اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیلنگ ویبراتور


استفاده نادرست از شیلنگ ویبراتور و خطر بیماری انگشت سفیدی

ابزارها ساخته شده اند تا بتوانند ما را در آسان شدن کارها یاری کنند. انجام بسیاری از فعالیت های سنگین ساختمان سازی را نمی توان بدون حضور ابزارهای تخصصی به سرانجام رسانید. این ابزارها عملیات های غیرممکن را برای ما به آسانی اجرا می کنند.مانند عملیات های ویبره زنی بتن که با کمک انواع شیلنگ ویبراتورها صورت می گیرد.

در این بین هر اندازه به جهت تامین اهدافی که برای آنها در نظر گرفته ایم، از قدرتی بالا همراه با خلق نیروهایی خاص بهره مند باشیم باید از جنبه های ایمنی بیشتری در کار نیز استفاده کنیم. مانند همین شیلنگ ویبراتور قید شده که با الگوی ایجاد لرزش های عمیق در بطن بتن، آنها را یکدست می کنند.

این قدرت ها گاهاً خارج از تحمل انسانی هستند. آنگاه است که استفاده نادرست از ابزارهایی مانند شیلنگ ویبراتور بتن می تواند تبعات خطرناکی مانند بیماری انگشت سفیدی را به دنبال داشته باشد.بتن در مقدمات امر، سیالی بسیار چگال است که به هیچ حالت علاقه ندارد تا در فضای هدفی که برای آن در نظر گرفته ایم، به درستی پخش شود. تنها راه یکدست کردن بتن، مادامیکه بتوانیم حباب زدایی بتن را به انجام رسانیم، لرزاندن آن است.

لرزش بتن باعث می شود تا سطح اصطکاک میان سنگدانه های شن و ملات آب و سیمان از میان رفته، در نهایت بتن یکدستی حاصل آید. اما لرزش بتن عملیات ساده ای نیست.نیاز به قدرت بالایی دارد. قدرتی که قرار است از طریق شیلنگ ویبره ها تامین شود. حال در نظر داشته باشید که این شیلنگ ویبراتورها در تمام اجرای عملیات بتن ریزی در دستان اپراتورها قرار دارند.به این ترتیب کاملاً مستعد آن هستند که قدرت لرزش با فرکانس بالای خود را به سمت دستان اپراتورها منتقل کنند.

اگر اپراتور عملیات حباب زدایی بتن، سطح مهارت کافی را نداشته باشد، تمام قدرت فرکانسی شیلنگ ویبره متوجه دستان شما در حین عملیات لرزش بتن خواهد شد. در این حالت گویی دستان اپراتورها همراه با عمق بتن به لرزش های عمیقی خواهد افتاد.این اتفاق در اندک زمانی باعث آسیب های عصبی تا عروقی جدی برای دست ها می شود. بیماری انگشت سفیدی یکی از رایج ترین عارضه ها در اثر استفاده غیراصولی از شیلنگ ویبره ها می باشد.

در این مقاله قصد داریم تا به روش صحیح ویبره زنی با هدف حباب زدایی بتن بپردازیم. روشی که قرار است دستان ما را از انواع عارضه ها مانند بیماری انگشت سفیدی مصون نگه دارد. اما قبل از آن بهتر است بررسی کنیم که این بیماری انگشت سفیدی دقیقاً چیست؟ و چرا آن را به عنوان یک عارضه خطرناک می شناسند؟

بیماری انگشت سفیدی و ارتباط آن با شیلنگ ویبراتور

گرفته شدن غیرعادی مسیر خون در رگ ها که باعث کاهش جریان خون در بافت های موضعی می شود را به عنوان یک بیماری به نام رینود می شناسند. در این بیماری در اثر تنگ شدن رگ ها، جریان خون در برخی از اندام های انسانی مختل شده و رنگ پوست به سمت سفید شدن مایل می شود.این پدیده یک جریان تقریباً عادی در مواجهه با هوای بسیار سرد است. شاید پس از یک تجربه خیلی سرد از هوای زمستانی، شما نیز احساس گرفتگی را در اندام هایی مانند دست ها، پاها و نوک بینی داشته باشید.

