اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سمپاش فرغونی چیست؟

استفاده از انواع سمپاش ها در زمین های زراعی

یک کشاورز برای بارور نمودن محصولات خویش در زمین های زراعی نیاز به عوامل و موارد بسیار زیادی دارد تا بتوان با توجه به تجربه و تخصص خود در این زمینه گیاهان و محصولات خویش را رشد و نمو دهد.اما به غیر از نیاز به آب و سایر موارد دیگر به منظور جلوگیری از هر گونه آسیب به گیاهان و محصولات کشاورزی، نیاز به سمپاشی نمودن نیز در فواصل مختلف سال به خوبی حس می گردد تا بتوان بدین ترتیب از بروز خسارت های مالی زیاد به کشاورزان جلوگیری به عمل آورد و در عین حال شاهد رشد و نمو گیاهان و محصولات کشاورزی بود.

از جمله سمپاش هایی که در این زمینه وجود دارند؛ می توان به سمپاش فرغونی بنزینی و سمپاش زنبه ای اشاره کرد که افزون بر سایر سمپاش ها و انواع و اقسام دیگری که از آن ها در بازار وجود دارد؛ شما می توانید هر یک از این سمپاش ها را نیز برای خود خریداری نموده و با توجه به ویژگی ها و کاربردهای هر یک از آن ها به خوبی در زمین های زراعی خویش استفاده به عمل آورده تا نتیجه و بازخورد لازم را به هنگام برداشت محصولات عاید زمین های زراعی خویش گردانید.البته پیش از خرید سمپاش ها باید به این نکته توجه داشت که تفاوت سمپاش فرغونی بنزینی با سمپاش زنبه ای در چیست و هر کدام چه کاربردی دارند؟ در ادامه به این بحث می پردازیم.

آشنایی بیشتر با سمپاش فرغونی بنزینی

سمپاش فرغونی بنزینی گونه ای از سمپاش ها می باشد که ظاهری همچون فرغون دارند و سوخت مورد نیاز برای راه اندازی این نوع از سمپاش ها نیز از نوع بنزین می باشد. به این صورت که بامصرف بنزین می توان خیلی راحت دسته های آن را مانند فرغون گرفت و در زمین های زراعی چرخید تا تمامی گیاهان و محصولات کشاورزی را از هر گونه آفت های گیاهی گند زدایی نمود.

بنابراین سمپاشی کردن به وسیله دستگاه سمپاش فرغونی بنزینی کار را برای سمپاشی نمودن زمین های زراعی راحت تر کرده است و می توان به وسیله این نوع از سمپاش ها خیلی زودتر و با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به سایر سمپاش های دیگر روند سمپاشی نمودن زمین های زراعی را صورت بخشید و محصولات و گیاهان کشت شده را از هر گونه حشرات موذی و علف های هرز و به طور کلی هر عامل مضر و آسیب بخش در رشد و نمو گیاهان محفوظ نگه داشت تا بتوان شاهد رشد بهینه و برداشت محصولات رسیده و مطلوبی گشت.

یکی از نکات قابل توجهی که در خصوص سمپاش های فرغونی بنزینی می بایست به آن توجه داشت؛ بحث امنیت در حین کار با آن هاست که در صورتی که شما از عینک و لباس مخصوص در هنگام سمپاشی کردن استفاده کنید؛ می توانید از بروز حوادث غیر مترقبه تا حد بسیار زیادی جلوگیری به عمل آورید.چرا که در غیر این صورت هر گونه سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی ممکن است شما را به دردسر انداخته و مشکلات حادی را برای شما در پی داشته باشد.

آشنایی بیشتر با سمپاش زنبه ای

از دیگر سمپاش هایی که علاوه بر سمپاش فرغونی بنزینی در دسته بندی سمپاش های موتوری جای خوش نموده است؛ سمپاش زنبه ای می باشد. این نوع از سمپاش ها نیز از جمله سمپاش هایی به شمار می آید که به منظور پاکسازی و از بین بردن هر گونه آفت های گیاهی در زمین های زراعی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند برای یک کشاورز و محصولات کشت شده آن بسیار مثمر به ثمر واقع شوند.

قیمت سمپاش زنبه ای تقریبا بالا می باشد و جزء تجهیزات سطح بالا از نظر قیمت و کیفیت و کارایی بخش کشاورزی محسوب می شود. ولی در عین حال همین وسیله می تواند در مزارع و باغات کشاورزی بسیار سودمند واقع افتاده و عصای دست یک کشاورز و باغبان محسوب گردد. بنابراین به جای توجه به قیمت آن ها می بایست به کیفیت و کارایی آن ها توجه داشت که در سطح بالایی از کیفیت هم قرار دارند.

