اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


الیاف بتن


بهره مندی از انواع مختلف الیاف های بتن

امروزه انواع و اقسام مختلفی از الیاف های بتن وجود دارند که شما می توانید هر یک از آن ها را انتخاب و در عملیات بتن ریزی ساختمان خویش مورد استفاده قرار دهید. استفاده از الیاف های بتن در بتن ریزی ساختمان ها موجب تقویت بتن و استقامت آن ها می شود.اما در بین انواع مختلفی که از الیاف های بتن وجود دارد؛ برخی از آن ها کاربرد و کارایی بیشتری دارند. الیاف بتن PP یا الیاف پلی پروپلین بتن یکی از کاربردی ترین انواع الیاف بتن به شمار می آید.

به همین سبب است که در ادامه به ذکر چیستی و چرایی این مسئله خواهیم پرداخت که چرا الیاف بتن PP به عنوان کاربردی ترین مدل الیاف بتن به شمار می آید. پس در صورتی که به دنبال یکی از بهترین و پر کاربردترین نوع الیاف های بتن به جهت مقاوم سازی ساختمان های خود هستید؛ با ما همراه باشید تا شما را در این راستا همیاری نماییم.

انواع مختلف الیاف های بتن

امروزه به جهت مقاوم سازی ساختمان ها در پروژه های مختلف ساختمانی از انواع مختلف الیاف های بتن استفاده می کنند تا با به کارگیری هر یک از این مدل های مختلفی که در بازار عرضه شده است؛ بتوان سطح بتن های ساختمان را تا حد بسیار اعلایی مقاوم ساخت.

یکی از پرکاربردترین نوع الیاف های بتن به کار گرفته شده در پروژه های مختلف بر حسب آمار، الیاف بتن PP یا پلی پروپلین می باشد که استفاده از آن ها بسیار رایج و شایع گشته است. اما به واقع چرا در بین انواع مختلفی که از الیاف های بتن وجود دارد؛ این مدل از الیاف ها بیشتر نسبت به سایر الیاف های دیگر رواج گسترده ای به خود دیده است؟

عمده ترین ویژگی ها و کارایی های این نوع از الیاف ها چیست؟ این سوالات و نیز سوالاتی شبیه به آن ممکن است فکر و ذهن شما را نیز درگیر خود کرده باشد. به همین سبب است که در ادامه ضمن معرفی الیاف بتن PP سعی بر پاسخگویی به این سوالات برخواهیم آمد.

آشنایی بیشتر با الیاف بتن PP

الیاف بتن PP یا همان الیاف پلی پروپلین به نوعی کامپوزیت اطلاق می گردد که با بهره گیری از ترکیباتی همچون: سیمان و ماسه و ملات های سیمانی در نهایت سبب افزایش چشمگیر نیروی کششی و مقاومت بالای بتن های ساختمانی می گردد.

میزان کششی و خمشی و سایشی و برشی مخلوط های سیمان و ماسه را می توان با استفاده از این ماده افزودنی بتن تا حد زیادی ارتقاء داد و با استفاده از منعطف بودن این ماده می توان آن را به شکل های مختلفی نیز تغییر شکل داد.

از جمله قابلیت های جالب توجهی که الیاف بتن PP دارد؛ جذب انرژی بسیار بالا و شایان توجه آن است. نکته قابل ملاحظه ای که در این راستا ذکر آن خالی از لطف نیست؛ این مسئله است که به طور کلی الیاف بتن PP می توان شکل تغییر یافته و پیشرفته ای از همان کاه گل هایی باشد که در قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است.با این تفاوت که می توان نقش تکنولوژی را به عینه در این ماده افزودنی بتن مشاهده نمود که به عنوان جایگزینی بی بدیل برای کاه گل های قدیمی از آن یاد شده است.

چیستی و چرایی استفاده از الیاف بتن PP

الیاف بتنPP به عنوان کاربردی ترین نوع الیاف های بتن به شمار می آید. شاید عمده ترین دلایلی که این نوع از الیاف های بتن در مقایسه با سایر الیاف های بتن دیگر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است را بتوان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • جلوگیری از هر گونه ترک خوردگی در حین عملیات ملات ریزی ساختمان ها
  • ارتقای سطح مقاومت بتن به حد اعلای خود و مقاومت بی نظیر آن در مقابل هر گونه ضربه
  • مقاومت و استحکام بسیار بالای آن
  • جذب میزان انرژی زیاد
  • کاهش ضریب نفوذ آب و سایر مواد خورنده دیگر
  • ماده افزودنی بتن بسیار موثر برای عملیات عمرانی همچون کف سازی سیمانی، صنعتی و سکونتی
  • استفاده از الیاف بتن PP در مصارف متعدد و کارایی بالای آن در تمامی پروژه های ممکن
  • میزان شکل پذیری و ضریب انعطاف بالای آن

هر یک از موارد بالا به نوبه خود می تواند عمده ترین دلیل استفاده از الیاف بتن PP به شمار آید که با توجه به آمار قابل قبول استفاده از این نوع از الیاف های بتن در طی سالیان اخیر می توان به ضرس قاطع اذعان داشت که الیاف بتن PP را می توان یکی از پرکاربردترین و کارآمدترین نوع الیاف های بتن به شمار آورد که خرید و استفاده از آن می تواند در هر پروژه و عملیات عمرانی کارساز واقع شود.

قیمت الیاف بتن پلی پروپلین

در کنار تمامی این ویژگی هایی که از آن یاد شد؛ قیمت الیاف بتن پلی پروپلین یا همان الیاف بتن PP می تواند یکی از مسائلی تلقی گردد که پیش از خرید می بایست به آن توجه داشت. چرا که قیمت تمامی الیاف های بتن به مانند یکدیگر نیست و طبیعتا اختلاف قیمت هایی میان هر یک از این الیاف ها وجود دارد که خود همین اختلاف قیمت ها می تواند یکی از مسائل چالش برانگیز در انتخاب الیاف بتن مورد نظر برای شما به حساب آید.

اما در صورتی که به مقاوم سازی ساختمان خود اهمیت زیادی قائل باشید و بخواهید از یک الیاف بتن بسیار موثر و کارآمد بهره مند شوید؛ بهتر است بدون توجه به هر مسئله دیگری، الیاف بتن PP را خریداری نموده و به خوبی از این محصول فوق العاده در بتن ریزی ساختمان خود نهایت بهره را ببرید.

در ضمن به یاد داشته باشید که الیاف بتن PP با تمامی مزیت ها و ویژگی های مثبتی که دارد؛ نباید این گونه تصور شود که در قیمت گزافی در بازار عرضه می شود؛ بلکه کاملا برعکس قیمت الیاف بتن پلی پروپلین کاملا مقرون به صرفه و برای مصرف کننده ایده آل می باشد. پس بهتر است از هم اکنون درخواست خود را مبنی بر خرید الیاف بتن PP ثبت کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>