اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بتونیر


استفاده از انواع میکسرهای بتن در عملیات ساختمانی

امروزه در عملیات ساختمان سازی از مدل های مختلف میکسرهای بتن استفاده می شود که هر یک از آن ها در مواقع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین می بایست کاربرد هر یک از آن ها را دانست تا دقیقا بر طبق نوع کاربرد و کارایی که هر یک از این میکسرهای بتن یا بتونیرها دارند؛ آن ها را مورد استفاده قرار داد.

از جمله انواع و اقسام میکسرهای بتن با کارایی متفاوت می توان به میکسر بتن بنزینی و دیزل یا گازوئیلی و نیز میکسر بتن برقی اشاره داشت.هر یک از این میکسرهای بتن را می توان در موارد خاص و با توجه به وجود مزایا و معایب خود مورد استفاده قرار داد. به این صورت که میکسر بتن برقی را در عملیات ساختمانی و پروژه هایی مورد استفاده قرار می دهند که به نیروی برق نیاز باشد و به همین ترتیب میکسر بتن بنزینی و دیزل را در مواردی مورد استفاده قرار می دهند که نیازی به نیرو یا جریان برق وجود نداشته باشد.

بنابراین کاربرد هر یک از این میکسرهای بتن با یکدیگر متفاوت می باشد. میکسر بتن گازوئیلی را بیشتر برای مناطق گرم و خشک قرار می دهند که از آن به عنوان میکسر بتنی سرسخت هم یاد می شود.حال سوال اینجاست که آیا امکان کار با میکسر بتن بنزینی در مناطق گرم و خشک وجود دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال می بایست با ما همراه باشید تا پایان به نتیجه و جمع بندی نهایی دست یابیم.

میکسر بتن بنزینی چیست و در چه مواردی استفاده می شود؟

میکسر بتن بنزینی جزء انواع میکسرهای بتنی به شمار می آید که از منبع سوخت بنزین بهره می برد. از نوع میکسر بتن بنزینی بیشتر در جهت مواردی به کار گرفته می شود که دسترسی به جریان برق وجود ندارد و می توان آن ها را در پروژه های مختلفی مورد استفاده قرار داد.به همین جهت است میکسر بتن بنزینی را بیشتر در مناطق دور افتاده قرار می دهند. میکسر بتن بنزینی با استفاده از سوخت بنزینی که تولید می کند؛ به افزایش مقاومت و استحکام بتن کمک شایان توجهی می کند.

به همین جهت است که امروزه استفاده از این نوع از میکسرهای بتن رایج و شایع گشته است. بنابراین به طور کلی میکسر بتن یا بتونیرها را در موارد بسیار زیادی مورد استفاده قرار می دهند تا شما بتوانید در پروژه ها و عملیات های عمرانی مختلف به خوبی از این وسیله کارآمد و مفید بهره مند گردید.

اجرای عملیات بتن ریزی تحت شرایط مختلف

با توجه به این مسئله که ممکن است عملیات بتن ریزی تحت شرایط مختلفی صورت گیرد؛ می بایست در هر شرایطی از وجود وسایلی بهره جست که بتوان این فرآیند بتن ریزی را به درستی صورت بخشید.یکی از همین شرایط جوی مختلف، وجود بتن ریزی در مناطق گرم و خشک می باشد که به مانند بتن ریزی در مناطق شهری و ایده آل نیست. به این صورت که نمی توان از برخی میکسرهای بتن به علت صدا دار بودن آن ها در مناطق شهری استفاده کرد و همچنین نمی توان از برخی از آن ها را در مناطق خشک و گرم مورد استفاده قرار داد.

چرا که هر چقدر هوای محیط گرم باشد؛ ممکن است سبب عدم کارایی لازم بتن گردد و بتن مورد نظر مقاومت خود را از دست بدهد.به همین جهت است که در این شرایط آب و هوایی می بایست به دنبال یک ابزاری کارآمد و مفید بود که بتوان به وسیله آن عمل بتن ریزی را در هر شرایط جوی صورت بخشید. یکی از تجهیزاتی که امروزه در جهت بتن ریزی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ دستگاه بتونیر یا میکسر بتن می باشد که به صورت میکسر بتن بنزینی و گازوئیلی و برقی در بازار موجود می باشد.

حال سوال اینجاست که آیا این امکان برای میکسر بتن بنزینی فراهم شده است که بتوان از آن ها به منظور بتن ریزی در مناطق خشک و گرم استفاده شود یا خیر؟ در غیر این صورت بایستی از چه میکسر بتنی بهره مند شد؟

پاسخ به چالش پیش رو

برای پاسخ به چالش پیش رو بایستی اذعان داشت که با توجه به این مسئله که در مناطق خشک و گرم به جهت شرایط جوی که وجود دارد؛ باید از یک بتونیر سرسخت استفاده شود که بتوان به وسیله آن حتی در آن شرایط جوی هم با بهره گیری از مقاومت بالایی که دارد؛ از پس کار برآمده و کلیه مراحل بتن ریزی ساختمان را به وسیله آن صورت بخشید.

به همین جهت میکسر بتن گازوئیلی به عنوان یکی از میکسرهای بتن سرسخت شناخته می شود که شما می توانید با استفاده از آن حتی در مناطق خشک و گرم هم از این بتونیر بهره مند شوید. این در حالی است که با وجود بتونیر گازوئیلی، دیگر امکان استفاده ازمیکسر بتن بنزینی وجود ندارد.بنابراین در صورتی که می خواهید در مناطق خشک و گرم با سرعت بیشتری روند کاری خویش را صورت بخشید و حتی راحت و بدون دردسر، ملات لازم را برای ساخت و ساز ساختمانی آماده و مهیا سازید.

بهتر است به جای میکسر بتن بنزینی از بتونیر یا همان میکسر بتن گازوئیلی بهره مند گردید که این همزن یا میکسر بتن سرسخت از خود مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما نشان می دهد تا بدین ترتیب شما بتوانید با استفاده از وجود این میکسر بتن حتی در شرایط جوی بسیار سخت و طاقت فرسا با وجود دما و رطوبت بالای هوا در مناطق گرم و خشک هم از میکسر بتن گازوئیلی بهره لازم را به عمل آورده و کار ساخت و ساز ساختمانی خود را در پروژه ها و عملیات های عمرانی مختلف صورت بخشید.

پس این تصور دیگر نباید در ذهن و فکر شما ساری و جاری گردد که می توان از میکسر بتن بنزینی در این مناطق استفاده شود؛ بلکه باید چنین تصوری جا بیفتد که هر یک از این میکسرهای بتن را بایستی در مناطقی خاص مورد استفاده قرار داد. به این صورت که در مناطق گرم و خشک به جای استفاده از میکسر بتن بنزینی، باید از نوع گازوئیلی آن ها بهره جست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>