اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بالابر ساختمانی

سیستم بالابرهای ساختمانی

سیستم بالابرهای ساختمانی به طور کلی این گونه است که شما می توانید در طبقات پایینی هر نوع مصالح ساختمانی را به طبقات بالاتر انتقال دهید تا یک بنا با توجه به وجود مصالح ساختمانی بتواند روند ساخت و ساز ساختمانی را به پیش ببرد.در خصوص استفاده و بهره بردن از آن ها در ساخت ساختمان های چند طبقه هیچ شک و شبهه ای نیست و بر هیچ کس مزیت های استفاده از بالابر ساختمانی پوشیده نیست.

ولی در عین حال باید توجه داشت که بالابرها هم پس از یک مدتی ممکن است خراب شوند و از کار بیفتند. گیربکس بالابرهای ساختمانی که وظیفه انتقال نیرو و توان را در این دستگاه ها ایجاد می کنند؛ از جمله اصلی ترین قطعات موجود در بالابرها همین گیربکس موجود در آن ها می باشد که خرابی این قطعه باعث عدم کارکرد و کارایی لازم در بالابرهای ساختمانی می شود.به همین دلیل در ادامه ضمن معرفی بهتر و بیشتر گیربکس بالابرها، به مهم ترین دلایل اصلی خرابی گیربکس ها خواهیم پرداخت.

دلایل اصلی خرابی گیربکس بالابر ساختمانی

ایجاد هر گونه نقص و خرابی در قطعات موجود در بالابرها به طور کلی عملکرد آن ها را از دست می دهد و سبب می شود تا دیگر نتوانید از وجود دستگاه خود استفاده کنید. مگر اینکه به فکر تعمیر یا تعویض قطعه مورد نظر شوید.شاسی و موتور به همراه گیربکس جزء اصلی ترین قطعات موجود در بالابرها به شما می آیند که نقص هر یک از آن ها، عملکرد دستگاه مورد نظر را به طور کلی مختل می سازد.

هر گونه نقص کیفیت و کارایی در گیربکس های بالابر سبب می شود تا حرکت بالابرها به صورت بریده بریده و غیر روان صورت پذیرد و یا به طور کلی از کار بیفتد و دیگر نتوان از آن استفاده کرد.بنابراین هر گونه آسیبی که به این بخش اعمال گردد؛ ممکن است خطراتی را برای شما در پیش داشته باشد. به طور کلی عوامل زیر ممکن است عملکرد گیربکس ها را تحت تأثیر قرار دهید:

  • دمای محیط مورد استفاده از گیربکس ها
  •  ایجاد هر گونه شرایط محیطی مختلف از جمله: گرد و غبار، رطوبت، سرما و یخ زدگی، استوایی بودن منطقه و به طور کلی شرایط جوی نامساعد
  • بهتر است گیربکس خود را با روکش یا پوسته آلومینیومی خود را در مکان هایی مورد استفاده قرار دهید که ضربه کمتری به آن وارد می شود تا از بروز هر گونه آسیب های احتمالی به پوسته بالابر مصالح بر مورد نظر جلوگیری شود.
  • بهتر است به هنگام خرید گیربکس برای دستگاه مورد نظر خود آن ها را با نسبت تبدیل پایین تر از 40 انتخاب کنید که این نسبت در آن ها برگشت پذیر است و به این نکته باید توجه شود که برای خرید نسبت تبدیل بیش از 80 احتمال خورد شدن دنده گیربکس به علت وجود ریز دنده ها این احتمال قوت می گیرد.

نکات مهم در خصوص خرابی گیربکس های بالابر

با توجه به نکاتی که گفته شد؛ همواره به این نکته توجه داشته باشید که به جای تعمیر گیربکس بالابر بهتر است به فکر نگهداری آن ها باشید.چرا که نگهداری و روغن کاری و سرویس های دوره ای بالابرها همواره کار آسان تری به شمار می آید و نیاز به هزینه زیادی ندارد.

در صورتی که اگر گیربکس شما بنا به هر یک از دلایلی که گفته شد و یا دلایل ریز و درشت دیگر اگر گیربکس دستگاه شما آسیب ببیند؛ تعمیر آن ها از نظر اقتصادی، به صرفه نیست و به واقع تعمیر آن ها هیچ گاه توصیه نمی شود؛ بلکه به جای تعمیر، شما می توانید از یک گیربکس بهتری به عنوان جایگزین آن استفاده کنید که به مراتب از کیفیت بهتری هم برخوردار بوده باشد.

ضمن اینکه توجه به این نکته هم خالی از لطف نیست که اگر گیربکس دستگاه شما از نوع چینی باشد؛ قطعات آن برای تعمیر در داخل ایران یافت نمی شود و به همین دلیل نمی توان آن را تعمیر نمود.پس بهتر است به محض خرابی گیربکس بالابرهای ساختمانی به جای تعمیر آن ها به فکر تعویض آن ها با یک قطعه دیگر باشید تا باری دیگر بتوانید از وجود بالابرهای خود استفاده بهینه ای کنید.

توجه به کیفیت محصول پیش از خرید

همواره در نظر داشته باشید که پیش از خرید هر محصولی بهتر است به کیفیت و نوع برند تولیدی آن توجه داشته باشید. گیربکس حلزونی از جمله گیربکس های مطرح و با کیفیت در این زمینه هستند که بهتر است پیش از خرید از این نوع گیربکس ها استفاده کنید.

در صورتی که اگر به این مسئله توجه نداشته باشید و یک گیربکس بی کیفیت را با هزینه ارزان قیمتی خریداری کنید؛ ممکن است خیلی زود به هر یک از این مشکلات گرفتار شده و بایستی باری دیگر به فکر خرید یک گیربکس دوباره ای برای دستگاه خود باشید. پس بهتر است در همان ابتدا یک گیربکس با کیفیت را برای دستگاه خود انتخاب کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>