اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ویبراتور دریلی


دلایل اصلی خرابی ویبراتور دریلی چیست؟

خرابی یکی از واژگان بد و دلهره آور در دنیای کسب وکار، صنعت و پروژه های عملیاتی است؛ خرابی در هر کجایی که باشد، برای اپراتور خبر تلخی خواهد بود. مخصوصاً در وضعیت فعلی بازار ایران و تلاطم شدید قیمت ها، بی شک خرابی های جدی که منجر به تعویض وسیله یا تعمیرات کلی شوند، گاهاً تا میلیون ها تومان هزینه خواهند داشت.

از سویی دیگر اما ذات و ماهیت برخی از ابزار و وسایل با فشار کاری بالا و وظایف سنگین گره خورده است و همین باعث می شود تا در نگهداری آن ها به دقت و شناخت بیشتری نیاز داشته باشید. یکی از این قسم وسایل ویبراتور تفنگی است. بر همین مبنا ما تلاش کردیم تا در یک یادداشت، به شکل اجمالی نگاهی به علل خرابی ویبراتور دریلی داشته و زمینه های ایجاد نقص و خرابی در آن را بررسی کنیم.این کمک می کند تا در صورت کار با ویبراتور دریلی یا مالکیت آن، با شناخت بیشتری وضعیت ویبراتور دریلی را کنترل کنید. عناوین یادداشت پیش رو به شرح زیر است:

  • روشن ماندن طولانی
  • استفاده از شیلنگ نامرغوب
  • درگیر کردن ویبره دریلی با موقعیت های نامناسب
  • عدم رسیدگی پیوسته به ویبراتور دریلی
  • شرایط بد نگهداری ویبراتور دریلی
  • نامرغوب بودن ویبراتور دریلی

روشن ماندن طولانی

اینکه موتور ویبراتور دریلی و در مجموع انواع مختلف شیلنگ ویبره به شکلی طراحی شده تا بتواند به طور مداوم نیروی تولید کند کاملاً صحیح است اما این بدان معنی نیست که باید وسیله را در ساعات طولانی متوالیاً زیر فشار کاری قرار داد.هر موتور الکتریکی و یا حتی مکانیکی، باید مدت زمان های خاصی تحت فشار کاری قرار گرفته و سپس با یک وقفه به آن اجازه استراحت داده شود. مخصوصاً این موضوع در موتورهای الکتریکی بسیار ملموس تر است.

به یک آبمیوه گیری فکر کنید که برای گرفتن آبمیوه مداوم و به مدت 30 دقیقه موتور آن را روشن نگه می دارید؛ بی شک حتی اگر در آن لحظه و موقعیت آسیب ندیده و از کار نیفتد، در بلندمدت عمر آن کاهش پیدا خواهد کرد. پس در کار با ویبراتور دریلی نیز باید این نکته را مد نظر قرار داده و در بین کار، وقفه های کافی را بسته به سبک کار ایجاد کنید.

استفاده از شیلنگ نامرغوب

ویبراتور دریلی از دو بخش اصلی تشکیل شده است؛ بخش تفنگی(موتور و دسته) در کنار شیلنگ لرزش که طویل بوده و به سر ویبراتور وصل خواهد شد. نیازی به توضیح نیست که بر مبنای سیستم عملکرد این وسیله نیروی محرکه در موتور تولید شده و به شیلنگ منتقل خواهد شد تا مطابق ساختار شیلنگ، لرزش لازم در آن ایجاد شود.

اگر در این سیستم عملکردی از یک شیلنگ نامرغوب و غیر استاندارد استفاده شود، بی شک سبک لرزش ها و نحوه عملکرد کلی وسیله تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.در این وضعیت اپراتور تلاش می کند تا با بیشتری روشن نگه داشتن و یا فشار بیشتر به وسیله، کار بتن ریزی و وظایف محوله را به درستی پیش ببرد و شاید حتی موفق شود اما به چه قیمتی؟

به قیمت آسیب زدن به موتور محرکه دستگاه. در مجموع یک شیلنگ ویبره نامرغوب می تواند ضمن ایجاد وقفه در پروسه کاری و کاهش کیفیت آن، صدمات جدی به وسیله شما وارد کند. در حالی که می توان به سادگی با خرید محصولی دیگری و تعویض آن، از این مشکل جلوگیری کرد.

