اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیلنگ ویبراتور


بهترین شیلنگ ویبره بتن برای ویبره کردن ستون کدام است؟

شیلنگ ویبره بتن می تواند چه ارتباطی با ستون داشته باشد؟ ستون، کلمه ای سرشار از استعاره ها و تعابیر مختلف است که تمام آن ها دلالت بر یک ویژگی دارند؛ قدرت و اهمیت آن در استحکام و پابرجایی بناها و سازه ها.تقریباً بدون دقت در ساخت و اجرای ستون ها نه می توان ایستادن بناها را تصور کرد و نه می توان انتظار استحکام بالایی از ساختمان داشت. از سویی دیگر هرجایی که نیازی به استحکام و باربری حس شود، بی شک بتن یک ماده کلیدی و مهم در اجرا و ساخت است و همواره یکی از گزینه های مناسب و منطقی برای انجام این کار است.

پس با این وجود بتن در طرح ریزی و اجرای ستون ساختمان ها باید یک گزینه ایده آل باشد؛ گزینه ایده آلی که اجرای آن همیشه با برخی چالش ها گره خورده است.شیلنگ ویبره بتن یکی از ابزاری است که بدون آن فارغ آمدن بر چالش های بتن ریزی ستون ممکن نیست. دقیقاً به همین علت قصد داریم تا در این یادداشت شیلنگ ویبره بتن با ویژگی های مناسبی جهت بتن ریزی ستون را بررسی کنیم.

  • گام اول در انتخاب شیلنگ ویبره بتن؛ چالش ها اجرای را شناسایی کنیم
  • سبک بودن شیلنگ ویبره بتن
  • اندازه مناسب
  • ویبراتور دریلی پاسخی به این نیازمندی ها

موارد مهم هنگام خرید شیلنگ ویبراتور دریلی

گام اول در انتخاب شیلنگ ویبره بتن؛ چالش ها اجرای را شناسایی کنیم

اگر قرار باشد حتی یک پیچ گوشتی مناسب برای باز کردن یک پیچ فرضی انتخاب کنیم، اولین گام در انتخاب وسیله، شناسایی چالش های پیش روی در باز کردن پیچ است؛ این یک قاعده کلی برای انتخاب وسیله مناسب است و در مورد انتخاب شیلنگ ویبره بتن نیز صادق است. پس بهتر است با این پرسش آغاز کنیم که بتن ریزی یک ستون چه چالش هایی به همراه داشته و چه شرایط ویژه ای نسبت به شرایط عادی بتن ریزی دارد؟

عمود بودن ستون ها و ایستاده بودن آن ها باعث شده تا ویبره کردن در این شرایط دارای ویژگی های خاصی باشد که در مورد ویبره کردن سطح و کف به چشم نمی خورند. در این شرایط ویژه عملیات ویبره کردن در شرایط نامتعادلی انجام شده و اپراتور مجبور است با قابلیت تحرک و پایداری بیشتری بتواند عملیات ویبره کردن را پیش ببرد. معمولاً دو روش کلی برای بتن ریزی ستون ها به چشم می خورد؛ یک یا دو تکه. در هر دو حالت به ویبره سریع نیاز است.

حال بر مبنای شناختی اجمالی نسبت به چالش های پیش روی بتن ریزی ستون، می توان در مورد انتخاب شیلنگ ویبره بتن مناسب، بهتر تصمیم گرفت. حال باید به این موضوع پرداخت که اساساً برای عبور از چالش های اخیر، باید شیلنگ ویبره بتن با چه شرایط و ویژگی هایی انتخاب کرد. با ما در ادامه مسیر انتخاب شیلنگ ویبره مناسب برای این کار همراه باشید.

سبک بودن شیلنگ ویبره بتن

با توجه به سبک چالش مطرح شده در بخش پیشین می توان گفت شیلنگ ویبره بتن مناسب برای این کار باید سبک باشد؛ سنگین بودن شیلنگ ویبره بتن کار در شرایط نامتعادل را سخت تر خواهد شد. تصور کنید که باید در شرایط نامتعادلی عملیات ویبره را انجام دهید و خود دستگاه نیز شدیداً سنگین باشد.

