اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ویبره بتن

استفاده از تجهیزات مختلف با کارایی یکسان

در عملیات بتن ریزی ساختمان ها از دستگاه ها و تجهیزات مختلف و با کارایی یکسانی استفاده می شود که هدف نهایی استفاده از هر یک از آن ها چیزی جزء از بین بردن حباب های موجود در بتن در عملیات بتن ریزی نمی باشد.اما در همین راستا از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که از جمله آن ها می توان به شیلنگ ویبراتور در انواع مختلف خود اشاره داشت که عبارتند از: شیلنگ ویبراتور برقی، بنزینی، دیزلی، بادی و... همان طور که مشاهده می کنید؛ هر یک از این شیلنگ ها با ساختار متفاوت خود در نهایت به منظور انجام امور بتن ریزی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اما به منظور یکدست نمودن و همگن سازی بتن جدا از استفاده از هر یک از این شیلنگ ها از دریل ویبره بتن نیز استفاده می شود که به آن ویبراتور دریلی هم گفته می شود. حال سوال اینجاست که دریل ویبراتور یا ویبراتور دریلی چیست و چه مزیت هایی دارد؟ برای پاسخ به این سوال و نیز سوالات و ابهاماتی از این دست تا پایان با ما همراه باشید.

دریل ویبره بتن چیست؟

حتما تاکنون با شیلنگ ویبراتور و انواع مختلف آن آشنا شده اید و می دانید که کاربرد استفاده از آن در عملیات بتن ریزی ساخت و ساز ساختمانی چیست. شیلنگ ویبراتور قطعه ای از مجموعه قطعات دستگاه ویبراتور می باشد که حالت ارتعاشی و لرزشی داشته و می توان به وسیله آن تمامی حباب های موجود در بتن ریزی ساختمان ها را از بین برد.

اما نوعی از ویبراتورهای دیگر وجود دارند که به آن ها دریل ویبره بتن یا ویبراتور دریلی گفته می شود. دریل ویبره بتن به واقع با همان کاربرد و کارایی به گونه دیگری تولید گشته است که به راحتی قابلیت حمل و نقل را داشته و با توجه به وزن سبک می توان آن ها را جا به جا نمود.

الکتروموتور به عنوان یک مولد در این گونه از ویبراتورها، حجم بسیار کوچکی دارد که به همراه شیلنگ ویبره بتن به راحتی قابل حمل و استفاده در پروژه های ساخت و ساز ساختمانی است. به آن ها دریل ویبره بتن و ویبراتور دریلی گفته می شود. چرا که ساختار ظاهری آن ها شبیه به دریل بوده و به همین خاطر نام دریل ویبره بتن را روی آن ها گذاشته اند.باید در نظر داشت که با توجه به عدم وجود موتورهای حجیم و قدرتمند در دریل ویبره بتن برخلاف دستگاه ویبراتور نمی توان چندان دریل ویبره بتن یا ویبراتور دریلی را جزء انواع قدرتمند شیلنگ های ویبراتور به حساب آورد.

از همین رو بیشتر از دستگاه ویبراتور و شیلنگ های مخصوص ویبراتور در راستای بتن ریزی ساختمان ها استفاده می شود و دریل ویبره بتن را از نظر قدرت می توان آن را در رده بالاتر همان دریل های معمولی به حساب آورد که جزء ابزارهای عادی به شمار می آیند. قطر شیلنگ های ویبراتور دریلی به صورت 1.5 اینچ و طول آن ها نیز در ابعاد مختلف و غالبا کوتاه 1، 1.5، 2 و 2.5 متر می باشد.

در حالی که طول شیلنگ های ویبراتور معمولا 6 متر می باشد. در ادامه با کاربرد دریل ویبره بتن آشنا خواهیم شد تا به این سوال پرداخته شود که با وجود انواع شیلنگ های ویبراتور، دیگر چه نیازی به تولید و استفاده از دریل ویبره بتن می باشد؟

نیازی به تولید و استفاده از ویبراتور دریلی

همان طور که پیشتر نیز یادآور گشتیم؛ برای یک کارکرد یکسان در عملیات بتن ریزی از تجهیزات مختلفی استفاده می شود. با وجود قدرت های نه چندان بالای دریل ویبره زن در قیاس با شیلنگ های ویبراتور، باز هم می توان اذعان داشت که ویبراتورهای دریلی، جزء پرفروش ترین انواع تجهیزات در راستای بتن ریزی ساختمان ها به شمار می آیند.

عمده ترین دلیل نیاز به تولید و استفاده از دریل ویبره بتن ذکر این مطلب است که در بتن ریزی تمامی ساختمان ها نیاز به قدرت بالا نیست؛ بلکه در بسیاری از پروژه ها با توجه به حجم کوچک خود نیاز به دریل ویبره بتن دارند. پس هر وسیله ای که تولید می شود؛ کارکرد و کارایی خاص خود را دارد که به عنوان مثال: در بتن ریزی ستون ها از ویبراتور دریلی بیشتر استفاده می شود.

چرا که در این نوع از عملیات ها نیاز به قدرت بالایی نیست و توان نه چندان بالای ویبراتور دریلی نیز پاسخگوی این امر می باشد و می توان با حالت های لرزش و ارتعاشی که این نوع از ویبراتورها ایجاد می کنند؛ به راحتی ساختار بتن را تخریب نمود.

کاربرد بهره مندی از وجود ویبراتور دریلی

همان طور که به آن اشاره داشتیم؛ از ویبره دریلی با توجه به قدرت و توانایی پایینی که دارد؛ بیشتر در جهت بتن ریزی در فضاهای کوچک تر استفاده می شود. بنابراین کاربرد عمده استفاده از ویبراتورهای دریلی، استفاده از آن ها در فضاهای کوچکی است که به خوبی می توان از آن ها استفاده کرد.

علاوه بر آن، دریل ویبره بتن با توجه به شرایط پرتابل بودن خود از درجه اهمیت بسیار زیاد و قابل توجهی بهره مند می باشد که همین مسئله خود سبب می شود تا بتوان به وسیله آن نیازهای جاری در عملیات بتن ریزی را برطرف ساخت.

ویژگی های شیلنگ ویبراتور دریلی

دریل ویبره بتن یا همان ویبراتورهای دریلی دربردارنده ویژگی ها و مزیت های شایان توجهی هستند که در کنار محدودیت هایی که دارند؛ این مزیت ها نیز قابل توجه است:

  • قیمت مقرون به صرفه در قیاس با سایر تجهیزات دیگر
  • وزن بسیار کم آن با قابلیت پرتابل بودن
  • قابلیت حمل و نقل آسان
  •  استفاده از آن ها در فضاهای محدود و کوچک در پروژه های ساختمان سازی

با توجه به ذکر تمامی این ویژگی ها و مزیت هایی که از آن ها یاد شد؛ در صورتی که نیاز به استفاده از یک ویبراتور در فضاهای کوچکی دارید؛ بهتر است به جای خرید سایر ویبراتورهای دیگر از این نوع ویبراتورهای دریلی استفاده کنید تا بتوانید از تمامی مزیت ها و ویژگی های شایان توجه آن ها بهره مند شوید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>