اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چاله کن


استفاده از انواع دستگاه های چاله کن در صنعت کشاورزی

یکی از تجهیزاتی که در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد؛ دستگاه چاله کن یا گودکن می باشد که کشاورزان از وجود انواع دستگاه های چاله کن دستی و موتوری در زمینه های مختلفی همچون درختکاری و حفر چاله به منظور کاشت انواع گیاهان و تیر برق و فنس کشی و... استفاده می کنند.

مسلما حفر چاه با چاله کن های دستی نیاز به زمان بیشتر و زحمت به مراتب بیشتری دارد. به همین منظور امروزه از انواع چاله کن های مختلف از جمله: چاله کن موتوری که در ادامه با نحوه کار با چاله کن موتوری آشنا خواهیم شد و نیز چاله کن بنزینی و پشت تراکتوری و... استفاده می شود که هر یک از آن ها اصول و کاربردهای خاص خود را دارند و در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه ضمن معرفی هر چه بیشتر چاله کن موتوری نسبت به نحوه کار با چاله کن موتوری هم به طور کامل آشنا خواهیم شد تا در صورت خرید این نوع از چاله کن ها بتوانیم به چه صورتی از وجود آن ها به منظور حفر گودال های مختلف در زمین های زراعی استفاده نماییم. پس با ما همراه باشید.

آشنایی بیش از پیش با چاله کن موتوری

چاله کن موتوری از جمله دستگاه هایی به شمار می آید که در روند باغبانی و کشاورزی امروزه به عنوان جایگزینی بی بدیل برای ابزارآلاتی همچون بیل و کلنگ شده است.چرا که این نوع از ابزارآلات به صورت مکانیکی و موتوری بوده و نیاز به اعمال فشار و نیروی زائد نیست و شما می توانید در کسری از ثانیه هر نوع گودالی را به منظور هر نوع هدف و غرضی در زمین های زراعی خود حفر کنید.

هر چند که به منظور کارهای بزرگ تر شما می بایست از چاله کن های پشت تراکتوری استفاده به عمل آورید که به مراتب قدرت آن ها چندین برابر چاله کن موتوری می باشند؛ ولی به طور کلی نحوه کار با چاله کن موتوری و خرید و استفاده از آن ها در زمین های زراعی مناسب حال کسانی می باشد که می خواهند چاله های تمیز و یک دستی را در اندازه های مختلفی به وجود آورده و از وجود آن ها در زمین های زراعی خود به خوبی بهره مند گردند.

برای این منظور با رعایت موارد لازم حفر چاه و با در نظر داشتن نحوه کار با چاله کن موتوری شما می توانید از این نوع چاله کن ها در زمین های زراعی خویش بهره مند شوید. پس خرید و استفاده از آن ها می توانید به عنوان نیاز شما بوده تا نیاز خویش را به منظور حفر چاه های مختلف برآورده نمایید.

نحوه کار با چاله کن موتوری به شکل اصولی

پیش از آنکه با نحوه کار با چاله کن موتوری آشنا شوید؛ بهتر است در ابتدای امر شرایط را برای حفر چاه به وسیله این دستگاه مکانیکی و موتوری فراهم آورید.برای این منظور بهتر است در وهله نخست به نوع خاک و زمین زراعی مورد نظر برای حفر چاه دقت داشته باشید که به مرغوبیت و حاصلخیز بودن خاک مورد نظر و نرم بودن آن توجه داشته باشید و از حفر چاه در زمین های با جنس خاک سفت و سخت پرهیز کنید.

علاوه بر آن بهتر است پیش از درک بهتر نسبت به نحوه کار با چاله کن موتوری، عمق مورد نیاز خود را برای حفر چاه در نظر داشته باشید.چرا که اگر شما بخواهید با در نظر گرفتن نحوه کار با چاله کن موتوری و استفاده از آن در زمین های زراعی، چاهی را به منظور کاشت یک نهال کوچک حفر نمایید؛ نیاز به یک مته کوچک تر و در صورت کاشت درخت، نیاز به مته های بزرگ تر دارید.

بنابراین با توجه به نوع کار و عمق مورد نیاز برای حفر چاه های مختلف، شما نیاز به چاله کن های متناسب با آن و مته های مناسب آن دارید تا بتوانید بدین ترتیب نیاز خویش را به وسیله دستگاه مورد نظر برطرف نمایید.این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هر یک از چاله کن های موتوری به نوبه خود دارای قدرت های مختلفی می باشند که توجه به آن ها بر حسب نیاز شما از جمله نکات حائز اهمیتی می باشد که بهتر است به آن توجه داشته باشید.

