اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه سانتورینی

معرفی فرودگاه سانتورینی در یونان:
سانتورینی جزیره ای رویایی با چشم اندازهای نفسگیر در یونان است. خانه های سفید رنگ با گنبدهای آبی، گنجینه های معماری و مناظر خیره کننده روز به روز این جزیره را محبوب تر و شمار گردشگرانش را بیشتر می کند. راه ورود به این جزیره فرودگاه سانتورینی است، فرودگاهی که در شمال دهکده کاماری قرار گرفته و جنبه داخلی و نظامی دارد.

فرودگاه سانتورینی (Santorini Airport) در فاصله 6 کیلومتری جنوب شرقی شهر فیرا قرار گرفته و باند اصلی و آسفالته آن 2125 متر طول دارد. این فرودگاه گنجایش جت هایی با اندازه متوسط مثل بوئینگ 757، بوئینگ 737، ایرباس سری 320، فوکر 70 و ای تی آر 72 را دارد و ایرلاین هایی که در آن فعال اند شامل ریانیر، المپیک ایر، اژین ایرلاینز می باشند البته در فصل های پرگردشگر بهار، تابستان و پاییز از آنجایی که جزیره مملوء از گردشگر می شود ایرلاین های معتبر بین المللی زیادی مثل بریتیش ایرویز، ایزی جت و … هم به این فرودگاه پرواز دارند.

با اینکه در وبسایت فرودگاه آمده که اینجا هر روز به صورت شبانه روزی باز است اما این موضوع بستگی زیادی به تعداد گردشگران و فصل های شلوغ گردشگری دارد. فرودگاه در سال های اخیر دارای امکانات بیشتری شده به طوری که می تواند به طور همزمان 6 پرواز داشته باشد. جزیره سانتورینی از معدود جزایر جزایر جنوب شرقی یونان است که فرودگاهی بین المللی و مهم دارد.

تاریخچه فرودگاه:
این فرودگاه اولین بار در سال 1972 راه اندازی شد. در سال 2015 این فرودگاه به همراه 13 فرودگاه منطقه ای دیگر یونان خصوصی سازی شدند.

قرار است که تا سال 2020 اقدامات زیادی در فرودگاه انجام شود که بخشی از آن ها شامل موارد زیر است:

  • توسعه و تغییر طراحی ترمینال فعلی.
  • افزایش مساحت ترمینال با جایگزینی بخشی از ترمینال فعلی و ساخت یک ترمینال جدید.
  • افزایش تعداد کانترهای «چک این» از 8 به 17.
  • دو برابر کردن تعداد خطوط بررسی امنیتی.
  • افزایش تعداد گیت های خروجی از 5 به 6.
  • ساخت ایستگاه آتشفشانی جدید.

اطلاعات کلی فرودگاه:

  • نام فرودگاه: Santorini Airport.
  • کد یاتا: JTR.
  • کد ایکائو: LGSR.
  • ارتفاع از سطح دریا: 39 متر.
  • نوع فرودگاه: همگانی، نظامی.
  • ترمینال ها: 1.

ترمینال های فرودگاه:
فرودگاه فقط یک ترمینال کوچک با امکاناتی مثل فروشگاه ها و کافه ها دارد. هر چند که امکانات این ترمینال در سال های اخیر با افزایش تعداد گردشگران بیشتر شده اما همچنان امکانات آن محدود به عابر بانک، فروشگاه، کافه، اطلاعات پرواز، کرایه اتومبیل و …است.

دسترسی فرودگاه:
سانتورینی جزیره ای کوچک و زیباست که با سفر به آن از هیاهوی زندگی شهری فاصله می گیرید پس طبیعی است که در این جزیره خبری از سیستم های پیچیده حمل و نقل شهر های بزرگ نباشد اما با این حال امکانات خوبی برای رفت و آمد مسافران فراهم است که با استفاده از آن ها به راحتی می توانید مسیر بین فرودگاه و هتل را طی کنید.

تاکسی:
با بیرون آمدن از ساختمان هتل، تاکسی های زیادی را می بینید که منتظر مسافرند. اگر هتل شما ترانسفر دارد پیشنهاد می کنیم از خدمات آن ها استفاده کنید چون در فصل های شلوغ باید کمی منتظر تاکسی بایستید اما اگر به دنبال سفری مقرون به صرفه هستید کرایه تاکسی از ترانسفر هتل هزینه کمتری دارد.

تاکسی های فرودگاه سانتورینی در تمام ساعات شبانه روز فعال هستند و کرایه آن ها در شب کمی بیشتر است. هزینه متوسط کرایه تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر 8 تا 10 یورو است.

اتوبوس:
در این جزیره سیستم اتوبوسرانی خوبی برقرار است که با کمترین هزینه شما از فرودگاه به مرکز جزیره یعنی فیرا می برد. می توانید به محض بیرون آمدن از ترمینال تابلوی زمان بدی حرکت اتوبوس ها را ببینید و از زمان انتظار خود مطلع شوید.

بیشتر گردشگران به سمت فیرا می روند اما اگر مقصد شما جایی به غیر از مرکز جزیره است می توانید از آن شهر به سمت مقاصد دیگر اتوبوس بگیرید. این اتوبوس ها بین فرودگاه و ایستگاه اتوبوس فیرا رفت و آمد می کنند و می توانید با استفاده از آن ها با پرداخت 1.2 یورو در عرض 15 دقیقه به مقصد برسید.

ترانسفر هتل:
جزیره هتل های خوبی دارند که برای رفاه حال مشتریان خود امکانات ترانسفر دارند که با توجه به هتل تعدادی از آن ها رایگان است و برای استفاده از ترانسفر تعدادی از هتل ها هم باید هزینه پرداخت کنید. می توانید قبل از رزرو هتل از پذیرش درباره ترانسفر سوال کنید تا رفت و آمد راحتی داشته باشید. ترانسفر هتل می تواند یکی از راحت ترین گزینه های رفت و آمد بین فرودگاه و هتل باشد.

ترانسفر خصوصی:
ترانسفر خصوصی فرودگاه یکی از لوکس ترین روش ها برای گشت و گذار در جزیره است که البته هزینه کرایه آن بالاست. هتل به راحتی وسیله نقلیه مناسب به همراه راننده را در اختیارتان قرار می دهد تا سفری خاطره انگیز و بدون دردسری را در این جزیره تجربه کنید.

کمی درباره جزیره سانتورینی:
شاید بیشترین دلیل محبوبیت سانتورینی به جز دریا و سواحل زیبا، خانه های سفید رنگ با سقف های آبی باشد که چشم اندازهای منحصربفرد و رویایی را شکل داده اند. با اینکه این جزیره یکی از پربازدید ترین نقاط یونان است اما هزینه سفر به آن در مقایسه با دیگر مقاصد یونان چندان زیاد نمی شود.

آب و هوای این جزیره در تابستان گرم و بسیار خشک است پس اگر به دنبال آب و هوای مطبوع تر هستید بهار و پاییز را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>