اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتور برق


موتور برق مناسب برای دریل کدام است؟

سوراخ کاری توسط دریل یکی دیگر از اموراتی است که انجام آن مستلزم دسترسی به انشعاب برق است و در بسیاری موارد ممکن است همین موضوع دایره خدمات رسانی و عملیاتی بودن این وسیله را محدود کند.یک دریل در امور مختلفی کاربرد دارد و سخت بتوان کاربرد آن را محدود به وظیفه یا عملکرد خاصی کرد. از زدن سوراخ پیچ و رول پلاک یک نگهدارنده دوش حمام تا به منظور ایجاد پایه روزنه در صفحات فلزی نازک، می توان کاربردهای مختلفی را برای دریل در نظر گرفت.

تقریباً میگفت هر کجا به سوراخ کردن نیاز باشد، قطعاً دریل هم می تواند کاربردی باشد. اگر کاربرد دریل تا این حد گسترده است، پس نباید اجازه دهیم تا دسترسی به انشعاب برق ما را محدود کند اما راه حل چیست؟خرید یک موتور برق مناسب برای دریل به منظور پشتیبانی از آن. اما اینکه دقیقاً چه موتور برقی برای این منظور و این کار مناسب است را باید با دقت در نکات خاصی تعیین کرد.

ما در این یادداشت قصد داریم تا همین نکات کلیدی در خرید موتور برق مناسب دریل را بررسی کنیم و به شما به عنوان فردی که در صدد خرید موتور برق مناسب برای دریل است تا حد امکان برای داشتن یک انتخاب خوب کمک کنیم. ما در این یادداشت با عناوین زیر همراه شما هستیم:

  • اولین گام تعیین توان مورد نیاز
  • موتور برق تک فاز برای این کار مناسب است
  • قابلیت جابه جایی
  • پایین بودن سطح صدای مزاحم

اولین گام تعیین توان مورد نیاز

همیشه و همیشه در هنگام خرید موتور برق، آنچه که اهمیت دارد، تعیین توان موتور برق است؛ شما باید ابتدا تعیین کنید که موتور برقی در چه حد از توان می خواهید و سپس بعد از آن به سراغ سایر جزئیات بروید.در مورد موتور برق مناسب برای دریل اما معمولاً این بخش از تصمیم گیری علیرغم گوناگونی فراوانی که بین دریل ها وجود دارد، اصلاً سخت نیست. دریل های سبک توان مصرفی بین 400 تا 1200 وات و دریل های عادی توان مصرفی بین 1200 تا 1600 وات دارند.

البته در این بین باید به دو دسته از دریل های دیگر نیز اشاره کرد. اول، دریل های فوق سبک که توان مصرفی کمتر از 400 وات دارند و چندان در امور صنعتی کاربردی نیستند و محدود به فضای خانگی و انجام امورات جزئی می شوند. دوم انواع دیگری از دریل های فوق سنگین و صنعتی که توان مصرفی بیش از 1600 وات داشته تقریباً پرمصرف ترین دریل های بازار هستند.

با وجود این دسته بندی نسبی ارائه شده، می توان کم و بیش در مورد انتخاب موتور برق مناسب دریل به نقطه روشنی رسید اما در مجموع پیشنهاد می شود تا با استفاده از مشخصات عینی خرید خود را انجام دهید. مقصود از خرید بر مبنای مشاهدات عینی، یعنی تصمیم گیری در مورد توان مورد نیاز بر مبنای مشخصات یک دریل خاص.

اگر از پیش می دانید که موتور برق خریداری شده قرار است تا از چه دریلی پشتیبانی کنید، به صورت تحقیقی و دقیق با مطالعه دفترچه راهنما، بروشور یا حتی اطلاعات حک شده بر برنده دریل، متوجه شوید که توان مصرفی وسیله چقدر است. پس از اطلاع از این توان مصرفی که از سوی تولیدکننده اعلام شده است، می توان به راحتی در مورد توان مورد نیاز به نتیجه رسید.

