اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه میکونوس

معرفی فرودگاه میکونوس در یونان:
یونان جزایر زیادی دارد که 227 تا از آن ها قابل سکونت اند و بیشتر آن ها در دریای اژه قرار دارند. بدون شک یکی از جذاب ترین و محبوبت ترین جزایر یونان، میکونوس است، جزیره ای که در استان اژه جنوبی جای دارد و در مجاورت جزیره هایی مثل تینوس، سیروس، پاروس و ناکسوس قرار دارد.

میکونوس در فصل تابستان مملوء از گردشگرانی می شود که برای گذراندن تعطیلاتی رویایی از طریق فرودگاه بین المللی میکونوس خودشان را به این جزیره رسانده اند.

میکونوس با چشم اندازهای خارق العاده، سواحل ماسه ای و جذاب و شب های سرزنده در سال حدود 800 هزار مسافر دارد و فرودگاه میکونوس رفت و آمد مسافران را کاملا راحت کرده است. فرودگاه میکونوس فرودگاهی در جزیره میکونوس یونان است که در 4 کیلومتری جنوب شرقی شهر قرار دارد و در ماه های گرم سال گردشگران زیادی از طریق آن به جزیره تماشایی میکونوس رفت و آمد می کنند به طوری که تعداد مسافران فرودگاه در سال 2018 بیش از یک میلیون مسافر بوده است.

فرودگاه میکونوس مسیرهای زیادی دارد که بیشتر آن ها فصلی اند و در فصل های سرد سال که گردشگران چندانی به این جزیره نمی روند فقط پروازهای داخلی در فرودگاه انجام می شود.

تاریخچه فرودگاه:
فرودگاه میکونوس اولین بار در سال 1971 افتتاح شد و در طول ماه هایی که گردشگران چندانی به جزیره رفت و آمد نمی کنند محدودیت هایی برای ساعات کاری و پروازهای فرودگاه وجود دارد. در دسامبر 2015، خصوصی سازی فرودگاه بین المللی میکونوس و 13 فرودگاه منطقه ای یونان به طور کامل به انجام رسید.

اطلاعات کلی درباره فرودگاه:

  • نام فرودگاه: Mykonos Airport.
  • کد یاتا: JMK.
  • کد ایکائو: LGMK.
  • ارتفاع از سطح دریا: 123متر.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ترمینال ها: 1.

ترمینال های فرودگاه:
فرودگاه میکونوس نسبتا کوچک است و سالیانه حدود 850 هزار مسافر دارد که بیشتر آن ها برای فصل تابستان هستند. فرودگاه فقط یک ترمینال دارد که امکانات خوبی را برای مسافران فراهم کرده است.

امکانات فرودگاه:
فرودگاه میکونوس وسعت چندانی ندارد اما امکانات خوبی دارد که مسافران را راضی می کند تعدادی از امکانات فرودگاه شامل دستگاه خودپرداز، اطلاعات، فروشگاه، رستوران، کافه، دفتر پست، تبدیل ارز، کافه، تلفن عمومی، رزور هتل، کرایه اتومبیل، بخش نگهداری از کودکان، اتاق کنفرانس و … است.

دسترسی فرودگاه:
به راحتی می توانید با استفاده از سیستم حمل و نقل خوبی که در فرودگاه هست در عرض 10 دقیقه به مرکز شهر برسید. فرودگاه در 3.5 کیلومتری شهر قرار دارد و از طریق جاده استانی میکونوس به راحتی قابل دسترسی است.

معمولا هتل هایی که در این جزیره هستند مسافران را به طور رایگان از فرودگاه به سمت هتل می برند و بهترین نوع ترانسفر رایگان وقتی نصیب تان می شود که اتاق را مستقیما از هتل رزرو کنید.

در واقع بیشتر هتل های مرکز شهر با استفاده از مینی بوس های خصوصی ترانسفر رایگان برای مسافران فراهم کرده اند تا رفت و آمد آن ها را راحت کنند. ترانسفر هتل بهترین و آسان ترین راه برای رسیدن به هتل است پس قبل از رسیدن به فرودگاه ترانسفر هتل را چک کنید.

اما اگر هتل شما یک همچین امکانی را فراهم نکرد می توانید از طریق گزینه های زیر به سمت هتل بروید:

اتوبوس:
فقط در فصل تابستان که جزیره گردشگر دارد اتوبوس بین فرودگاه و شهر میکونوس و همینطور مقاصد دیگر برقرار است.

برای استفاده از این اتوبوسی ها باید به ایستگاه آن ها در جلوی ساختمان ترمینال بروید و بلیط را می توانید با پرداخت 2 یورو از راننده اتوبوس خریداری کنید.

کرایه اتومبیل:
کافیست یک اتومبیل کرایه کنید تا به سرعت و آسان به شهر برسید. در داخل ساختمان ترمینال شرکت هایی هستند که اتومبیل کرایه می دهند و می توانید به راحتی از انجا اتومبیل کرایه کنید.

تاکسی:
تاکسی ها درست در بیرون ساختمان ترمینال منتظر مسافران هستند و با کرایه 15 یورو در عرض 10 دقیقه شما را به شهر می رسانند. با توجه به قوانین کشور یونان تعداد تاکسی ها چندان زیاد نیست به طوری که میکونوس با حدود 10 هزار نفر جمعیت فقط 30 تاکسی دارد! پس بهتر است که قبل از اینکه به فرودگاه برسید ترانسفر رزرو کنید چون در فصل های شلوغ گردشگری به سختی تاکسی گیر می آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>