اما با توجه به تمامی مسائلی که در بالا ذکر شد؛ باید اذعان داشت که نحوه کار با چاله کن موتوری خیلی آسان است و اصلا کار پیچیده و سختی نیست. به این صورت که شما می بایست ابتدای امر دستگاه مورد نظر را روشن کنید و سپس در هر منطقه ای از زمین های زراعی خویش که می خواهید چاهی را حفر کنید؛ دستگاه چاله کن مورد نظر را در دل زمین فرو برده تا خود دستگاه به صورت مکانیکی و بدون اعمال فشار زیاد از جانب شما چاهی را در اندازه های مشخص و به صورت یکدست برای شما حفر نماید تا در کسری از ثانیه، چاهی را در اختیار داشته باشید که می توانید به وسیله آن رو به کاشت نهال و درخت و یا پدید آوردن تیر برق و... آورید.

بنابراین به جای استفاده از نیروی انسانی زیاد و وقت گیر بودن حفر چاه و اعمال فشار، می توانید با خرید گودکن و در نظر گرفتن نحوه کار با چاله کن موتوری خیلی زودتر از آنچه تصور می کردید؛ چاه مورد نظر خود را پدید آورید و از آن در زمین های زراعی خویش به منظور کاشت گل و درختان مختلف استفاده بهینه ای ببرید.

خرید چاله کن موتوری با در نظر گرفتن نکات مربوط به آن

خرید چاله کن موتوری می تواند یکی از گزینه های هر باغبان و کشاورزی به شمار آید. به این صورت که آن ها به منظور حفر چاه و گودال های مختلف نیاز به این دستگاه از نوع موتوری خود دارند که بتوانند در کسری از ثانیه به خواسته خود دست یابند.از آنجایی که خرید این نوع از دستگاه ها ممکن است بسته به نوع و مدل هر یک از آن ها نیاز به هزینه زیادی داشته باشد؛ پیشنهاد می شود که حتما دستگاه مورد نظر را در فروشگاه های معتبر و مورد اطمینانی خریداری کنید که مرغوب ترین کالاها را در قالب بهترین برندها در معرض فروش قرار می دهند که شما می توانید نسبت به خرید چاله کن موتوری بدون هیچ گونه استرس و نگرانی اقدام کنید.

ضمن اینکه قیمت این نوع از دستگاه ها بستگی به نوع قدرت و توانایی دارند که برای آن ها در نظر گرفته شده است. هر یک از برندهای تولیدی در این راستا محصولات خود را با مواد اولیه ای طراحی می کنند که خاص خود آن هاست. بنابراین توجه به برندهای تولیدی و مرغوبیت قطعات به کار گرفته شده در آن ها از نکات حائز اهمیتی در این راستا به شمار می آید.

نکته دیگری در همین راستا که ذکر آن خالی از لطف نیست؛ این مطلب است که شما پیش از خرید دستگاه مورد نظر بایستی هم به بودجه خویش و هم به نوع نیاز خود از دستگاه مورد نظر توجه داشته باشید تا در نهایت محصولی را خریداری کنید که هم می تواند نیاز شما را در زمین های زراعی تان برآورده نماید و هم متناسب با بودجه ای است که شما برای خرید چاله کن موتوری در نظر گرفته اید.

روشن کردن دستگاه و استفاده از آن

حال که با نحوه کار با چاله کن موتوری آشنا شدید و نوع کاربرد و کارایی آن را در زمین های زراعی مورد بحث و بررسی قرار دادید؛ ابتدایی ترین کار پس از خرید چاله کن موتوری، روشن کردن آن می باشد. البته پیش از روشن کردن آن می بایست از لباس های مخصوص در جهت ایمنی کار استفاده کرده و از سلامت محصول اطمینان حاصل نمایید.

سپس بهتر است به منظور احتیاط بیشتر روغن و بنزین چاله کن موتوری خود را مورد بررسی و واکاوی قرار دهید و در صورت مطمئن شدن از پر بودن مخزن دستگاه مورد نظر می توان بنا به رعایت موارد زیر چاله کن مورد نظر را روشن کرد:

  • ابتدا بایستی کلید دستگاه را در حالت (on)یا حالت روشن قرار داد.
  • ساسات دستگاه را باید کشید.
  • بنزین را از قسمت پستونکی به داخل کاربراتور هدایت نمود.
  • هندل را بکشید تا موتور دستگاه مورد نظر روشن شود.
  • چاله کن موتوری را باید به حالت عمودی در دل زمین قرار دهید و آن را روی منطقه مورد نظر خویش قرار دهید.
  • گاز دستگاه را باید بگیرید تا بدین ترتیب با رعایت نحوه کار با چاله کن موتوری، بخش مورد نظر در زمین کشاورزی شما سوراخ گردد.

با در نظر گرفتن نحوه کار با چاله کن موتوری و قرار گرفتن شکل صحیح و استاندارد چاله کن ها شما می توانید پس از روشن نمودن دستگاه و نکات مربوط به نحوه کار با چاله کن موتوری به راحتی هر بخشی از زمین های زراعی خود را که در نظر دارید؛ می توانید سوراخ کرده تا بدین ترتیب چاه ها یا گودال های مختلفی را در اختیار داشته باشید که می توانید از وجود آن ها به منظور اهداف مورد نظر خویش در زمین های زراعی و باغبانی نهایت بهره را ببرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
:
مفید بود ممنون
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>