اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


الیاف بتن


استفاده از مواد مختلف در بتن ریزی از دیرباز تاکنون

از دیرباز تاکنون همواره بشر دوپا به دنبال راه هایی بوده است تا با استناد به آن ها بتواند تا حد بسیار زیادی سطح مقاومت ساختمان های مختلف را ارتقاء بخشد. مواد افزودنی که به بتن ها در عملیات بتن ریزی می افزودند و از وجود آن ها استفاده می کردند؛ همگی در جذب انرژی و ارتقای سطح مقاوم سازی ساختمان ها تأثیرگذار بودند.

در گذشته های نه چندان دور بشر امروزی در همین راستا از کاه گل و موی اسب به منظور تقویت گچ و مصالح ساختمانی استفاده می کردند و به همین منوال در روند ساختمان سازی از این وسایل دم دست و اولیه در جهت تقویت بتن ساختمان ها و به ویژه بناهای تاریخی و گنبدها استفاده می کردند که استفاده از کاه گل در این زمینه ید طولایی دارد که می توان آن ها را به عینه در آثار باستانی مشاهده نمود.

اما رفته رفته استفاده از الیاف بتن با پیشرفت هایی که در گذر زمان صورت گرفت؛ جای خود را به کاه گل و سایر روش های سنتی و منسوخ شده داد تا از این افزودنی بتن این بار در بتن ریزی ساختمان ها استفاده شود که از حق نگذریم؛ می توان از آن به عنوان یکی از موثرترین و کارآمدترین راهکارها در زمینه تقویت سطح بتن ساختمان ها نام برد.

تاریخچه الیاف بتن

حال که الیاف بتن توانسته است جایگزینی بی بدیل برای کاه گل ها و سایر مواد اولیه قدیمی گردد؛ بد نیست گوشه چشمی هم به تاریخچه الیاف بتن داشته باشیم و به ذکر ارائه برخی از مسائل در این باره بپردازیم که به واقع الیاف بتن از چه زمانی جای خود را در پهنه گیتی و در صنعت ساخت و ساز ساختمانی باز کرد و چگونه توانست به یکی از رایج ترین افزودنی های بتن جای پای خود را در این صنعت حسابی قرص کند؟تاریخچه استفاده از الیاف بتن به سال 1950 باز می گردد. در آن زمان بود که برای نخستین بار در کشور شوروی سابق از الیاف شیشه ای در بتن استفاده شد.

با توجه به این مسئله که بتن به طور کلی ماده ای ترد می باشد و ممکن است دچار ترک خوردگی و تنش های بسیار زیادی گردد؛ با ظهور بتن بشر امروزی همواره در تلاش بوده است تا از وسیله ای در این راستا بهره بگیرید که بتواند تا حد امکان از بروز هر گونه ترک خوردگی در بتن جلوگیری نماید طبق آمارها و تحقیقات انجام شده در کشور آمریکا در سال 1960 دانشمندان به این نتیجه دست یافتند که الیاف فولادی می تواند تا حد بسیار زیادی از بروز این ترک ها و تنش های موجود در بتن جلوگیری به عمل آورد و به همین سبب رفته رفته استفاده از این نوع از الیاف ها نیز رواج گسترده ای به خود یافت.

هر چند که در زمینه تاریخچه استفاده از الیاف فولادی هنوز هم تاریخ دقیقی برای آن مدنظر قرار نداده اند و بیشتر استفاده از آن را به اواسط قرن اخیر مربوط می دانند.ولی با این وجود این نوع از الیاف ها نیز جای خود را کم کم در عرصه صنعت باز کردند و به همین ترتیب سایر انواع الیاف بتن یکی پس از دیگری با پیشرفت ها و رشد فزاینده تکنولوژی ظهور یافتند و امروزه از تک تک آن ها در صنعت ساخت و ساز ساختمانی استفاده می گردد.

مقاومت بالای بتن با استفاده از الیاف بتن

پس از اینکه الیاف های بتن در سال های نامبرده شده رفته رفته جای پای خود را به صنعت ساخت و ساز ساختمانی باز کردند؛ ابزارآلات قدیمی و منسوخ شده از میان رفتند و به طور کلی آن ها را به باد فراموشی سپردند تا بدین ترتیب بتوان از انواع مختلف الیاف های بتن به جای آن ها در این صنعت استفاده نمود.

با توجه به این مسئله که آمارها حاکی از بالا رفتن سطح مقاومت بتن پس از استفاده از الیاف بتن می باشد؛ دیگر می توان بدون توجه به ابزارآلات قدیمی و سنتی امروزه از انواع الیاف بتن به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای تقویت بتن یاد کرد که شما می توانید با توجه به سیری در تاریخچه استفاده از الیاف بتن و نمونه های موفقی که در این راستا صورت گرفته است؛ از الیاف های بتن مختلفی استفاده کنید که به شما کمک خواهد کرد تا در هر پروژه و عملیات عمرانی بتوانید موفق سر از آب بیرون آورید.

هزینه خرید الیاف بتن

با نگاهی گذرا به این مسئله که الیاف بتن از کجا آمد و از چه زمانی پا به عرصه ظهور نهاد؛ متوجه خواهیم شد که الیاف بتن جایگزین بی بدیلی برای کاه گل و سایر مواد اولیه قدیمی آن زمان بوده است.ولی با توجه به پیشرفت های چشمگیری که امروزه ما در صنعت ساخت و ساز ساختمانی شاهد آن هستیم؛ می توان اذعان داشت که با توجه به ویژگی ها و مزیت هایی که استفاده از الیاف بتن امروزه در اکثر پروژه ها برای شما به ارمغان می آورد؛ هزینه خرید الیاف بتن کاملا مقرون به صرفه است و به واقع شما می توانید با صرف هزینه ای نه چندان زیاد زندگی خود و اعضای خانواده خویش را بیمه می کنید.

پس با توجه به این مسئله که هیچ چیزی مهم تر از جان انسانی نیست؛ بهتر است به فکر خرید الیاف بتن باشید و آن ها را با هزینه های مقرون به صرفه خریداری نمایید تا بدین ترتیب بتوانید با خرید و استفاده از انواع الیاف بتن جان خود و خانواده خویش را در برابر هر حادثه و بلای طبیعی تا حد بسیار زیادی محفوظ نگه دارید.

الیاف بتن؛ ماده افزودنی بتن

از الیاف بتن امروزه به عنوان یکی از بهترین مواد افزودنی بتن یاد می شود که توانسته است در طی سالیان اخیر جایگزین خوبی برای مواد سنتی باشد.با حالی که پیدایش اولیه استفاده از اولین الیاف بتن به سال 1950 باز می گردد؛ ولی با این حال الیاف بتن توانسته است در طی همین سال های نه چندان زیاد آنقدر موثر واقع بیفتد که دیگر استفاده از سایر مواد قدیمی منسوخ شده و به جای آن ها دیگر از الیاف بتن در بتن ریزی ساختمان ها استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>