این کرختی گاهاً همراه با اندکی سفید شدن سطح پوست در اندام های تحت تأثیر سرما خودش را نشان می دهد. در این حالت اگر در یک محیط گرم باشید، مجدداً خون در رگ های شما در جریان خواهد افتاد و دوباره بدون کوچک ترین مشکلی صاحب همان پوست شاداب خود خواهید شد.اما اگر مشکل گرفتگی عروق در اندام ها چیزی فراتر از یک سرمازدگی معمولی باشد، جریان خون قادر نیست تا به طور کامل در عمق اندام های درگیر شده به گردش درآید. در این حالت پدیده رینود که با سفید شدن سطح پوست همراه است، حالتی ماندگار پیدا می کند.

این بیماری غالباً انگشتان دست و پا را درگیر می کند. حالتی که در آن رگ های دست ها و یا پاها نمی گذارند خون به سمت انگشتان در جریان باشد.علت های متعددی برای بروز بیماری رینود وجود دارد. از عوامل ارثی تا زندگی طولانی مدت در هوای سرد و شاید تجربه بیماری های خاص و زمینه ای، مقدمات پیدایش عارضه انگشت سفیدی هستند.

به طور کلی پزشکان نتوانسته اند یک جریان منطقی را برای چرایی ظهور این بیماری معرفی کنند. اما همه آنها بر یک دلیل قاطع اجماع نظر دارند. اینکه برخی از مشاغل خاص که همراه با حرکت های تکراری و دایمی است و یا در حالت هایی همراه با ضربات تکراری دست می توانند تأثیر کاملی در پیدایش این بیماری داشته باشند.

به این ترتیب چند عدد از مشاغل را می توانید نام ببرید که نحوه کار کردن در آنها مستعد ایجاد بیماری انگشت سفیدی است؟ در میان تمام آن مشاغل، قطعاً هیچ کدام نمی تواند به مانند اپراتوری شیلنگ ویبراتور بتن مستعد ایجاد ضربات کوبنده و متوالی بر دست ها باشد.شیلنگ ویبراتور بتن با لرزش عمیق کار می کند و مستعد آن است که تمام این ضربات کوبنده را در دستان اپراتورها پخش کند. این دقیقاً همان دلیلی است که می تواند در درازمدت باعث آسیب به سیستم های عصبی و عروقی در دستان شما باشد.

یک جریان مخرب که قرار است رگ های خونی دست های اپراتورها را درگیر خود کرده، باعث اختلال دائمی در گردش خون بشود. بیماری انگشت سفیدی یک عارضه خطرناک است که می تواند باعث از دست رفتن قدرت حرکتی و حتی انگشتان دست بشود.حال که با عارضه رینود و در امتداد آن خطر کار با شیلنگ ویبراتور در رخداد آن آشنا شدیم، سوال کلیدی آن است که چگونه مانع از ایجاد این بیماری شویم؟ و یا اینکه در صورت مبتلا شدن، آیا روش های درمانی موثری وجود دارد؟

چگونه به بیماری انگشت سفیدی مبتلا نشویم؟

بیماری انگشت سفیدی که در طب کار با نام سندروم ارتعاش از آن یاد می شود، یک عارضه در اثر مواجه شدن طولانی مدت دست ها با ابزارهای ارتعاشی مانند شیلنگ ویبراتورها می باشد. پس اولین شرط پیشگیری از بیماری انگشت سفیدی، در عدم مواجهه طولانی مدت با عامل ارتعاش است.

مثلاً بهتر است عملیات لرزش بتن را به مدت طولانی و برای روزهای متوالی انجام ندهید. به هر حال در سطح عملیات بتن ریزی قطعاً همراه با چندین همکار، درگیر پروژه هستید. در این حالت می توانید به تناوب، کار با شیلنگ ویبراتورها را انجام دهید.