در این حالت یا به سرعت از انجام کار خسته خواهید شد، یا با تحرک مناسبی لرزش را به تمام نقاط مختلف ستون نمی رسانید.در حالت اول نیز، یعنی خستگی اپراتور، بازهم همچنان امکان انجام کار در شرایط مطلوبی وجود ندارد. پس باید یک شیلنگ ویبره بتن را با در نظر گرفتن معیار کم بودن وزن آن انتخاب کرد.

اندازه مناسب

برای کار در شرایط فوق، علاوه بر سبک بودن، اندازه مناسب شیلنگ ویبراتور نیز موضوعی مهم و اساسی است. دقت داشته باشید که ویبره کردن بتن یک پروسه سریع بوده و باید به سرعت در حین انجام بتن ریزی انجام شود.

این بدان معنی است که در حین کار با شیلنگ ویبره باید توان مانور و جابه جایی خوبی داشته باشید. در صورتی که طول شیلنگ ویبراتور بتن بیش از حد مد نظر باشد امکان جابه جایی سریع نداشته و به همین علت محصول نهایی کار از کیفیت و شرایط مناسبی برخوردار نیست. پس در انتخاب شیلنگ ویبره بتن مناسب برای بتن ریزی ستون، باید مناسب بودن طول وسیله را در نظر گرفت.

ویبراتور دریلی پاسخی به این نیازمندی ها

حال با در نظر داشتن ویژگی های فوق می توان به طور صریحی در مورد انتخاب شیلنگ ویبره بتن تصمیم گرفت. مطابق شرایط و ویژگی ها، باید گفت ویبره دریلی انتخاب مناسبی برای بتن ریزی ستون است.ویبراتور برقی دریلی وزن کمی دارد. این وزن کم کمک می کند تا در هنگام بتن ریزی، اپراتور با تحمل وزن کمتری، عملکرد بهتری در شرایط نامتعادل ویبره بتن داشته باشد. وزن کم یک فاکتور مهم در موفقیت ویبراتور دریلی است.

انواع مختلف ویبراتور دریلی، با دو جنس بدنه متفاوت به بازار عرضه می شوند؛ پلاستیکی و فلزی. ویبراتور دریلی با بدنه پلاستیکی هرچند استحکام کمتری نسبت به محصولاتی با بدنه فلزی دارد اما وزن به مراتب کمتری خواهد داشت و این کار با آن را راحت تر خواهد کرد. در بخش بدنه شاید استحکام چندان فاکتور حیاتی نباشد و بخاطر وزن کمتر بتوان از آن صرف نظر کرد.طول شیلنگ ویبراتور دریلی مناسب است و بسته به نیاز خود می توانید محصولاتی با طول کم شیلنگ خریداری کنید. شیلنگ ویبراتور دریلی در طول هایی بین 1 تا 3 متر عرضه شده و همین کوتاهی شیلنگ کمک می کند تا مانور با آن در خمیر بتن ساده تر باشد.

در بتن ریزی معمولاً پیشنهاد می شود تا مقاطع با فاصله 50 سانتی متر مورد لرزش قرار گیرند؛ بر همین مبنا جابه جایی شیلنگی که طول زیادی داشته باشد، در این فواصل و در شرایط عمودی، کار آسانی نیست.
با در نظر داشتن نکات فوق، ویبره دریلی، مخصوصاً ویبراتور دریلی با بدنه پلاستیکی انتخابی بسیار مناسب برای انجام امور مربوط به بتن ریزی ستون است.

برخی ملاحظات جانبی

در نظر داشته باشید که به صرف انتخاب یک ویبراتور دریلی نمی توان انتظار یک نتیجه خوب را داشته و موارد فوق تنها مواردی اضافی هستند که باید در خرید به آن دقت کنید؛ این یعنی در کنار موارد فوق باید به سایر موارد و نکات عامی که در این مورد وجود دارد نیز دقت داشته و آن ها را در خرید خود لحاظ کنید.به طور مثال قدرت مناسب موتور، جنس مناسب پوکر، جنس مناسب پوشش شیلنگ و بسیاری موارد دیگر که بارها به تفصیل در مورد معیارهای انتخاب یک شیلنگ ویبراتور دریلی بیان شده است را نیز باید در هنگام خرید مد نظر داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>