اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتور برق


موتور برق مناسب برای بتونیر کدام است؟

بتونیر یکی دیگر از مجموعه ابزاری است که در کارگاه ها، به خصوص کارگاه های ساختمانی کاربرد دارد. از این وسیله برای میکس مواد، مخصوصاً بتن، استفاده می شود. بتونیرها در دو نوع مختلف عرضه خواهند شد که معمولاً از آن ها تحت عنوان بتونیر برقی و بتونیر دیزل یاد می شود.

در نوع دیزل نیازی به تأمین نیروی محرکه از خارج وسیله نبوده و یک موتور دیزل نصب شده در داخل بتونیر، نیروی محرکه مورد نیاز برای میکس مواد و کارکرد دستگاه را فراهم می کند اما نحوه عملکرد بتونیر برقی به شکل دیگریست. بتونیر برقی نیروی لازم برای انجام عملیات میکس را از طریق برق تأمنی کرده و نیازمند اتصال به برق است.

مثل همیشه باید گفت هرجا حرف از نیاز به برق باشد، محال است که موتور برق کاربردی نباشد. در بسیاری از کارگاه های ساختمانی به علت در دسترس نبودن انشعاب برق مناسب از موتور برق برای تأمین برق مورد نیاز بتونیر برقی استفاده می کنند. اما پرسش اصلی که ما را به نگارش یادداشت پیش رو واداشت این است که اساساً در انتخاب موتور برق مناسب برای بتونیر باید به چه نکاتی دقت کرد؟

کلید یک خرید خوب؛ شناخت دقیق مشخصات بتونیر

برای اینکه بتوانید یک موتور برق مناسب برای بتونیر خود خریداری کنید، اولین گام شناسایی دقیق مشخصات بتونیر است. مشخصات بتونیر معمولاً توسط فروشندگان تشریح خواهد شد اما در غیر این صورت ممکن است با مراجعه به پوسته موتور و بدنه، در مورد آن اطلاعات دقیقی کسب کنید. در مجموع گام اول برای خرید موتور برق مناسب برای بتونیر، شناسایی ویژگی های بتونیر. دو ویژگی اصلی اهمیت بسیار زیادی دارند:

توان مصرفی بتونیر

تک فاز یا سه فاز؟

پس از کسب اطلاع در مورد مشخصات بتونیر، متوجه نوع انشعاب مورد نیاز دستگاه خواهید شد. در صورتی که دستگاه به برق سه فاز نیاز دارید، بدیهی است که باید موتور برق سه فاز و در صورتی که دستگاه به برق تک فاز نیاز دارد، باید موتور برق تک فاز خریداری کنید.معمولاً تفاوت قیمت فاحشی بین موتور برق تک فاز و موتور برق سه فاز وجود ندارد اما به هر طریق بسته به برق مورد نیاز دستگاه، شما مجبور به انتخاب یکی از این دو خواهید شد.

البته لازم به ذکر است بنا به تجربه، معمولاً بتونیرهای با ظرفیت کمتر از 400 لیتر از برق تک فاز و محصولاتی با حجمی بیش از این مقدار، نیازمند به موتور برق سه فاز هستند. دقت داشته باشد که این موضوع حتمی و قطعی نیست و بهتر است با دقت و تحقیق در مورد یک مدل خاص بتونیر در مورد خرید موتور برق تک فاز یا موتور برق سه فاز تصمیم بگیرید.

توان تولیدی

چه چیزی تعیین می کند که توان تولیدی موتور برق مناسب برای بتونیر باید چقدر باشد؟ پاسخ واضح است، توان مصرفی بتونیر. مجدداً باید با رجوع به مشخصات بتونیر باید تعیین کنید که توان مصرفی وسیله چقدر است. معمولاً بتونیرهای 400 لیتری بیش از 5 الی 6 کیلووات، بتونیرهای 250 لیتری به 2 الی 3 کیلووات و بتونیرهای سبک 120 لیتری کمتر از 1.5 کیلووات توان مصرفی دارند.

البته در این مورد نباید صرف توان مصرفی بتونیر را در نظر داشت. دقت داشته باشید که به طور مثال هنگامی که توان مصرفی بتونیر شما 5 کیلووات است، وسیله برای استارت و شروع به کار به بیش از 6 الی 7 کیلووات برق نیاز دارد؛ همواره در موتورهای الکتریکی در لحظه استارت توان بیشتری نسبت به توان مصرفی در حال کارکرد معمولی نیاز است.

پس با این وجود برای اینکه موتور برق خریداری شده در برابر این فشار شانه خالی نکرده و دچار مشکل نشود، بهتر است این حد اطمینان را رعایت کرده و موتور برقی با توان تولیدی بیشتر نسبت به توان مصرفی بتونیر خریداری کنید.

مصرف سوخت و بهره وری بالا

همانطور که در بخش پیش قابل مشاهده است، توان مصرفی بتونیر بسیار بالاست و همین باعث می شود تا شما به یک محصول با مصرف سوخت کم و بهره وری بالا نیاز داشته باشید. در توان های تولیدی بالایی مانند 7 یا 8 کیلووات، اگر از یک محصول با بهره وری بالا و مصرف سوخت کم استفاده نشود، در بلندمدت کار با موتور برق اصلاً مقرون به صرفه و دارای توجیه اقتصادی نیست. پس حتماً مصرف کم سوخت را به عنوان فاکتوری کلیدی و اساسی در خرید موتور برق مناسب برای بتونیر مد نظر داشته باشید.

موتور برق دیزل اولویت دارید

به علل مختلفی در خرید محصول متناسب با بتونیر، خرید موتور برق دیزل اولویت دارد. موتور برق دیزل مزایای بسیار زیادی دارد که اصلی ترین آن ها خرج و هزینه کمتر است. هرچند پرداختن به تمام مزایای موتور برق دیزل و علل کمتر بودن خرج نگهداری آن در حوصله متن نیست اما با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد که استفاده از سوخت گازوئیل نسبت به بنزین تا چه حد برای شما صرفه اقتصادی دارد.

در حالی که بنزین آزاد لیتری 3000 تومان خریداری می شود، قیمت گازوئیل آزاد 600 تومان است؛ این یعنی حتی در صورت برابر بودن میزان مصرف گازوئیل و بنزین، همچنان با انتخاب گزینه اول شما هشتاد درصد هزینه کمتری خواهید پرداخت! این در حالی است که همواره مصرف سوخت گازوئیل در شرایط برابر نسبت به سوخت بنزین بخاطر بهره وری بیشتر موتور برق دیزل بسیار کمتر است.

تابلو برق و ترمینال های مرغوب

بالا بودن توان مصرفی بتونیر بدان معنی است که این وسیله در ولتاژ و آمپراژ بالایی کار می کند. پس با این وجود موتور برق مناسب برای بتونیر باید به طور مداوم میزان بالایی از ولتاژ و جریان را در ترمینال ها و خروجی برق تحمل کند.در این شرایط مرغوبیت، کیفیت مواد اولیه و طراحی مناسب مدار خروجی برق اهمیت بسیار بیشتری نسبت به حالت عادی دارد.

در صورتی که ترمینال ها وضعیت مطلوبی نداشته باشند، در این حد از ولتاژ و جریان، به سرعت حریق ایجاد شده و حتی خطر انفجار موتور برق وجود دارد.فراموش نکنید که همیشه در محیط کار اولویت اول با ایمنی است و نباید با خرید محصولی که ترمینال ها، تابلو برق و در مجموع مدارهای خروجی مرغوبی ندارد، جان خود و سایر اپراتورها را به خطر بیندازید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>