای بین المللی به سمت نقاط مختلف دنیا از فرودگاه اصلی بانکوک یعنی سووارنابومی انجام می شود.

تاریخچه فرودگاه:
فرودگاه دن موئنگ در سال 1914 به عنوان پایگاه هوایی نیروی هوایی سلطنتی تایلند به طور رسمی افتتاح شد هر چند شروع به کار آن مدت ها قبل بود. پروازهای تجاری فرودگاه در سال 1924 شروع شد و به همین دلیل اینجا یکی از قدیمی ترین فرودگاه های تجاری دنیاست.

این فرودگاه در سال 2006 مدتی بسته شد و جای خود ر ا به فرودگاه تازه تأسیس سووارنابومی داد اما خیلی زود در سال 2007 بعد از نوسازی، دوباره بازگشایی شد.

از زمان افتتاح فرودگاه جدید بانکوک این فرودگاه قدیمی به قطب پروازهای بین شهری و ایرلاین های ارزان قیمت تبدیل شد به طوری که در سال 2015 به عنوان بزرگ ترین فرودگاه ایرلاین های ارزان قیمت دنیا معرفی شد. این فرودگاه در اوج دروان فعالیت خود یعنی در سال 2004 حدود 38 میلیون مسافر را جابجا کرده و 160 هزار پرواز داشته است.

اطلاعات کلی درباره فرودگاه:

  • نام فرودگاه: Don Mueang International Airport.
  • کد یاتا: DMK.
  • کد ایکائو: VTBD.
  • ارتفاع از سطح دریا: 3 متر.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ترمینال ها: 2.

ترمینال های فرودگاه:
این فرودگاه 2 ترمینال دارد که امکانات خوبی را برای مسافران پرتعداد فرودگاه فراهم کرده اند و برای رفت‌و‌آمد بین ترمینال ها می توانید از اتوبوس های شاتل استفاده کنید.

ترمینال 1:
این ترمینال مخصوص پروازهای بین المللی است و در حال حاضر سالیانه توانایی مدیریت 18.5 میلیون مسافر را دارد.

ترمینال 2:
این ترمینال برای پروازهای داخلی در نظر گرفته شده و با افتتاح آن در سال 2015، ظرفیت فرودگاه سالیانه 30 میلیون نفر افزایش پیدا کرد.

امکانات فرودگاه:
مرکز اطلاعات: این مرکز در سالن های ورودی و خروجی قرار دارد و در آنجا می توانید اطلاعاتی درباره پروازها و گردشگری پیدا کنید.

بانک:
در فرودگاه 3 بانک و تعداد زیادی عابر بانک هست که خدمات مالی ارائه می دهند.

رستروان و کافه:
در مجموعه فرودگاه رستوران ها و کافه های زیادی هست که برای امتحان غذاهای خوشمزه تایلندی می‌توانید به آنجا بروید. بانکوک به شهر غذاهای ارزان معروف است و مطمئنا در رستوران های فرودگاه آن هم غذاهای خوشمزه ای پیدا می کنید که پیشنهاد می کنیم حتما آن ها را امتحان کنید.

مراکز خرید:
در فروشگاه ها و مراکز خرید فرودگاه می توانید سوغاتی، کتاب، جواهرات، وسایل الکتریکی و … بخرید. اگر می خواهید در بدو ورود به بانکوک از فروشگاه های آن دیدن کنید به سراغ فروشگاه های متعدد فرودگاه بروید و از اجناس متنوع آن ها دیدن کنید.

مرکز درمانی:
برای دریافت خدمات اورژانس به طبقه اول ترمینال شماره 1 بروید. مرکز درمانی هم در طبقه همکف ترمینال و در نزدیکی سالن خروجی پروازهای داخلی قرار دارد.

مرکز بیزنس:
این مرکز حدود 830 نفر گنجایش دارد و دارای امکاناتی مثل اینترنت و اتاق جلسه می باشد.

پارکینگ:
این پارکینگ سه طبقه در روبروی ساختمان ترمینال قرار دارد.

کرایه اتومبیل:
شرکت های بین المللی کرایه اتومبیل مثل آویس، بوجت، هرتز و … در محوطه ورودی ترمینال مستقر هستند اما رانندگی در بانکوک و اطراف آن به مسافران خارجی توصیه نمی شود مخصوصا کسانی که آگاهی چندانی نسبت به سطح ترافیک مرکز شهر ندارند.

دسترسی به فرودگاه:
تاکسی:
مثل همه شهرهای دیگر تاکسی راحت ترین گزینه برای رفت و آمد بین فرودگاه و شهر است. فرودگاه دن موئنگ در فاصله 25 کیلومتری مرکز شهر بانکوک قرار دارد و و با تاکسی در عرض 40 دقیقه به مرکز شهر می‌رسید. تاکسی ها همه مجوز دارند و مجهز به تاکسی متر می باشند.

کرایه تاکسی به سمت مقاصد مرکز شهر از حدود 400 بات شروع می شود اما یادتان نرود که بر سر قیمت با راننده چانه بزنید و بسته به ترافیک در عرض 30 تا 90 دقیقه به مرکز شهر می رسید. اگر نصف شب به فرودگاه رسیدید برای رفتن به مرکز شهر بهترین راه، استفاده از تاکسی ست اما اگر نمی خواهید برای این جابه جایی پول زیادی خرج کنید می توانید روی معدود اتوبوس های شبانه حساب کنید.

قطار:
ایستگاه قطار در فاصله 500 متری فرودگاه قرار دارد و هر روز می توانید از ساعت 6 صبح تا 9 شب از آن ها استفاده کنید. از این ایستگاه می توانید در عرض حدود 1 ساعت به ایستگاه مرکزی قطار هوآ لامفونگ (Hua Lamphong) برسید اما از آنجایی که این قطارها معمولا شلوغ و بدون تهویه مناسب هستند استفاده از آن‌ها چندان راحت نیست. قیمت بلیط این قطارها حدود 50 بات است و می توانید از ایستگاه آن ها را تهیه کنید.

اتوبوس:
در روز، اتوبوس بهترین گزینه رفتن به مرکز شهر است. با این اتوبوس ها در عرض 20 دقیقه به ایستگاه قطار هوایی(مو چیت) می رسید و از آنجا می توانید برای سفر به دیگر نقاط شهر سوار قطارهای هوایی ارزان شوید. اتوبوس های مخصوص A1 هر 20 دقیقه یکبار به سمت بانکوک می روند و کرایه آن ها از 25 بات شروع می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>