هرچند اساساً اگر قصد دارید تا فقط دریل را به موتور برقی وصل کنید، این مسئله چندان اهمیت ندارد زیر به ندرت می توان موتور برقی با توان تولیدی کمتر از توان مصرفی دریل یافت. اما اگر قصد اتصال دریل به موتور برق در همراهی با وسایل دیگری را دارید، این موضوع اهمیت بالایی پیدا می کند.

موتور برق تک فاز برای این کار مناسب است

دریل های عادی و در اصطلاح تفنگی، به ندرت به برق سه فاز نیاز دارند و استفاده از برق سه فاز در بین دریل های ثابت صنعتی رایج است. با این وجود می توان گفت که موتور برق تک فاز برای پشتیبانی از دریل مناسب است و نیازی به خرید موتور برق سه فاز نیست.

یک موتور برق تک فاز به سادگی امکان سرویس دهی به دریل را دارد، به شرطی که توان تولیدی آن مناسب انتخاب شده باشد. برق مصرفی دریل ها اغلب متناوب و 220 ولت است؛ شرایطی که کاملاً با وضعیت موتور برق تک فاز مطابقت دارد.

قابلیت جابه جایی

همانطور که گفته شد، دریل بخاطر ماهیت خاصی که دارد، در نواحی و نقاط مختلفی کاربردی بوده و به آن نیاز پیدا می کنید. اگر دریل قرار است در نقاط و وضعیت های مختلفی کاربردی باشد، پس موتور برق نیز به عنوان پشتیبان او باید توانایی قرار گرفتن در وضعیت ها و موقعیت های مختلفی را داشته باشد.در حالی که برخی از موتور برق ها به واسطه وزن بالا یا حجم زیاد با موانعی در جابه جایی روبرو می شوند و جابه جایی آن ها برای اپراتور اصلاً ساده نیست، شما باید محصولی را انتخاب کنید که وزن و حجم کمی داشته باشد.

هر قدر حجم و وزن محصول کمتر باشد، جابه جایی آن ساده تر بوده و در عمل برای انجام دریل در سخت ترین و نامتعادل ترین موقعیت ها نیز به مشکل نمی خورید. پس قابلیت جابه جایی را که وابسته به حجم و وزن وسیله است، باید به عنوان یک فاکتور مهم در خرید تلقی کرد.

پایین بودن سطح صدای مزاحم

در بسیاری از مواقع نیاز است تا از دریل در یک محیط بسته یا مسکونی استفاده شود و این در صورتی که موتور برق پشتیبانی، صدای تولیدی زیادی داشته باشد، شدیداً آزاردهنده است.تصور کنید قرار باشد یک موتور برق پر سر و صدا که گاهاً صدای برخی از آن ها در حد صدای یک موتور سیکلت است را در محیط بسته راهرو یک خانه نیمه کاره یا حتی با حضور ساکنان روشن کنید؛ قطعاً هم خودتان دچار آزار می شود و هم موجبات آزار و اذیت ساکنان را فراهم می کنید. در این مواقع متوجه اهمیت پایین بودن سطح صدای مزاحم موتور برق خواهید شد.با این وجود بهتر است به سراغ محصولاتی که کم صدا بوده یا حتی بر مبنای ادعای تولیدکننده بی صدا هستند بروید.

گارانتی و پشتیبانی مناسب از سوی فروشنده

این نکته فقط در مورد خرید محصولاتی برای پشتیبانی از دریل صادق نبوده و در هر حال باید به آن دقت داشت اما میزان اهمیت آن باعث شد تا به شکل نکته مجزایی در این بخش به آن اشاره کنیم. در هر حال و برای هر مقاصدی، وسیله باید گارانتی داشته و یا در غیر این صورت از نظر قطعات و وسایل موجود در بازار قابل پشتیبانی باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>