اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه لیون

معرفی فرودگاه لیون:
لیون دومین شهر مهم فرانسه بعد از پاریس است و با اینکه گردشگران معمولا پاریس را به آن ترجیح می دهند اما گنجینه های فرهنگی زیادی را به گردشگرانش هدیه می دهد.

تاریخ بلندبالای این شهر به رم باستان برمی گردد پس جاذبه های زیادی را در خود جای داده، خرابه های باستانی قدیمی، میدان های قرون وسطایی و خانه های رنوسانسی این شهر را به جواهری پنهان تبدیل کرده است.

فرودگاه لیون سومین فرودگاه بزرگ فرانسه است و در 20 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر قرار دارد. فرودگاه دو باند شمال به جنوب و 8 جت وی در ترمینال 1 و 2 دارد. 6 پارکینگ با ظرفیت 16 هزار اتومبیل که دو تا از پارکینگ ها در زیر زمین هستند هم از دیگر امکانات فرودگاه لیون است.

از سال 1997، این فرودگاه به قطب ایرفرانس تبدیل شده و ایستگاه قطار آن که توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده برجسته ترین ویژگی معماری این فرودگاه است. این فرودگاه مقاصد بین المللی زیادی در اروپا، آفریقا و خاورمیانه دارد و از طرفی پروازهای داخلی زیادی هم در آن انجام می شود.

تاریخچه فرودگاه:
فرودگاه لیون در 12 آوریل 1975 افتتاح و یک هفته بعد به روی مسافران باز شد. قبل از ساخته شدن آن، شهر فرودگاه دیگری داشت که امروز از آن فقط برای پروازهای کلی استفاده می شود.

اسم این فرودگاه در ابتدا ساتولاس بود اما در سال 2000 به افتخار نویسنده و پیشگام هواییمایی، لیون آنتونی دی اگزوپری، نامیده شد.

در سال 2013 حدود 8.5 میلیون مسافر از این فرودگاه جابجا شدند که نسبت به سال قبلش با 1.3 درصد افزایش همراه بود. امروز این فرودگاه یکی از مهم ترین فرودگاه های فرانسه است و سالیانه مسافران زیادی از ترمینال های آن جابجا می شوند.

اطلاعات کلی فرودگاه:

  • نام فرودگاه: Lyon-Saint-Exupéry Airport.
  • کد یاتا: LYS.
  • کد ایکائو: LFLL.
  • ارتفاع از سطح دریا: 250 متر.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ترمینال ها: 3.

ترمینال های فرودگاه:
فرودگاه 3 ترمینال دارد که همگی با هم ظرفیت 9.6 میلیون مسافر را دارند و برای پروازهای بین المللی، داخلی و ایرلاین های ارزان در نظر گرفته شده اند. فرودگاه 1 مخصوص پروازهای داخلی و فرودگاه 2 مخصوص پروازهای بین المللی است.

ترمینال 3 توسط ایرلاین های ارزان قیمت استفاده می شود و امکانات کمی دارد. در سال 2014، برای افزایش ظرفیت تا 70 هزار متر مربع ساخت ترمینال جدیدی شروع شد که قرار است بعد از کامل شدن آن ترمینال 3 خراب شود. سه ترمینال در کنار هم قرار دارند و می توانید پیاده در بین آن ها رفت و آمد کنید اما با این حال اتوبوس های شاتل رایگانی هم برای رفت و آمد وجود دارد.

امکانات فرودگاه:
فرودگاه لیون فرودگاه نسبتا بزرگی است که هر امکاناتی که هر کسی از فرودگاه انتظار دارد را برای توریستان و مردم شهر فراهم کرده است.

با ورود به این فرودگاه امکانات زیادی انتظارتان را می کشد که تعدادی از آن ها شامل مغازه، رستوران، پارکینگ، وای فای، لانج، اداره پست، تعویض ارز، مرکز بیزنیس، امکاناتی برای افراد ناتوان، هتل، آژانس مسافرتی، مرکز پزشکی، نگهداری از کودکان، زمین بازی کودکان، کرایه اتومبیل و … هستند. مرکز بیرنس این فرودگاه بیش از 80 نفر ظرفیت دارد و با 11 اتاق جلسه در اندتازه های مختلف تمام نیازهای مسافران را براورده می کند.

بیشتر رستوران های فرودگاه در ترمینال های 1 و 2 و سالن ارتباطی این دو ترمینال قرار دارند.
در مغازه های مختلف فرودگاه می توانید وسایل متنوعی را خریداری کنید.

راه های دسترسی:
رون اکسپرس:
در این فرودگاه تراموای اکسپرس کار اتوبوس های شاتل را انجام می دهند. درسته که با سوار شدن در این ترامواها با سرعت به مقصد می رسید اما کرایه آن کمی بالاست به طوری که گاهی حتی خود مردم لیون هم به خاطر کرایه بالا سوار آن نمی شوند! البته می توانید با تهیه بلیط تراموا به صورت آنلاین، از تخفیف های خوبی برخوردار شوید.

تراموا از سال 2010 به گزینه های حمل و نقل فرودگاه اضافه شده و جای اتوبوس های قدیمی را گرفته است. ترامواها هر 15 دقیقه حرکت می کنند و در عرض نیم ساعت شما را به مرکز شهر می رسانند.

تاکسی:
تاکسی برای مسافرانی خوب است که با شهر آشنا نیستند و از طرفی چمدان های زیادی دارند. تاکسی ها در بیرون ساختمان ترمینال منتظر مسافر هستند و کرایه آن ها از ساعت 7 عصر به بعد کمی بیشتر از زمان های دیگر است.

کرایه اتومبیل:
برای رسیدن به مرکز شهر می توانید به راحتی در ترمینال فرودگاه اتومبیل کرایه کنید. در فرودگاه شرکت های بین المللی زیادی مثل هرتز فعل هستند که اتومبیل های خوبی را در اختیار شما می گذراند و اگر به صورت گروهی سفر می کنید می تواند گزینه مقرون به صرفه ای باشد.

سرویس iNavette:
این سرویس درواقع شرکتی کوچک است که مسافران را بین فرودگاه لیون و مرکز شهر جابجا می کند و سریع، مطمئن و مقرون به صرفه است. هر ون ظرفیت 4 نفر را دارد و بلیت آن را باید از قبل به صورت آنلاین تهیه کنید.

سرویس شاتل هتل:
شهر لیون هتل های معروف زیادی دارد که برای مسافران ترانسفر در نظر می گیرند. کافیست با پذیرش هتل در خصوص ترانسفر حرف بزنید و از آن ها درخواست کنید که برایتان ماشین بفرستند تا دیگر برای پیدا کردن هتل هیچ دغدغه ای نداشته باشید. پیشنهاد می کنیم اگر هتل شما یک همچین امکانی را فراهم می کند حتما آن را امتحان کنید.

ترانسفر خصوصی:
قبل از رسیدن به فرودگاه، ترانسفر خصوصی بگیرید تا راحت ترین نوع حمل و نقل را تجربه کنید، به خصوص اگر گروهی سفر می کنید. در هنگام رسیدن به فرودگاه بدون اینکه معطل راننده شوید می توانید مستقیما سوار ماشین شوید و خیلی راحت به هتل برسید. حتی اگر پرواز تاخیر هم داشته باشد راننده کاملا از زمان تاخیرها مطلع است و تا زمان رسیدن شما منتظر می ایستد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>