اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


علف زن


استفاده از دستگاه علف زن به منظور کوتاه و هرس کردن علف های هرز

به منظور کوتاه و هرس کردن علف های هرز امروزه از دستگاه علف زن یا علف تراش استفاده می شود که با استفاده از این نوع از دستگاه ها می توان به راحتی و در بازه زمانی کوتاه تری از شر علف های هرز خود و زمین های زراعی را راحت و آسوده خاطر نمود.

بنابراین در صورتی که قصد خرید و استفاده از دستگاه علف زن را در سر می پرورانید؛ باید در نظر داشته باشید که امروزه انواع و اقسام مختلفی از دستگاه های علف زن در بازار موجود می باشد که از جمله آن ها می توان به دستگاه علف زن دو زمانه و چهار زمانه اشاره داشت.هر چند که به طور کلی دستگاه علف زن چهار زمانه قدرت بیشتری دارد؛ ولی از علف زن دو زمانه نیز به منظور هرس کردن علف های هرز در زمین های زراعی هم استفاده می شود.

نوع سوخت به کار گرفته شده در دستگاه علف زن

امروزه دستگاه های علف زن را می توان بر حسب نوع سوختی که در آن ها به کار گرفته شده است؛ تقسیم بندی نمود. به این صورت که برخی از آن ها با نوع سوخت بنزین کار می کنند و برخی دیگر با گازوئیل که به آن ها دستگاه علف زن بنزینی و دیزل اطلاق می شود و گونه ای دیگر از دستگاه های علف زن نیز به صورت برقی با جریان برق کار می کنند.بنابراین در صورتی که قصد خرید دستگاه علف زن را دارید؛ انتخاب های زیادی پیش روی شماست.

در این بین دستگاه علف زن بنزینی به صورت دو زمانه و چهار زمانه می باشد که در این نوع از دستگاه ها باید دقت داشت که روغن و بنزین را با هم در منبع سوخت این دستگاه قرار می دهند که می بایست به نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه دقت نظر داشت.چرا که میزان به کار گیری هر یک از آن ها بهتر است به اندازه باشد و نباید از حد استاندارد خویش کم یا زیاد باشد. به دلیل اهمیت همین موضوع در ادامه به نسبت استاندارد روغن به بنزین در دستگاه علف زن دو زمانه خواهیم پرداخت.

نسبت روغن به بنزین استاندارد در دستگاه علف زن دو زمانه

همان طور که می دانید در موتور های دو زمانه روغن را به همراه بنزین در منبع سوخت دستگاه علف زن وارد می کنند که عمده ترین دلیل برای این کار ذکر این مسئله است که با توجه به خاصیت لغزندگی روغن، روغن مورد استفاده به واقع سبب روغن کاری قطعات درونی و محرک موتور می گردد.اما در عین حال می بایست به میزان روغن به کار گرفته شده با توجه به بنزین مورد استفاده در منبع سوخت دستگاه علف زن هم توجه داشت که به صورت استاندارد و به اندازه می بایست در نظر گرفته شود.

با توجه به این مسئله که نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه در هر یک از مدل های علف زن دو زمانه امری ثابت نمی باشد؛ بهتر است پیش از مصرف روغن و بنزین در دستگاه خریداری شده خویش حتما به میزان روغن به کار گرفته شده همراه با بنزین دقت نظر داشته باشید و بر حسب دفترچه راهنمای موجود دستگاه مورد نظر خود بتوانید حد استاندارد میزان مصرف روغن با بنزین را در نظر بگیرید.

چرا که در غیر این صورت اگر حد استاندارد رعایت نگردد و نسبت روغن به بنزین کمتر یا بیشتر از حالت استاندارد خود باشد؛ ممکن است آسیب های جدی به دستگاه شما وارد سازد. بنابراین بهتر است همواره نسبت های مختلف روغن به بنزین را در نظر گرفت.از جمله رایج ترین نسبت های روغن به بنزین در موتور دو زمانه علف زن می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • نسبت یک لیتر بنزین به 25 سی سی روغن
  • نسبت یک لیتر بنزین به 30 سی سی روغن
  • نسبت یک لیتر بنزین به 40 سی سی روغن
  • نسبت یک لیتر بنزین به 50 سی سی روغن

بنابراین نسبت به یک لیتر بنزین می تواند روغن مورد استفاده بر حسب سی سی متفاوت باشد و از 25 سی سی تا 50 سی سی متغیر است. پس بهتر است حتما این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به دستگاه خود بتوانید این نسبت ها را به خوبی رعایت کنید تا به دستگاه مورد نظر شما هیچ گونه آسیبی وارد نشود.

یادآوری چندین نکته در خصوص نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه

در خصوص نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه چندین نکته وجود دارد که بهتر است آن ها را در نظر بگیرید که در ادامه به پاره ای از مهم ترین این نکات اشاره خواهد شد:

  • در صورتی که شما به تازگی علف تراش دو زمانه خود را خریداری کرده اید که هنوز هیچ کار نکرده است و در حد صفر است؛ بهتر است از نسبت یک لیتر بنزین به 30 سی سی روغن استفاده کنید. چرا که دستگاه تازه و خشک است و نیاز به روغن بیشتری دارد.
  • در صورتی که مدت هاست که شما دستگاه خویش را خریداری و مورد استفاده قرار دادید؛ می توانید نسبت روغن به بنزین را در منبع سوخت آن کاهش دهید. به این صورت که می بایست به نسبت یک لیتر بنزین از 25 سی سی روغن استفاده کنید.
  • شما می توانید روغن مورد استفاده را در علف زن دو زمانه در تعویض روغن ها و مراکز فروش روغن های صنعتی خریداری کنید و آن ها را با توجه به نسبت های مختلف در دستگاه خود به بنزین اضافه کنید و در دستگاه علف تراش با موتور دو زمانه خود به کار بگیرید.
  • باید در نظر داشته باشید که اگر نسبت درست و استاندارد روغن به بنزین را رعایت نکنید؛ ممکن است منجر به جرقه زدن موتور و کاهش توان آن، خرابی شمع، دود کردن موتور، خورده شدن شیلنگ بنزین و... شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>