اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه اشتوتگارت

معرفی فرودگاه اشتوتگارت در آلمان:
اشتوتگارت در جنوب غربی آلمان، مرکز و بزرگ ترین شهر ایالت بادن وورتمبرگ آلمان است و با 5.3 میلیون جمعیت چهارمین کلان شهر بزرگ آلمان به شمار می رود. این شهر با جاذبه های فراوان طبیعی و تاریخی مقصدی جذاب برای هر گردشگری است.

فرودگاه بین المللی اشتوتگارت در 13 کیلومتری جنوب شهر، ششمین فرودگاه پرتردد آلمان بزرگ ترین فرودگاه جنوب غربی آلمان است.

فرودگاه اشتوتگارت (Stuttgart Airport) در فاصله 13 کیلومتری جنوب شهر، بزرگ ترین فرودگاه جنوب غربی آلمان است و هر سال 9 میلیون مسافر را جابجا می کند. در سال 2007، نمایشگاه تجاری اشتوتگارت، نهمین مرکز نمایشگاهی بزرگ آلمان، به زمین های کنار فرودگاه انتقال پیدا کرد.

اطلاعات کلی:

  • نام فرودگاه: Stuttgart Airport.
  • کد یاتا: STR.
  • کد ایکائو: EDDS.
  • ارتفاع از سطح دریا: 389 متر.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ترمینال ها: 4.

تاریخچه فرودگاه:
اولین سال های جنگ جهانی دوم: فرودگاه اشتوتگارت در سال 1939 به جای فرودگاه قدیمی شهر ساخته شد، در سال 1945 ارتش آمریکا این فرودگاه را اشغال کرد اما در نهایت در سال 1948 آن را به نیروهای آلمانی برگرداند. در مدت جنگ سرد، باند و دیگر امکانات این فرودگاه به صورت اشتراکی استفاده می شد چون آن ها در بخش جنوبی فرودگاه هلیکوپترها و هواپیماهای خود را راه می انداختند.

توسعه سازی های بعدی:
فرودگاه اشتوتگارت بعد از جنگ جهانی دوم گسترش پیدا کرد و باند بزرگ تر شد تا اینکه در نهایت طول باند در سال 1996 به 3345 متر رسید. ترمینال اولیه که در سال 1938 ساخته شده بود در سال 2004 جایگزین ترمینالی جدیدتر شد و امروز 4 مسافر با حداکثر ظرفیت 12 میلیون وجود دارد.

سال هاست که اختلاف نظرهایی برای ساخت دومین باند فرود در این فرودگاه وجود دارد و در سال 2008 اعلام شد که تا 8 - 12 سال دیگر هیچ باندی در فرودگاه ساخته نمی شود و محدودیت های پرواز شبانه هم همچنان برقرار است.

در سال 2014، یونایتد ایرلاین مسیر پرواز به سمت اشتوتگارت را به خاطر تقاضای کم کنسل کرد و از آن زمان این فرودگاه فقط یک مسیر طولانی مدت با دلتا ایرلاین دارد. در سال 2014، ایزی جت اعلام کرد که از سال 2015 اشتوتگارت هفتمین مقصد آلمانی این ایرلاین خواهد بود.

ترمینال های فرودگاه:
فرودگاه اشتوتگارت از 4 ترمینال تشکیل شده که هر کدام ورودی ها و امکانات «چک این» جداگانه دارند اما به طور مستقیم به هم مرتبط هستند.

تمام ترمینال ها در کنار هم قرار دارند، ترمینال های 1، 3 و 4 پروازهای ورودی و خروجی دارند اما ترمینال 2 فقط پروازهای خروجی را مدیریت می کند. ورودی ترمینال ها در طبقه دوم و خروجی آن ها در طبقه سوم قرار دارد. ترمینال 1 پرتردد ترین ترمینال شهر است و ایرلاین های آلمانی زیادی مثل جرمن وینگز از آن استفاده می کنند

امکانات فرودگاه:

  • عابر بانک: ترمینال 1 دو بانک دارد و دستگاه های خودپرداز مختلفی هم در سراسر فرودگاه پراکنده هستند.
  • رستوران: در هر یک از ترمینال ها رستوران ها، کافه ها و فست فودی های زیادی هست که غذاهای باکیفیتی ارائه می دهند.
  • فروشگاه: تعدادی فروشگاه بدون مالیات برای مسافرانی با مقاصد خارج از اتحادیه اروپا در ترمینال های 1، 3 و 4 موجود است. از طرفی مغاره های متنوع دیگری را هم می توانید در نقاط مختلف فرودگاه پیدا کنید.
  • آرایشگاه
  • زمین بازی کودکان
  • مرکز پزشکی (طبقه سوم ترمینال 1)
  • اطلاعات گردشگری
  • کرایه اتومبیل: شرکت های بین المللی کرایه اتومیبیل مثل آویس، انترپرایز، یوروپ کار و هرتز به همراه چندین شرکت داخلی در طبقه دوم (طبقه ورودی) ترمینال 3 مستقر هستند.
  • امکاناتی برای افراد معلول
  • مرکز کنفرانس: سالنی با ظرفیت 400 نفر و مجهز به اینترنت، پرژکتور و ….. در هتل های فرودگاه مثل هتل مونپیک هم امکانات کنفرانس و جلسه موجود است.

دسترسی به فرودگاه:
قطار: می توانید در ایستگاه مرکزی راه آهن از خط های S2 و S3 راه آهن حومه استفاده کنید و در عرض نیم ساعت به فرودگاه برسید. این قطارها از ساعت 5 صبح تا نیمه شب فعال هستند و هر 10 دقیقه یکبار حرکت می کنند.

برای تهیه بلیط قطار هم می توانید در ایستگاه های قطار به سراغ دستگاه های خودکار فروش قطار بروید و با 4 یورو بلیط را تهیه کنید.

اتوبوس:
اگر می خواهید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید بهترین گزینه اتوبوس است. ایستگاه اتوبوس ویژه ای در فرودگاه هست که شما را به نقاط مختلف شهر می برد. اگر بار و چمدان های زیادی ندارید می توانید با اتوبوس سفر راحت و ارزانی داشته باشید و در عرض حدود 25 دقیقه به مرکز شهر برسید. هزینه بلیط یک مسیره 3.7 یورو است.

تاکسی:
گزینه ای گران تر اما راحت تر است، اگر نیمه شب به فرودگاه رسیدید می توانید به راحتی با استفاده از این تاکسی ها که در بیرون ساختمان ترمینال هستند در مدت 20 دقیقه به مرکز شهر برسید. کرایه تاکسی از فرودکاه تا مرکز شهر حدود 40 یورو است.

ترانسفر خصوصی:
می توانید قبل از رسیدن به فرودگاه به صورت آنلاین ترانسفر خصوصی رزرو کنید تا به محض رسیدن به بیرون ترمینال سوار ماشین شوید. کرایه این ماشین ها تفاوت زیادی با تاکسی ندارد (مخصوصا اگر گروهی سفر کنید) اما راحت تر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>