اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی لنکاوی

فرودگاه بین المللی لنکاوی در مالزی:
جزیره همیشه زیبای لنکاوی به جاذبه های جذاب، غذاهای خوشمزه و تفریحات سرگرم کننده معروف است. این جزیره که در ایالت کداح مالزی قرار دارد یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مقاصد گردشگری مالزی است و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

ایالت کداح دو فرودگاه دارد: فرودگاه بین المللی لنکاوی و فرودگاه سلطان عبدالحلیم. فرودگاه بین المللی لنکاوی در جنوب غربی جزیره تنها فرودگاه لنکاوی است و با نوسازی هایی که داشته امروز می تواند سالانه در سال حدود 2.5 میلیون مسافر را جابجا کند.

فرودگاه لنکاوی در منطقه (پادانگ متسیرات) در جنوب غربی جزیره لنکاوی قرار دارد و تنها فرودگاه جزیره برای همه پروازهای داخلی و خارجی است. فرودگاه دارای باندی آسفالته به طول حدود 4 هزار متر است و در سال 2015 حدود 2.5 میلیون مسافر را جابجا کرده است.

در این فرودگاه هر دو سال یکبار نمایشگاه بین المللی دریایی و هوافضا برگزار می شود که در آن آخرین فناوری های هوایی و دریایی به نمایش در می آید و گردشگران داخلی و بین المللی زیادی دارد. فاصله فرودگاه تا مرکز ایالت کداح حدود 25 دقیقه است.

تاریخچه فرودگاه:
بعد از استفاده هایی که ارتش ژاپن و بریتانیا از این فرودگاه کردند، تا قبل از سال 1987 اینجا فقط یک باند کوچک فرود داشت که هر روز حدود 20 مسافر را جابجا می کرد. اما بعد از تغییرات بسیار، در سال 1988 اولین پرواز بین المللی از این فرودگاه انجام شد.

ساخت فرودگاه مدرن در سال 1991 شروع و در دسامبر سال 1993 تمام شد. کم کم محبوبیت جزیره لنکاوی باعث شد که نوسازی های جدیدی در سال 1995 انجام شد تا فرودگاه بتواند در سال، 2.5 میلیون مسافر را مدیریت کند.

اطلاعات کلی درباره فرودگاه:

  • نام فرودگاه: Langkawi International Airport.
  • کد یاتا: LGK.
  • کد ایکائو: WMKL.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 9 متر.
  • ترمینال ها: 1.

ترمینال های فرودگاه:
سالن ورودی:
فرودگاه اصلا طراحی پیچیده ای ندارد و به راحتی می توانید به تمامی قسمت های آن دسترسی داشته باشید. بعد از اینکه از هواپیما پیاده شدید کمی پیاده روی در پیش دارید تا به ترمینال فرودگاه برسید. همین که به داخل ترمینال بروید در سمت راست سالن، کانترهای کرایه اتومیبل را می بینید.

بهتر است این ماشین ها را به صورت آنلاین کرایه کنید تا نرخ کرایه ارزان تر تمام شود. در این قسمت تعدادی فروشگاه و رستوران هم هست که می توانید برای خرید و غذا خوردن روی آن ها حساب کنید.

سالن خروجی:
سالن خروجی که در کنار سالن ورودی قرار گرفته تعدادی فروشگاه کوچک دارد. این سالن معمولا در هنگام عصر و شب شلوع است و باید برای «چک این» در صف های طولانی بایستید. معمولا ترمینال خروجی ترافیک زیادی دارد به خصوص اگر پرواز شما در عصر یا شب باشد، پس حتما دو ساعت زودتر خودتان را به فرودگاه برسانید.

امکانات فرودگاه:
بانک: فرودگاه دارای فقط یک بانک است که در کنار در سالن ورودی قرار دارد و هر روز به جز شنبه و یکشنبه از ساعت 9 تا 16 باز است.

دستگاه خودپرداز:
اگر پول نقد ندارید 2 دستگاه خودپرداز در فرودگاه هست که در سالن ورودی هستند.

تلفن عمومی:
در کنار خروجی سالن ورودی چند تا تلفن عمومی هست که می توانید با خرید کارت از ان ها استفاده کنید.

چرخ دستی:
اگر مقدار بار شما زیاد است می توانید به طور رایگان از چرخ دستی های سالن ورودی و خروجی استفاده کنید.

کرایه اتومبیل:
به راحتی می توانید از شرکت هایی که کرایه اتومبیل رائه می دهند برای رفت و آمد ماشین بگیرید.

فروشگاه:
اگر دوست دارید بعد از پرواز کمی خرید کنید در سالن ورودی تعدادی مغازه هست. در سالن خروجی هم تعدادی فروشگاه وجود دارد و معمولا قیمت اجناس در این فرودگاه نسبت به فرودگاه کوالالامپور کمتر است

رستوران:
بعد از پرواز می توانید برای صرف غذا به رستوران های سالن ورودی بروید.

مرکز اطلاعات گردشگری:
این مرکز در روبروی بانک قرار دارد و از آنجا می توانید نقشه ها و بروشورهای رایگان تهیه کنید و اطلاعاتی را درباره بهترین جاذبه های جزیره به دست آورید.

دسترسی فرودگاه:
اتوبوس:
جزیره لنکاوی سیستم حمل و نقل عمومی ندارد پس برای رفت و آمد بین فرودگاه و هتل بهتر است تاکسی بگیرید یا ماشین کرایه کنید. از آن جایی که کرایه تاکسی گران است بهتره پول خود را صرف کرایه اتومبیل کنید این طوری آزادی بیشتری هم دارید.

تاکسی:
آسان ترین و راحت ترین گزینه رفت و آمد استفاده از تاکسی است هرچند که اگر می خواهید آزادی بیشتری داشته باشید می توانید اتومبیل کرایه کنید.

در فرودگاه تاکسی های زیادی هستند که کرایه آن ها برای مسیرهای مختلف فرق می کند مثلا کرایه تاکسی تا شهر Kuah jetty حدود 24 رینگیت و تا شهر پنتای کوک حدود 28 رینگیت است البته اگر می خواهید به مقاصد دورتر مثل Tanjung Rhu بروید راننده حدود 35 رینگیت از شما می گیرد. باید در کانتر سالن ورودی قبل از سوار شدن به تاکسی کرایه ی آن را پرداخت کنید.

کرایه اتومبیل:
کرایه اتومبیل در جزیره لنکاوی قیمت عاقلانه ای دارد حتی اگر ماشین را به صورت آنلاین بگیرید کرایه ها ارزان تر هم می شود. یک کانتر کرایه اتومبیل در نزدیکی خروجی سالن ورودی هست که معمولا نرخ های استانداردی دارند و تخفیف نمی دهند پس بهتر است شانس خودتان را در نمایندگی های آژانس های مسافرتی امتحان کنید، این افراد در بیرون سالن ورودی منتظر شما هستند و تخفیف های خوبی می دهند

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>