اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه منچستر

معرفی فرودگاه منچستر:
فرودگاه بین المللی منچستر در فاصله 14 کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر منچستر قرار دارد و در سال 2016 از نظر تعداد مسافران سومین فرودگاه شلوغ بریتانیا و شلوغ ترین فرودگاه خارج از لندن بود.

این فرودگاه 3 ترمینال مسافرتی و یک ترمینال بار دارد و تنها فرودگاه بریتانیا به غیر از فرودگاه هیترو لندن است که دو باند به طول بیش از 2999 متر دارد. این فرودگاه با مساحت بیش از 560 هکتار به 199 مقصد پرواز دارد و مسافران زیادی سالیانه از این فرودگاه به دیگر نقاط دنیا سفر می کنند

فرودگاه منچستر (Manchester Airport) به طور رسمی در سال 1938 افتتاح شد و در ابتدا به نام فرودگاه (رینگ وی) شناخته می شود، رینگ وی روستایی در بخش جنوبی فرودگاه است که چندین ساختمان و کلیسا دارد. این فرودگاه در سال 2017، حدود 27.8 میلیون مسافر را مدیریت کرد و سالیانه ظرفیت بیش از 50 میلیون مسافر را دارد، اما این پتانسیل با محدودیت 61 حرکت در ساعت کم شده است.

اطلاعات کلی درباره فرودگاه:

  • نام فرودگاه: Manchester Airport.
  • کد یاتا: MAN.
  • کد ایکائو: EGCC.
  • ارتفاع از سطح دریا: 78 متر.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ترمینال ها: 3.

ترمینال های فرودگاه:
ترمینال شماره 1:
این ترمینال با مساحت 110 هزار مترمربع بزرگ ترین ترمینال فرودگاه است و در سال 1962 افتتاح شده. در تابستان سال 2009، حدود 50 میلیون پوند هزینه صرف توسعه این ترمینال شد. با این حال این ترمینال در طرح توسعه ی 10 ساله جایی ندارد و در حدود سال 2022 خراب می شود. ایرلاین هایی مثل ایزی جت، آسترین، امارات، کوبالت، ایژین، بروکسل و … از این ترمینال استفاده می کنند.

ترمینال شماره 2:
این ترمینال توسط ایرلاین های زیادی استفاده می شود، ایرلاین هایی که پروازهای چارتر و زمان بندی شده به مقاصد اروپایی و غیر اروپایی دنیا دارند. این ترمینال با مساحت بیش از 52 هزار متر مربع دارای 16 گیت و 9 پل تلسکوپی است.

طراحی آن گونه ای است که تا به حال بارها بزرگ و بزرگ تر شده است و گیت های زیادی به آن اضافه شده است. ظرفیت فعلی این ترمینال حدود 8 میلیون مسافر در سال است که قرار است در نهایت به 25 میلیون مسافر در سال برسد.

در سال 2007 با سرمایه گذاری 11 میلیون پوند امکانات امنیتی و همینطور خدمات دیگری به آن اضافه شد. ایرلاین هایی مثل ایر مالتا، دلتا، جرمانیا، ایر کانادا و … از این ترمینال استفاده می کنند.

ترمینال شماره 3:
ترمینال شماره 3 در سال 1989 باز شد و در سال 1998 بریتیش ایرویز ساختمان جدید خود را با هزینه 75 میلیون پوند افتتاح کرد، اقدامی که بزرگ ترین عملیات توسعه سازی این ترمینال بوده است. این ترمینال امروز حدود 44 هزار متر مربع مساحت دارد و پروازهای زیادی انجام می دهد.

امکانات فرودگاه:
رستوران، فروشگاه، لانج، کرایه اتومبیل، وای فای، دستگاه خودپرداز، کرایه تاکسی، غذاخوری، انبار چمدان، مرکز اطلاعات، بخش لوازم گمشده، تبدیل ارز، مبل های راحتی و …

هتل های فرودگاه:
در اطراف فرودگاه منچستر هتل های زیادی هست که دو مورد از بهترین آن ها را معرفی می کنیم:

هتل رادیسون بلو:
این هتل در مسیر پیاده رو متحرک است و از فرودگاه برای رسیدن به آن نیازی به گرفتن تاکسی یا شاتل نیست. از این هتل تا هر سه ترمینال، حدود 15 دقیقه راه است و دسترسی آسانی دارد. هتل 360 اتاق مجهز دارد که اقامت راحتی را برایتان مهیا می کنند.

هتل هیلتون:
این هتل 20 دقیقه تا مرکز شهر و 5 دقیقه تا فرودگاه فاصله دارد. مرکز بیزنس این هتل با 12 اتاق جلسه دارای 250 ظرفیت برای مهمان ها است.

فرودگاه منچستر

دسترسی به فرودگاه:
قطار:
بدون شک بهترین گزینه رفت و آمد بین فرودگاه و مرکز شهر قطار است چون ایستگاه قطار درست در محوطه فرودگاه قرار دارد و با تابلوهای راهنما مسیر رسیدن به ترمینال ها به خوبی مشخص شده است.

فاصله فرودگاه تا ایستگاه پیکادلی در مرکز شهر حدود 20 دقیقه است و اگر قصد سفر به دیگر قسمت های شهر را هم دارید می توانید در همین ایستگاه مرکزی قطار عوض کنید. پیاده رو متحرک ترمینال 1 و 2 و ایستگاه قطار را به هم وصل می کند و احتیاح به کرایه شاتل یا تاکسی نیست.

اتوبوس:
وقتی حرف از حمل و نقل ارزان و آسان است همیشه پای اتوبوس وسط می آید. اتوبوس های فرودگاه مجموعه ای از اتوبوس های محلی و منطقه ای هستند که بعضی از آن ها در تمام ساعات شبانه روز کار می کنند. اگر نصف شب به فرودگاه رسیدید هیچ نگرانی از بابت رسیدن به مرکز شهر نداشته باشید چون می توانید به راحتی سوار اتوبوس شماره 43 شوید درسته که این اتوبوس شب ها کمی دیر راه می افتد اما رفت و آمد منظمی دارد.

مینی بوس:
مینی بوس نسبت به اتوبوس کمی گران تر است اما برای سفرهای گروهی بسیار مناسب می باشد. یکی از بهترین اپراتورهای مینی بوس نشنال اکسپرس است که رفت و آمدهای منظم و خوبی دارد.

تاکسی:
یکی از مهم ترین تاکسی هایی که در فرودگاه منچستر فعالیت دارند تاکسی های Arrow Cars هستند که ماشین هایی با اندازه های مختلف ارائه می دهند. می توانید قبل از رسیدن به فرودگاه این تاکسی ها را رزرو کنید تا به محض ورود به فرودگاه به راحتی سوار آن ها شوید.

گزینه دیگر تاکسی های مشکی رنگ هستند که امکان رزرو ندارند و تعیین نرخ کرایه ی آن ها بر اساس تاکسی متر انجام می شود.

تراموا: حمل و نقل فرودگاه منچستر گزینه های مختلفی دارد که یکی از آن ها تراموا است که از آن جایی که درست در کنار فرودگاه ایستگاه دارد استفاده از آن راحت است. بلیط تراموا را از روی سکو بخرید و حدود 10 دقیقه منتظر بمانید تا تراموا از راه برسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>