اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتور برق

موتور برق مناسب برای سنگ فرز کدام است؟

موتور برق مناسب برای سنگ فرز باید چه ویژگی های داشته باشد یا به بیانی دیگر در خرید موتور برق مناسب برای سنگ فرز باید به چه نکاتی دقت کرد؟ این همان پرسشی است که ما را به نگارش یادداشت پیش رو واداشت.

در این یادداشت قصد داریم تا با تمرکز بر این پرسش، نکات و موضوعات مهمی که در هنگام خرید موتور برق برای این کار باید مد نظر داشت را بررسی کنیم. بدیهی است که یادداشتی با این حجم از کلمات نمی تواند راهنمایی جامع و فصل الخطاب باشد اما در هر صورت حتی با وجود جامع و کامل بودن آن نیز، قطعاً جایگزینی برای تجربه فروشندگان و اپراتورهای فعال در این عرصه نیست.

توان تولیدی مورد نیاز را تعیین کنید

اگر قصد خرید موتور برق داشته باشید، مطمئناً اولین گزینه ای که باید در مورد آن تصمیم گیری کنید، توان تولیدی آن است. شما باید به وضوح تعیین کنید که به چه میزان توان برای کار کردن با سنگ فرز خود نیاز دارید.در هنگام خرید موتور برق مناسب برای سنگ فرز دو حالت وجود دارد؛ اول اینکه در حال حاضر سنگ فرز خاصی را خریداری کرده باشید و حالت دوم اینکه فعلاً سنگ فرز خاصی برای اتصال به ژنراتور مد نظر نداشته باشید.

در حال اول انتخاب اصلاً سخت نیست و شما می توانید با رجوع به دفترچه راهنما یا مشخصات مندرج بر روی بدنه سنگ فرز، تعیین کنید توان مصرفی آن به چه میزان است.با اطلاع از میزان دقیق توان مصرفی می توانید در مورد توان تولیدی موتور برق تصمیم گیری کنید. البته حتی در این حالت هم همواره بهتر است خرید موتور برقی را در دستور کار قرار دهید که توان تولیدی آن تا حدی بیش از توان مصرفی سنگ فرز باشد.

اما در حالت دوم قدری انتخاب موتور برق مناسب برای سنگ فرز سخت تر خواهد شد. مطابق تجربه و شناختی که ما نسبت به محصولات موجود در بازار داریم، معمولاً سنگ فرزهای کوچک و سبک توان مصرفی بین 1700 تا 2300 وات، سنگ فرزهای معمولی توان مصرفی بین 2300 تا 2800 وات و در مورد مدل های خاص و با کاربری سنگین این میزان به حداکثر 3200 تا 3400 وات می رسد.

با در نظر داشتن این ارقام حدودی می توانید به طور نسبی بسته به نوع کار خود تعیین کنید که به چه میزان از توان تولیدی در موتور برق نیاز دارید.البته باید تأکید کرد که در این روش خرید بهتر است با پرهیز از ریسک یک خرید ناکارآمد، حد نهایی را در نظر گرفته و به سراغ موتور برق های 3 الی 4 کیلووات بروید.

وزن و حجم کم یکی از فاکتورهای اساسی در خرید موتور برق

معمولاً ماهیت اموری که به کمک سنگ فرز انجام می شوند، به شکلی است که کاربر نیاز دارد تا جابجا شده، به نواحی با فضای کم یا حتی صعب العبور رفته و برش های مد نظر را ایجاد کند.از سوی دیگر نباید فراموش کرد که هدف اصلی در استفاده از ژنراتور رهایی از محدود شدن به اتصال با برق شهری یا سایر انواع اتصالات ثابت برق است و خود آن نباید به وسیله ای برای محدود کردن قابلیت جابه جایی کاربر بدل شود.

با علم به این دو نکته باید گفت که موتور برق مناسب برای سنگ فرز، باید وزن و حجم کمی داشته باشد. بهتر است در انتخاب و خرید به سراغ محصولاتی با وزن و حجم کمتر رفته و قابلیت جابه جایی را به عنوان یک فاکتور کلیدی مد نظر داشته باشید.البته وزن و حجم تنها عوامل مؤثر بر قابلیت جابه جایی نیستند و ویژگی های طراحی و ارگونومی را نیز باید مد نظر داشت. مثلاً در صورتی که موتور برق های چمدانی(کیفی) که طراحی جالبی دارند بتوانند توان مصرفی مورد نیاز شما را تولید کنند، انتخاب های جذابی برای این کار هستند.

مجموعاً در این مورد نباید به شکلی عمل کرد که سختی در جابه جایی ژنراتور به پاشنه آشیل اپراتور آن بدل شود. در مقابل هم اما نباید سایر ویژگی های وسیله مانند ظرفیت مناسب باک سوخت، توان تولیدی یا مرغوبیت برند را فدای حجم کم آن کرد.یک خریدار موفق کسی است که بتواند بین تمام ویژگی های طرح شده در این یادداشت تعادلی منطقی و مناسب ایجاد کند. هیچ گاه خرید یک بعدی و با در نظر گرفتن یک ویژگی نمی تواند موفقیت آمیز باشد.

کیفیت مناسب مدار برق اهمیت زیادی دارد

در مجموع بخش مربوط به مدار تولید و توزیع برق در موتور برق باید همواره کیفیت بالایی داشته باشد و این ربطی به نوع کاربری وسیله ندارد. اما در مورد موتور برق مناسب برای سنگ فرز داستان کمی فرق دارد و باید با حساسیت بیشتری در این مورد عمل کرد. موتور الکتریکی سنگ فرز، شاید خیلی حساس نباشد اما در بلندمدت نوسان برق می توان به قاتلی خاموش برای آن بدل شود.

با توجه به توان مصرفی بالا و شدت جریان مورد نیاز سنگ فرز، موتور برق باید توانایی تأمین برق یکنواخت را به صورت پیوسته داشته و با هر بار روشن و خاموش شدن موتور الکتریکی سنگ فرز با نوسان مواجه نشود.البته هیچ گاه نمی توان این نوسان را به صفر رساند اما در محصولات مرغوب و مدل های با کیفیت موتور برق، این نوسان به کمترین حد ممکن خواهد رسید.

ظرفیت مناسب باک سوخت را نباید فراموش کرد

پر واضح است که بدون سوخت، موتور برق نمی تواند کار کند و این یعنی سوخت یک عامل محدودکننده در مدت زمان کارایی وسیله است.اگر نمی خواهید زود تمام شدن سوخت و دور ماندن دستتان از برق در مواقع کار به یک دغدغه بدل نشود، بهتر است در مورد ظرفیت باک با حساسیت زیادی تصمیم گیری کنید. پایین بودن ظرفیت باک برای یک وسیله این چنینی می تواند به یک کابوس مزمن بدل شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>