اما اگر در جایگاه یک اپراتور حرفه ای با شیلنگ ویبراتور کار می کنید و نمی توانید فرد خاصی را به جای خود بگمارید، پس بهتر است حرفه ای باشید و اصول درست لرزش بتن را فرا بگیرید. روش هایی که به شما یاد می دهند تا چطور با پرهیز از پوکر در قسمت انتهای شیلنگ ویبراتورها، عملیات حباب زدایی بتن را به انجام رسانید.

استفاده دائمی از دستکش های ضد ارتعاش نیز در کار با انواع شیلنگ ویبراتور ضروری می باشد.بهتر است در همه حالت دستان خود را گرم نگه دارید. خصوصاً اگر در معرض زمستان درگیر یک عملیات بتن ریزی در هوای سرد شده اید. در چنین حالتی اگر اپراتور شیلنگ ویبراتور هستید، باید به تناوب خودتان را به یک منبع گرمایی رسانید تا دستان خود را گرم نگه دارید.

هرگز سیگار نکشید. سیگار دشمن سلامتی برای هر کسی است و دو چندان نابود کننده دستان کسانی است که با ابزارهای لرزشی کار می کنند. چرا که سیگار یکی از مخرب ترین عوامل در گردش طبیعی خون است. اتفاقی که می تواند اثرات مخرب انگشت سفیدی در اثر کار با شیلنگ ویبراتورها را دوچندان کند.
اگر داروی خاصی مصرف می کنید، دقت داشته باشید که داروی شما از دسته عوامل محرک در تنگ کردن عروق نباشد.

از طرفی ماساژ دائمی دست ها در انتهای کار با شیلنگ ویبراتورها نیز نقش کلیدی در جریان یافتن خون دارد. اصول درست ماساژ دست ها را یاد بگیرید تا خودتان بتوانید مسیر سلامتی خودتان را تضمین کنید.
تکان دادن دست ها در حین کار نیز مفید می باشد. یاد بگیرید که به شکل دائمی با هر دو دست، بدنه شیلنگ ویبراتورها را در اختیار نداشته باشید. در حین کار به تناوب در تکان های شدید، دست های خود را جابجا کنید.

چگونه انگشت سفیدی را درمان کنیم؟

اگر با رعایت تمام نکات حرفه ای در کار با شیلنگ ویبراتور و شاید در اثر بی توجهی دچار بیماری انگشت سفیدی شده اید، نگران نباشید. این بیماری مسیر درمان چندان پیچیده ای ندارد.

  • در اولین قدم باید از شغل خود که همراه با ضربات تکراری بر دستان شما است، خداحافظی کنید. لذا در صورت مشاهده بیماری انگشت سفیدی لااقل تا انتهای دوره درمان نمی توانید به عنوان یک اپراتور شیلنگ ویبراتور کار کنید.
  • تحت هر حالتی سیگار نکشید. بهتر است آن را برای همیشه ترک کنید.
  • با مراجعه به پزشک و تحت نظارت وی از دستکش های مخصوص استفاده کنید.
  • هرگز در مجاورت یک هوای بسیار سرد قرار نگیرید.
  • در شرایط استرس زا زندگی نکنید. اگر نمی توانید با شرایط آرامتری همراه باشید، داروهای کاهش استرس استفاده کنید.
  • در حالت های حاد بیماری، جراحی های اعصاب سمپاتیک صورت می گیرد.
  • می توانید طبق نظر پزشک در مسیر درمان این بیماری در اثر کارکرد با شیلنگ ویبراتوراز برخی داروهای گشاد کننده عروق، مانند تولازولین، دیلتیازمو... استفاده کنید. توصیه اکید می شود که به شکل خودسرانه اقدام به مصرف این داروها نداشته باشید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>