کاربرد و ویژگی های سمپاش فرغونی بنزینی و سمپاش زنبه ای

هر یک از سمپاش های زنبه ای و سمپاش فرغونی بنزینی ویژگی های منحصر به فرد و خاص خود را دارد و می توان از وجود آن ها در زمین های زراعی بهره مند گشت. بنابراین کاربرد عمده این نوع از سمپاش ها چه سمپاش فرغونی بنزینی و چه سمپاش زنبه ای، سم پاشی نمودن گیاهان و محصولات کشاورزی در سطح وسیعی می باشد تا بتوان در بازه زمانی کوتاه تری، حجم زیادی از زمین های زراعی خود را از هر گونه آفت گیاهی و علف های هرز محفوظ و مصون داشت تا در راستای رشد و نمو آن ها هیچ گونه مشکلی به وجود نیاید.

از جمله ویژگی هایی که این نوع از سمپاش ها نسبت به سمپاش های دستی دارند؛ قدرت موتور و ظرفیت هر یک از این سمپاش ها می باشد که شما با استفاده از این نوع از سمپاش ها می توانید خیلی زودتر از حد تصور خویش دست به سمپاشی نمودن زمین های زراعی خویش بزنید تا زودتر به هدف مورد نظر خویش برسید.اما هر چند که ویژگی های مطلوبی میان هر یک از این سمپاش ها وجود داشته باشد؛ تفاوت هایی هم میان سمپاش فرغونی بنزینی با سمپاش زنبه ای وجود دارد که همین وجوه تمایز و تفاوت میان سمپاش های نامبرده شده خود می تواند هنگام خرید سمپاش دلیلی بر انتخاب هر یک از آن ها باشد.

تفاوت سمپاش فرغونی بنزینی و سمپاش زنبه ای

همان طور که اشاره شد و ویژگی ها و کاربرد سمپاش های زنبه ای و سمپاش فرغونی بنزینی را ارائه ساختیم؛ به این نتیجه دست یافتیم که این دو نوع سمپاش از نظر موتور و پمپ پیستونی تفاوتی میان همدیگر ندارند و از این لحاظ شبیه به همدیگر هستند و یک نوع کاربرد را در زمین های زراعی و باغبانی ارائه می سازند تا به وسیله آن ها بتوان هر گونه آفت گیاهی و مواد مضر را از میان برداشت. اما تفاوتی که میان این دو نوع از سمپاش ها وجود دارد؛ در نوع چارچوب آن ها می باشد.

همان طور که می دانید سمپاش فرغونی بنزینی از نوع چرخ دار بوده و حالتی شبیه به فرغون دارد که می توان آن ها را خیلی راحت از جایی به جای دیگر منتقل ساخت.این در حالی است که سمپاش های زنبه ای فاقد چرخ بوده و به مانند سمپاش فرغونی بنزینی نیستند. به همین جهت است که سمپاش های زنبه ای را می بایست در یک جای ثابتی نگه داشت و با استفاده از شیلنگ های بلند کار سمپاشی را با استفاده از این نوع سمپاش ها صورت بخشید. بنابراین برای سمپاش های زنبه ای از مخازن ثابت با ظرفیت بالا استفاده می شود.

ولی در سمپاش فرغونی بنزینی می توان دائما این نوع از سمپاش ها را با استفاده از چرخی که زیر آن ها تعبیه شده است؛ از جایی به جای دیگر جا به جا نمود و تمامی قسمت ها و بخش های زمین کشاورزی خود را از وجود هر گونه آفت گیاهی و علف های هرز محفوظ و پاکسازی نمود.

تفاوت در قیمت سمپاش ها

قیمت نیز یکی دیگر از تفاوت هایی می باشد که میان سمپاش فرغونی و سمپاش زنبه ای وجود دارد. اصولا هر یک از سمپاش ها دارای قیمت های خاص و منحصر به فرد خود می باشند. بنابراین می بایست پیش از هر مسئله دیگری ابتدای امر تصمیم خود را مبنی بر خرید سمپاش ها مدنظر قرار دهید.

چرا که هر یک از این نوع سمپاش ها دارای قیمت های خاص خود می باشند و از نظر نوع کارکرد و کارایی نیز تفاوت هایی میان همدیگر دارند.حتی بهتر است این مسئله را نیز در نظر داشت که هر یک از این سمپاش ها به عنوان مثال: سمپاش فرغونی بنزینی خود دارای انواع مختلفی است و در برندهای تولیدی مختلفی تولید گشته اند.

همین مسئله خود می تواند شما را با قیمت های مختلف و زیادی مواجه سازد که بستگی به برند تولیدی و کیفیت و کارایی سمپاش مورد نظر دارد که شما می بایست بنا به نیاز خود از وجود یک دستگاه سمپاش بهره مند گردید و هر یک از سمپاش هایی را برای زمین های زراعی خویش خریداری کنید که می توانید با استفاده از آن نیاز خود را از وجود سمپاش ها برطرف سازید.

بنابراین میان هر یک از این سمپاش ها یعنی سمپاش فرغونی بنزینی و سمپاش زنبه ای تفاوت هایی وجود دارد و هر یک از این سمپاش ها نیز به نوبه خود دارای مدل های بنزینی و برقی و دیزل می باشند که هر یک از آن ها را در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می دهند که قیمت های مختلفی دارند و کاربردهای خاص به خود را دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>