درگیر کردن ویبره دریلی با موقعیت های نامناسب

هر وسیله ای برای کار در شرایط خاصی طراحی شده است و باید با توجه به چارچوب های خاصی آن را زیر بار کاری قرار داد؛ شما نمی توانید با یک طناب نازک وزنه ای 50 کیلویی را بلند کرده و انتظار پاره نشدن آن را داشته باشید.

در مورد ویبراتور تفنگی هم گاهاً اپراتورها اشتباهاً وسیله را با موقعیت غلطی درگیر می کنند؛ این موقعیت غلط می تواند موارد مختلفی را شامل شود. قرار دادن ویبراتور دریلی در خمیر بتنی که کاهش رطوبت شدید داشته، وارد کردن آن به تنگناها و موقعیت هایی که امکان ارتعاش مناسب نیست و یا استفاده از آن در عمق های نامناسبی از خمیر بتن.

در هر شرایطی باید دقت داشت که یک اپراتور زبده و کاربلد، می تواند ظرفیت های وسیله چگونه است و آن را موقعیت های نامناسبی درگیر نمی کند.

عدم رسیدگی پیوسته به ویبراتور دریلی

ویبراتور دریلی نیز مانند هر ابزار، وسیله و ساختار برقی یا مکانیکی دیگری، نیازمند نگهداری و پایش مستمر وضعیت است. اپراتور باید به طور مداوم وضعیت وسیله را زیر نظر داشته و مشکلات کوچک آن را به مرور برطرف سازد.به طور مثال اپراتور باید با شناخت کافی نسبت به وسیله به محض کاهش توان یا ایجاد یک صدای ناهنجار در حین کار کردن، متوجه غیر نرمال بودن وضعیت شده و این موضوع را خود حل کند یا وسیله را به تعمیرکار ارجاع دهد.

در بسیاری از موارد مشکلات عمده و نقص های جدی ویبراتور دریلی با نشانه های کوچکی مانند یک صدای غیرعادی شروع شده و با گذشت مدت زمان خاصی به یک نقص جدی بدل شده است. پس باید به طور مستمر عملکرد و جزئیات وسیله را زیر نظر داشت.

شرایط بد نگهداری ویبراتور دریلی

هم در هنگام کار با ویبراتور برقی دریلی و هم در هنگام کار نکردن باید به سلامت آن دقت داشته باشید. اغلب موارد فوق، در مورد شرایط کار کردن با وسیله بودند اما در گاهاً شرایط بد نگهداری باعث آسیب به وسیله خواهد شد.

اینکه در شرایط عادی و خاموش بودن وسیله در کجا نگهداری می شود بسیار مهم است. هرچند حساسیت این وسیله در مدل های مرغوب نسبت به رطوبت و گرد و خاک بالاست، اما به هر طریق این قسم از عوامل محیطی در بلندمدت و یا حتی میان مدت به سلامت وسیله آسیب جدی وارد خواهند کرد.پس با این اوصاف بهتر است موقعیت و وضعیت نگهداری به شکلی در نظر گرفته شود که در آن وسیله کمتر تحت عوامل محیطی مانند رطوبت، نم یا گرد و خاک باشد.

نامرغوب بودن ویبراتور دریلی

پرداخت به هر عللی بدون در نظر گرفتن این واقعیت که یکی از اصلی ترین علل خرابی و نقص در آن می تواند ضعف در کیفیت خود وسیله باشد، کاملاً غلط است. واقعیت این است که ویژگی های عملکردی و مرغوبیت مواد سازنده خود وسیله نیز در این مسئله نقش دارند و گاهاً یک مدل خاص از ویبراتور دریلی، حتی در کمترین فشار کاری و بهترین وضع نگهداری، عمر کوتاهی خواهد داشت.

هدف از بیان این نکته، گوشزد کردن این است که باید در هنگام خرید با دقت کافی عمل کنید وگرنه دقت به صدها جزئیات مختلف در نگهداری و کار با وسیله هم افاقه نکرده و وسیله به سرعت خراب خواهد شد. بهتر است با دید بلندمدتی وارد پروسه خرید چنین وسایلی شوید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>