اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه ویلنیوس

فرودگاه ویلنیوس در لیتوانی:
ویلنیوس، پایتخت تاریخی لیتوانی شبیه موزه ای تماشایی ست و گردشگران زیادی برای کشف جاذبه های قرون وسطایی و معماری حیرت آور به این شهر سفر می کنند.

راه ورود هوایی به شهر، فرودگاه ویلنیوس است، فرودگاهی که در فاصله 6 کیلومتری جنوب قرار دارد و شلوغ ترین فرودگاه لیتوانی ست. امروز این فرودگاه یکی از رو به رشد ترین فرودگاه های اروپا به شمار می رود و گردشگران زیادی را جابجا می کند.

فرودگاه ویلنیوس شلوغ ترین فرودگاه لیتوانی است و تعداد مسافران آن از سال 2010 با افزایش قابل توجهی روبرو شده که البته بخشی از آن به خاطر افزایش مقاصد شرکت های هواپیمایی (رایان ایر) و (ویز ایر) بوده است.

این فرودگاه قطب اصلی هواپیمایی لیتوانی به شمار می رود و برای بیش از 80 سال است که نقشی کلیدی برای ساکنان و مسافران دارد. نزدیک ترین فرودگاه به این مکان، فرودگاه کانوس است که در 85 کیلومتری آن قرار گرفته است.

فرودگاه بین المللی ویلنیوس یکی از اعضای شورای بین المللی فرودگاه هاست و در فعالیت های بین المللی فرودگاه های مهم حضوری فعال دارد. این فرودگاه با 1 باند فرود، سالیانه حدود 3.8 میلیون مسافر دارد و پایگاه شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت (رایان ایر)، (ویز ایر) و (اسمال پلنت ایرویز) می باشد.

تاریخچه فرودگاه:
فرودگاه ویلنیوس در سال 1932 به اسم فرودگاه ویلنو - پروبانک شروع به کار کرد و در طول جنگ جهانی دوم فرودگاهی نظامی بود تا اینکه در سال 1944 به عنوان یک فرودگاه داخلی به فعالیت خود ادامه داد. در سال 2013، شرکت ایرلوفت هانزا این فرودگاه را به عنوان پایگاه خود قرار داد و پروازهای زیادی را به سمت چندین شهر اروپایی شروع کرد اما حدود 2 سال بعد فعالیت های خود را در این فرودگاه تعطیل کرد. فرودگاه ویلنیوس در سال 2017 به دلیل فعالیت های بازسازی باند به مدت یک ماه تعطیل بود و کلیه پروازهای آن به فرودگاه کاناس منتقل شده بود.

اطلاعات کلی فرودگاه:

  • نام فرودگاه: Vilnius Airport.
  • کد یاتا: VNO.
  • کد ایکائو: EYVI.
  • ارتفاع از سطح دریا: 197 متر.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ترمینال ها: 3.

ترمینال های فرودگاه:
ساخت ساختمان فرودگاه در سال 1949 شروع و در سال 1954 به پایان رسید. این ترمینال به شکل ترمینال‌های استاندار دهه 1950 شوروی طراحی شده بود و در ابتدا قرار بود که هر روز 20 جابه جایی هواپیما در آن انجام شود.

بیرون ساختمان این ترمینال با مجسمه های سربازان و کارگران و داخل آن با حلقه های گل و برگ تزئین شده بود. در سال 1993، یک ترمینال خروجی جدید ساخته شد که به ساختمان قدیمی متصل بود. از این زمان به بعد، از ساختمان قدیمی فقط به عنوان ترمینال ورودی استفاده می شد.

در سال 2007 در جریان عملیات افزایش ظرفیت و امکانات فرودگاه، یک ساختمان ترمینال جدید به مساحت 1000 متر مربع افتتاح شد که در نتیجه تعداد مسافران و کیفیت خدمات بیشتر شد. امروز این فرودگاه فقط یک ترمینال دارد و این ترمینال جدید شامل 6 جت وی، تجهیزات مدرن چک این و … است.

امکانات فرودگاه:

  • هتل.
  • داروخانه.
  • وای فای رایگان (به مدت 6 ساعت).
  • خودپرداز.
  • فروشگاه.
  • کافه.
  • سالن های استراحت.
  • زمین بازی بچه ها.
  • نگهداری از کودکان.
  • مرکز اطلاعات.
  • تعویض ارز.
  • کرایه اتومبیل.

دسترسی به فرودگاه:
فرودگاه بین المللی ویلنیوس در فاصله 6 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و خیلی سریع و با قیمت مناسب می توانید به مقصد برسید.

قطار:
از سال 2008 ایستگاه قطار فرودگاه شروع به کار کرده و مسافران را مستقیما به ایستگاه راه آهن مرکزی شهر ویلنیوس می برد. این قطار مخصوص و سریع السیر هر روز 16 بار در مسیر بین فرودگاه و مرکز شهر در رفت و آمد است و استفاده از آن سریع ترین راه برای رسیدن به شهر است به طوری که با آن در عرض 7 دقیقه به مرکز ویلنیوس می رسید. قطارها هر روز از ساعت 6 صبح تا 10 شب فعال هستند و قیمت بلیط آن‌ها 0.7 یورو است که آن را می توانید از داخل قطار و یا در ایستگاه ها تهیه کنید.

اتوبوس:
اتوبوس های فرودگاه ویلنیوس با کرایه 1 یورو و در عرض 20 دقیقه شما را به مرکز شهر می رسانند. دو نوع اتوبوس در این مسیر رفت و آمد دارند یکی از آن ها شما را به ایستگاه قطار و دیگری به ایستگاه اتوبوس می‌برد اما هر دوی این اتوبوس ها در عرض 20 دقیقه به ایستگاه آخر می رسند. برای اینکه از مسیرها، زمان‌بندی و کرایه این اتوبوس ها اطلاعات بیشتری پیدا کنید می توانید به وبسایت فرودگاه ویلنیوس بروید.

مینی بوس:
کرایه مینی بوس کمی بیشتر و حدود 1.5 یورو است اما شما را در عرض 10 تا 15 دقیقه به مقصد می‌رساند. مینی بوس های فرودگاه تا مرکز شهر مسیرهای مختلفی دارند اما یکی از آن ها بدون توقف به سمت ایستگاه اتوبوس مرکزی می رسد.

تاکسی:
اگر شب به فرودگاه رسیدید بهترین راه برای رفتن به مرکز شهر استفاده از تاکسی است. حداقل کرایه تاکسی 19 یورو است و با آن ها در عرض 10 تا 15 دقیقه به مرکز شهر می رسید. تاکسی ها در بیرون ساختمان ترمینال منتظر مسافران هستند و همگی مجهز به تاکسی متر می باشند.

کرایه اتومبیل:
در ترمینال فرودگاه می توانید از شرکت های کرایه اتومبیل مثل آویس، بوجت، انترپرایز، هرتز و … اتومبیل‌هایی راحت و باکیفیت کرایه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>