اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بالی

معرفی فرودگاه بالی:
بالی از جزایر اندونزی و یکی از مقاصد محبوب گردشگری است به طوری که تعداد گردشگران آن از دهه 1980 تا به حال رشد زیادی داشته است.

بالی در 3.2 کیلومتری جاوا (یکی از جزایر اندونزی) قرار دارد و بخشی از مثلث مرجانی ست، مثلثی که به داشتن متنوع ترن گونه های دریایی معروف است. برای جابه جایی این تعداد زیاد گردشگر، فرودگاه بین‌المللی و بزرگی در جزیره هست که خدمات و امکانات خوبی دارد.

فرودگاه بین المللی «نگورا رای» مهم ترین فرودگاه بالی ست و در 13 کیلومتری جنوب دنپاسار، پایتخت بالی، قرار دارد. این فرودگاه دومین فرودگاه پرتردد اندونزی به شمار می رود و در سال 2017 حدود 22 میلیون و 800 هزار مسافر از طریق آن جابجا شده اند.

شورای بین المللی فرودگاه این فرودگاه را از نظر خدمات، سومین فرودگاه برتر دنیا در سال 2016 معرفی کرد. این فرودگاه به نام «نگورا رای» قهرمان ملی این کشور نامگذاری شده، کسی که در جریان انقلاب اندونزی در سال 1946 به همراه 95 نفر دیگر توسط نیروهای هلندی کشته شد.

فرودگاه در شهر توبان در بین شهرهای کوتا و جیماران قرار گرفته و فاصله کمی تا مرکز تفریحی جنوب بالی دارد از طرفی تفریحگاه و ریزورت کوتا در 2.5 کیلومتری شمال آن است.

فرودگاه بالی در سال 2000 با حدود 44 هزار پرواز داخلی و خارجی و جابه جایی حدود 4 میلیون مسافر به رکورد جدیدی رسید.

در اواخر سال 2011 ترمینال های فرودگاه سالیانه پاسخگوی حدود 11 میلیون مسافر بودند، تعداد مسافران این فرودگاه هر سال 12 تا 15 درصد زیاد می شود به طوری که فرودگاه در سال 2017 با بیش از 20 میلیون مسافر به ظرفیت کامل خود رسید از طرفی بزرگ تر کردن باند فعلی فرودگاه به خاطر نواحی پرجمعیت اطراف و دغدغه های محیط زیستی امکان پذیر نیست به همین دلیل در نواحی شمالی بالی محلی برای فرودگاه جدید و بزرگ تری با دو باند در در نظر گرفته شده است.

از آنجایی که بالی جزیره ای آتشفشانی ست گاهی در اثر فوران آتشفشان و وجود دود غلیظ این فرودگاه موقتا تعطیل می شود.

فرودگاه بالی

اطلاعات کلی فرودگاه:

  • نام فرودگاه: Ngurah Rai International Airport.
  • کد یاتا: DPS.
  • کد ایکائو: WADD.
  • ارتفاع از سطح دریا: 4 متر.
  • نوع فرودگاه: همگانی.

ترمینال های فرودگاه:
ترمینال پروازهای داخلی در داخل ساختمان قدیمی تر قرار دارد و ترمینال بین المللی همان ساختمان ال شکل است. فرودگاه 17 گیت دارد که 3 تا از آن ها در ترمینال داخلی و 14 تا از آن ها در ترمینال بین المللی هستند.

ترمینال بین المللی به سبک معماری بالی ساخته شده و سالن های ورودی و خروجی جداگانه ای دارد. ترمینال داخلی شب ها بسته می شود اما ترمینال بین المللی 24 ساعته فعال است. از سال 2014 یک ترمینال داخلی جدید به فرودگاه اضافه شده که 4 برابر ترمینال قدیمی ظرفیت دارد و با امکانات جدید می‌تواند به 9.4 میلیون مسافر در سال خدمت رسانی کند.

فرودگاه بالی

هتل های فرودگاه:
هتل نووتل | Novotel: این هتل که درست در داخل فرودگاه است از ترمینال های داخلی و بین المللی دسترسی مستقیم دارد و امکان اقامتی راحت در فرودگاه را برایتان فراهم می کند. تمام اتاق های این هتل مجهز به امکانات حمام، تلویزیون، وای فای رایگان، سشوار، چای| قهوه ساز هستند و برای اقامت کوتاه مدت مناسب می باشند.

هتل هیلتون گاردن:
این هتل در 500 متری هتل قرار دارد و برای رفتن به هتل در صورتی که بار زیادی دارید می توانید از فرودگاه بخواهید تا به شما ترانسفر رایگان ارائه دهد.

هتل بالی را:
این هتل مقرون به صرفه در فاصله ی 5 دقیقه ای هتل قرار گرفته و پیاده هم می توانید به آنجا بروید.

دسترسی به فرودگاه:
فرودگاه بالی مدرن، بزرگ و کمی گیج کننده است و تا به حال بارها توسعه پیدا کرده تا بتواند نیازهای توریستان رو به افزایش جزیره را پاسخ دهد. مثل بیشتر فرودگاه ها، فرودگاه بالی هم در خارج شهر قرار دارد و برای اینکه از آنجا خود را به شهر برسانید 4 تا گزینه دارید: تاکسی، سرویس شاتل فرودگاه، ترانسفر فرودگاه و اتوبوس.

تاکسی:
در کنار هر دو ترمینال داخلی و بین المللی، ایستگاه های تاکسی وجود دارند که با آن ها می توانید سفر راحتی به نقاط مختلف جزیره داشته باشید. در ترمینال بین المللی، ایستگاه تاکسی درست در کنار میز اطلاعات قرار دارد. هزینه کرایه تاکسی از 7 هزار روپیه شروع می شود و به ازای هر یک کیلومتر 6500 روپیه به آن اضافه می شود.

سرویس شاتل:
از فرودگاه برای رفتن به هتل های بزرگ کوتا می توانید از ترانسفر استفاده کنید، یکی از شرکت هایی که شاتل ارائه می دهد Plus Priority است و هزینه بلیط آن 25 دلار است.

ترانسفر شخصی:
می توانید برای رسیدن به هتل از ترانسفر شخصی استفاده کنید، این راه مخصوصا بعد از یک پرواز طولانی، آسان ترین گزینه است. با این ماشین ها به راحتی به هتل می روید ولی باید قبل از رسیدن به فرودگاه این ماشین ها را رزرو کنید.

اتوبوس:
در فرودگاه 3 نوع اتوبوس هست که بسته به نوع اتوبوس کرایه ی آن ها بین 3500 تا 7000 روپیه می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>